Traxxas SLASH topic

gister de nieuwe flesjes shock olie binnengekregen, en gelijk de shocks opnieuw gevuld (50wt voor en 60 achter)
ik moet zeggen dat ik ze nu beter vind veren, maar ik heb er nog niet mee gereden dus dat moet het uitwijzen ;)
ook heb ik de big bore shock caps erop zitten ziet er ook wel nice uit:yes:

owja, normaal gesproken zet je de groffe ratio met de pinion en fine-tune je met de spur, maar aangezien mijn motor ook 8.5t is en op 23/86 ratio 10.17:1 loopt zou ik die ook maar eens proberen
ook nog wel handige site Gear Ratio Program

ehh ja makkelijk , tis alleen voor 0n-road auto's die link;)

die ratio's uit zo'n boekje kloppen sowieso niet.
waar heb ik dat vaker gehoord ???:rolleyes:

ik zou de handleidingen van de fabrikant(en) gewoon weg gooien , staat geen bruikbare info in :yes:

:mrgreen:

Laatst bewerkt:
Als je wil heb ik nog wel een 86 t spur voor je, brand nieuw nooit gebruikt... (hem verschepen vanuit schotland is waarschijnlijk alleen wel duurder dan een liquidrc stop)

De beste methode is echt gewoon een beetje met de gearing pielen en de temp in het oog houden. Met de 19t pinion (kreeg je er als alles goed is bij) en een 83 86 en 90 spur en je 23 kun je best een groot gebied bestrijken, als je het echt profi aan wil pakken zou je ook nog een 17t pinion kunnen kopen, en daarna is het gewoon een beetje kijken wat lekker zit kwa temp en kwa rij stijl... En als je hier dingen voor zou moeten aanschaffen ben je met een tientje klaar... (ik zou je graag mijn pinions uitlenen maar zoals ik al zij... Ben niet echt local momenteel)

Ik heb geen temp gun dus dan zou ik die ook nog weer moeten kopen. Pfff ik wil gewoon auto aanzetten en rijden niet steeds gekloot met dat ik tandwielen koop die niet goed zijn omdat mn motor dan WEER de wikkelingen los laat.

waarschijnlijk heeft hij je een onroad gearing aangepraat, probeer het iig eens met 86-tooth spur, dus 10 tanden meer dan die jij nu gebruikt

Tja man, dit is nou een maal niet echt een goedkope hobby, maar het voordeel is als je hem eenmaal hebt ingeregeld is het altijd pickup en go...

Nouja ik denk echt dat rond de 23/87 echt gewoon prima is, heeft er niet nog iemand een reserve spur voor die jongen?

Ik weet dat het geen goedkope hobby is.
En ik ga niks bestellen want binnen 1 minuut sta ik in de plaatselijke modelbouwzaak:). Maar die motor is dood heb hem net uit elkaar gehaald.
anders besteld hij gewoon bij toemen, daar heb je bij traxxas onderdelen gratis verzending
alstu TRX4686 - Rustler XL5 / VXL - Toemen Modelbouw
en bij bestelling moet je opgeven dat je hem wil ophalen, dan verzenden ze hem gratis (wel ff mail sturen dat je hem niet komt halen)

Heeft iemand hieronder nog een antwoord op? Ik kan wel heel internet afstruinen, maar ik neem aan dat degenen die al langer deze auto hebben wel weten waar de onderdelen het meest betaalbaar zijn.

Met betrekking tot de onderdelen, is het aan te bevelen om originele parts te gebruiken of bestaan er ook imitatie parts? Waar kopen jullie je parts (goedkoop) in? Er zijn zoveel shops dat ik het niet meer weet.

Groeten,
Mischa

zijn niet echt imitatie parts, maar ik haal 90% van wat ik gebruik bij liquid rc en de rest pluk ik van ebay af... (dingen die liquid niet heeft of niet op vooraad heeft)

Als ik de Sidewinder 4600kv zou nemen met 3S en andere gearing zou dat goed lukken? En zou een metalen spur voor een lagere temperatuur en een beetje 'smoother run' zorgen? Of zou dat te extreem zijn?

als Castle zegt dat de 4600 sidewinder kan op 3s, go for it!

metalen spur zou ik niet doen, je spur is in princiepe een "expendable" onderdeel en ik sloop liever een plastic spur dan dat ik een diff naar de KKR help, als je koelere motor wil en je gearing niet wil veranderen zou ik een heatsink/fan nemen en/of voor een alu gearbox gaan...

Back