Traxxas SLASH topic

ik bedoelde dat ik gewoon op pure eyeball die vertanding erg hoog vind, het probleem van dat soort tabellen is dat ze niet erg universeel zijn, een motor in een b4/t4 kan je veel hoger vertanden dan dezelfde motor in een slash gewoon puur door het gewichts verschil, en zo zijn er nog een boel andere factoren die mee spelen, slash tranny bijv heeft een vrij hoge rotating mass...

Het kan zijn dat de veer/olie ratio niet goed is, had ik buiten beschouwing gelaten omdat ik er niet van uitging dat iemand die zijn auto zo behandeled (geen problemen, slashes zijn onvernietigbaar) suspention tuning zou doen... Maar de stock veren zijn niet heel goed, erg slap en daarna erg hard. Je zou ook gewoon de schokdemper even kunnen los halen aan een kant en dan kijken of het probleem in de demper of in de ophanging zit...
 
Ik kreeg in het topic dat ik als eerste had geopend de tip om ook de motor te vervangen. Zijn er goeie alternatieven of gewoon beginnen met een nieuwe originele motor? Of is de auto nog te rijden voor een noob als er meteen een brushless in komt?

Groeten,
Mischa
 
geloof me, ik ben als noob met de Slash vxl van mijn vader begonnen, op 2s lipo weliswaar. als je maar goed met je indexvinger om kan gaan is er niks aan het handje
 
uhm met de vertanding 23 op 90 ook al. Met die 23 op 76 kom ik op de gear ratio die ik hebben moet. Dus ik snap er geen reed meer van wat een klote motor. Het soldeer tin bij de wikkelingen smelt gewoon.
met die gearratio is het ook niet heel gek dat de motor het opgeeft, of rij je alleen maar op verhard?
 
geloof me, ik ben als noob met de Slash vxl van mijn vader begonnen, op 2s lipo weliswaar. als je maar goed met je indexvinger om kan gaan is er niks aan het handje

Ik heb hier nog een paar motoren liggen, daar zou ik er natuurlijk ook nog eentje van kunnen pakken. Het zijn allemaal 1/10 motoren.

Groeten,
Mischa
 
uhm met de vertanding 23 op 90 ook al. Met die 23 op 76 kom ik op de gear ratio die ik hebben moet. Dus ik snap er geen reed meer van wat een klote motor. Het soldeer tin bij de wikkelingen smelt gewoon.
vind dit net op het traxxas forum:

A few things.
1. motors draw current, batts dont push it. The only thing "to big" batts will do is extend runtimes, which gives the motors more time to heat up (heat kills motors). higher voltage will kill them, total of 4 lipo cells in serries (4s, 2x2s) on the EVX-2/titans.
2. Traxxas titan 550s frequently burn out for no reason/poor construction.
3. If you have made the truck heaver or upgraded it in any way (mainly gearing, bigger tires, roll-cage, anything constiderably heavier/bigger than stock) you run a chance of smoking the titans.
4. Water running/ high traction surfases can kill titans.

I have 75+ runns on my titans with stock batts on mud, streets, corn fields, creeks, sand, grass, snow, and multch and in temps ranging from 15 degrees F to 95 degrees F and they still work. However, very few people have this experiance with their titans.

Solutions: cool your motors. you can buy heat sinks and fans to cool your motors. Also, stopping every 5-10 minutes during your bashing time to allow them to cool will extend motor times. Try running in training mode on the EVX (if you dont need the speed and power) A roll cage will alow more air to flow over your motors, but will add alot of weight.
 
Hallo allemaal.
ik heb nu net een traxxas slash 4x4 chassis gekocht ben er heel blij mee maar.
ik hadt eerst deze motor in de 2wiel.
http://www.r2hobbies.com/eng/proddetail.php?prod=rcps81709_13t
nu heb ik deze dus in me 4 wiel.
ik wil graag vxl er in.
maar is het mogelijk om eerst de motor of de regelaar te kopen dus dan koop ik los op ebay de motor en regelaar.
kan mijn motor op de vxl regelaar.
??
of de vxl motor op mijn regelaar.
moeten alleen de conectoren worden verandert.
van de motor.
dat komt wel goed.

groeten chiel hoop hier snel andwoordt op te geven.
heeft iemand nog een vxl setje te koop doe maar een pv bericht.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal.
ik heb nu net een traxxas slash 4x4 chassis gekocht ben er heel blij mee maar.
ik hadt eerst deze motor in de 2wiel.
R2hobbies.com - 13T/35A ESC Brushless System for 1/10/1:12 R/C Car, 1/10 or 1/12, rcps81709_13t
nu heb ik deze dus in me 4 wiel.
ik wil graag vxl er in.
maar is het mogelijk om eerst de motor of de regelaar te kopen dus dan koop ik los op ebay de motor en regelaar.

Welkom alvast. Hoe beviel die motor in de 2WD ? Als je hem wil verkopen, mag je mij een seintje geven. Ik heb misschien een nieuwe motor nodig.

Groeten,
Mischa
 
Hallo allemaal.
ik heb nu net een traxxas slash 4x4 chassis gekocht ben er heel blij mee maar.
ik hadt eerst deze motor in de 2wiel.
R2hobbies.com - 13T/35A ESC Brushless System for 1/10/1:12 R/C Car, 1/10 or 1/12, rcps81709_13t
nu heb ik deze dus in me 4 wiel.
ik wil graag vxl er in.
maar is het mogelijk om eerst de motor of de regelaar te kopen dus dan koop ik los op ebay de motor en regelaar. ja
kan mijn motor op de vxl regelaar. ja
??
of de vxl motor op mijn regelaar. nee
moeten alleen de conectoren worden verandert. nee, connectoren zijn als het goed is goed
van de motor.
dat komt wel goed.

groeten chiel hoop hier snel andwoordt op te geven.
heeft iemand nog een vxl setje te koop doe maar een pv bericht.

zie quote
 
hoi mischa72

hij beviel wel goed.
gewoon licht vertanden.
en wheeleys trekt die met een kleine tandwielen.
maar hij rijdt wel mooi. ik weet niet wat je er voor zou willen geven dan.
want ik heb hem nog maar 2 maandjes ofzo.

maar jongen hoop dat jullie me vraag nog snappen
 
Als ik het nou goed begrijp gaat dat over een titan motor die standaard 12 t. Maar ik heb helemaal de standaard motor niet?

vind dit net op het traxxas forum:

A few things.
1. motors draw current, batts dont push it. The only thing "to big" batts will do is extend runtimes, which gives the motors more time to heat up (heat kills motors). higher voltage will kill them, total of 4 lipo cells in serries (4s, 2x2s) on the EVX-2/titans.
2. Traxxas titan 550s frequently burn out for no reason/poor construction.
3. If you have made the truck heaver or upgraded it in any way (mainly gearing, bigger tires, roll-cage, anything constiderably heavier/bigger than stock) you run a chance of smoking the titans.
4. Water running/ high traction surfases can kill titans.

I have 75+ runns on my titans with stock batts on mud, streets, corn fields, creeks, sand, grass, snow, and multch and in temps ranging from 15 degrees F to 95 degrees F and they still work. However, very few people have this experiance with their titans.

Solutions: cool your motors. you can buy heat sinks and fans to cool your motors. Also, stopping every 5-10 minutes during your bashing time to allow them to cool will extend motor times. Try running in training mode on the EVX (if you dont need the speed and power) A roll cage will alow more air to flow over your motors, but will add alot of weight.
 
uhm met de vertanding 23 op 90 ook al. Met die 23 op 76 kom ik op de gear ratio die ik hebben moet. Dus ik snap er geen reed meer van wat een klote motor. Het soldeer tin bij de wikkelingen smelt gewoon.
hoe kan dit dan bij een brushless? meestal is als eerst de rotor kapot nl.
 
waarschijnlijk word je motor bij 23/76 te warm omdat hij overgeared is en bij 23/90 te warm omdat hij undergeared is. probeer eens met een 86 en 83 spur en vervolgens fine-tunen met pinion
 
Dan klopt dat met die ratio ook niet meer maarja. Uhhm met welke spur nou proberen dan 83 of 86? En dan wel eerst nog proberen met 23 tands pinion? Eerst de wikkelingen voor de 3 e keer maar weer solderenof toch regelaar verkopen en weer ezrun er in. Maarja niet genoeg geld voor.
waarschijnlijk word je motor bij 23/76 te warm omdat hij overgeared is en bij 23/90 te warm omdat hij undergeared is. probeer eens met een 86 en 83 spur en vervolgens fine-tunen met pinion
 
Dan klopt dat met die ratio ook niet meer maarja. Uhhm met welke spur nou proberen dan 83 of 86? En dan wel eerst nog proberen met 23 tands pinion? Eerst de wikkelingen voor de 3 e keer maar weer solderenof toch regelaar verkopen en weer ezrun er in. Maarja niet genoeg geld voor.
die ratio's uit zo'n boekje kloppen sowieso niet. de goeie ratio vinden is gewoon een kwestie van proberen en 2 spurs, 83 en 86, zijn niet zo duur. als je met een van die spurs met een 23 pinion een goede temp hebt gevonden, zou je nog met andere pinions de ratio iets kunnen aanpassen zodat het allemaal nog wat mooier vertand staat. let wel in de winter zul je zwaarder kunnen vertanden omdat de motor dan koeler blijf dan in de zomer. verder is ondergrond ook belangrijk, op asfalt kun je bijv. zwaar vertanden maar in mul zand niet
 
Back
Top