Topic NK 2011 aangepast naar NK 2012 ?????

Daar ben ik het helemaal mee eens Tom. In de Pro10 heb je gewoon niet al die rompslomp van deze motor moet je rijden en deze banden moet je rijden. Gewoon een grote dosis aan vrijheid in combinatie met een groep mensen die de passie delen voor een bepaald soort chassis. De sfeer bij ons is altijd leuk en gezellig. We delen informatie met elkaar en dat is ook te merken op de baan.

Zou iemand mij misschien per PB in contact kunnen brengen met "fotograaf Henk"?? De foto's die op de RACO site staan zijn alleen leuk om te bekijken maar ik zou ze graag in origineel formaat willen hebben... Wel graag per PB tbv discretie van Henk's gegevens...

Wat me wel opviel is dat er bij de eerste vijf plaatsen er vier auto's staan met een t-bar (volgens mij alle t-bar auto's?). Toch helemaal niet zo slecht voor een "ouderwets" concept. ;)

ps:
ben "lid" geworden van de raco maar de foto's kan ik niet opslaan.
 
Laatst bewerkt:
Richard Arts - Serpent S100 (link)
Joost Kuiper - Associated RC10R5X (T-bar)
Tom v/d Brink - Corally C10X NG (T-bar)
Alexander Fokke - Associated RC10L2.5 (T-bar)
Ed v. Giezen - Associated RC10L3T (T-bar)
Mathijs Hermens - Corally 10SL (link)
Reindert Wilms - CRC Gen10X (link)
Tim Jansen - Corally 10SL (link)
Sascha Lennartz - Corally 10SL (link)

Inderdaad, vier van de vijf in de top5 reden met T-bar en zeker niet slecht als je kijkt dat het allemaal oude of oudere chassis zijn... :D
 
Ik hoor net toch erg verontrustende berichten vanuit de TC hoek... Dingen over spoilers die afgekeurd werden omdat er een tafel verbogen was? Dingen over rijders die dáárdoor naar huis waren gegaan en met name dingen over mensen die nu zeggen dat dit de eerste en laatste NK was die ze zouden gaan rijden...
Ook na het vragen wat het NOMAC bestuur dat aanwezig was hierover te zeggen had was het antwoord: NIKS... Dit vind ik toch niet kunnen, mensen die met totaal legale auto's waar ook ETS mee gereden wordt ineens afgekeurd worden???

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen misschien? Want het lijkt me niet dat het de juiste koers is op de eerste wedstrijd...
 
klopt, ik heb ook opgevangen dat er vanalles aan de hand was met de keuring van de auto's, De keuring duurde ook erg lang zeiden ze, en inderdaad de afkeuring was soms erg raar. Ook verschillen tussen het sectiebestuur en de wedstrijdkeuring schijnt er geweest te zijn, maar daar kan ik me niet over uitlaten, omdat erg veel geruchten rond gingen.
 
Ik hoor net toch erg verontrustende berichten vanuit de TC hoek... Dingen over spoilers die afgekeurd werden omdat er een tafel verbogen was? Dingen over rijders die dáárdoor naar huis waren gegaan en met name dingen over mensen die nu zeggen dat dit de eerste en laatste NK was die ze zouden gaan rijden...
Ook na het vragen wat het NOMAC bestuur dat aanwezig was hierover te zeggen had was het antwoord: NIKS... Dit vind ik toch niet kunnen, mensen die met totaal legale auto's waar ook ETS mee gereden wordt ineens afgekeurd worden???

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen misschien? Want het lijkt me niet dat het de juiste koers is op de eerste wedstrijd...

Naast dat het een gezellige wedstrijd was en de baan ook zeker de moeite waard was!
Prima grip, goede banden, etc etc.. en voor mijzelf ook nog een acceptabele uitslag.

Toch inderdaad het puntje over de Technische controle.
Helaas een voltmeter die teveel volt aangaf (2 flukes ter plaatse gaven wel het juiste voltage aan maar ja daar zat geen Nomac sticker op) hierdoor een boel mensen die afgekeurd werden op het voltage.
Een nieuwe batterij in een voltmeter doet vaak wonderen! zodra hij leeg raakt loopt de gemeten spanning op..

Ook om mij heen veel gehoord over spoilers en bodies en kromme tafel/ setupboard bij de TC.

Iets wat naar mijn mening te voorkomen was geweest als we gewerkt hadden volgens het Reglement dat werd uitgedeeld door de Nomac.
Daarin staat: Auto's moeten voor de heat/finale ter controle worden aangeboden. Een rijder die zijn auto niet ter keuring heeft aangeboden mag niet starten in de betreffende heat/finale. etc etc.

Ik heb helaas teveel auto's gezien die werden afgekeurd omdat ze in de kreukels zaten of er iets afgebroken was waardoor hij te laag was. Ook als ze voor de heat goedgekeurd waren werden ze na het rijden afgekeurd.

Het lijkt mij een belangrijk puntje om aan te werken zodat we de volgende race helemaal vlekkeloos kunnen laten verlopen.

Nu zijn er een aantal rijders naar huis gegaan en stonden er nog een stuk of 5 op het punt naar huis te gaan, iets wat we zeker niet kunnen gebruiken bij de start van het NK jaar waarin we het hele spektakel weer wat leven in willen blazen. :D
 
Tja, ik hoop dat de NOMAC hier iets mee doet. Het zou erg zonde zijn als er de volgende race mensen wegblijven door dit soort dingen.

Bij de Pro10 hebben we er gelukkig weinig last van gehad maar met alleen de Pro10 hebben we geen volgend NK denk ik en dat zou erg jammer zijn als dat zou gebeuren...
 
Ben ik dan de enigste die het allemaal ontgaan is wat er aan de hand was?lol.

Enigste was dat het wel allejezus lang duurde om 9 stuks pro10 auto's even te wegen. Was behoorlijk irritant (na baaninzet nog wel 20 minuten of zo?) Nu weet ik iig waarom.

Het afkeuren na de race is inderdaad wel volkomen zinloos maar goed..... Hopelijk zal het de volgende race op gouda niet bederven want zoals al eerder aangegeven was de race zelf op RACO wel ontzettend gaaf. Mooi circuit.

Laten we dat vooral onthouden en het "verkeerd" toepassen van regels als lichte opstart problemen bestempelen.
 
Laatst bewerkt:
well it was an Odd weekend

lot of bad thngs happened with Technical inspection and the battery checks ,it was a joke we had a GOOD meter and they refused to use it , 90% of people failed the battery checks.

Spoiler checks were silly failing people for 1 or 2mm and they were checking it on a bent table !!!!!

lot of annoyed people and one person left half way through the day ,

sad that the numbers or racers at the NK's are falling but with al this i understand why !!!!

For those who dont speak English sorry i cannot translate this :confused::confused::confused:
 
Ik geloof dat ik er ook weinig van meegekregen heb.
Voltmeter gaf wat te veel aan, maar was voor iedereen gelijk. Ander laad programma geselecteerd en nergens meer last van gehad.

Spoiler was een keer te hoog, was op de ETS wel goed. Moet wel eerlijk bekennen dat ik een andere wagen hoogte had dan op de ETS. Toen ik de wagen hoogte had gecorrigeerd, geen problemen meer gehad.

Voor mij enige minpuntje was dat sommige rijders niet de algemene bekende RC regels toepassen. Korte herhaling:
-Als je op een ronde wordt gezet, maak je ruimte.
-Als je iemand aantikt dan haal je niet in, maar wacht je even.

Verder alleen maar positieve gevoelens over de openingswedstrijd van het NK.
 
Ik geloof dat ik er ook weinig van meegekregen heb.
Voltmeter gaf wat te veel aan, maar was voor iedereen gelijk. Ander laad programma geselecteerd en nergens meer last van gehad.

Spoiler was een keer te hoog, was op de ETS wel goed. Moet wel eerlijk bekennen dat ik een andere wagen hoogte had dan op de ETS. Toen ik de wagen hoogte had gecorrigeerd, geen problemen meer gehad.

Voor mij enige minpuntje was dat sommige rijders niet de algemene bekende RC regels toepassen. Korte herhaling:
-Als je op een ronde wordt gezet, maak je ruimte.
-Als je iemand aantikt dan haal je niet in, maar wacht je even.

Verder alleen maar positieve gevoelens over de openingswedstrijd van het NK.


spoiler i failed the first qualifying , and not the 2nd as i adjusted my car too , but then in the 3rd quali i failed again , no crash , no adjustments to the chassis just a differant way of checking .

I did move out of the way for faster drivers and if i caused a crash(yes one or two LOL) i waited as i always do

See you all at Gouda
 
Het eerste NK was 's ochtends inderdaad even wat minder vlekkeloos van start gegaan door inderdaad een voltmeter waar ik het ook niet helemaal mee eens was.. Maar goed dat was nu eenmaal zo en was voor ons allemaal hetzelfde ''probleem''.. Volgensmij is iedereen er aardig goed mee omgegaan !!

Dakhoogte van de auto en spoilerhoogte was vooral 's ochtends niet helemaal goed verlopen door een hoogtemeter van 120mm ipv. 115mm zoals gebruikelijk is. Vanaf de 2e kwalificatie is dit wel goed toegepast en is er gewoon gekeurd zoals het hoort.

Ik vond het persoonlijk erg leuk dat er weer een Modified klasse verreden is, ook al was deze groep deelnemers nog niet bijzonder groot. Ik vond het een goed/leuk begin van het jaar !! Ik heb een prima weekend gehad..


Rob Janssen
 
Ach straks is de ETS in Apeldoorn. dan kan de elektro afdeling van de Nomac
nog een keer kijken hoe het echt moet.daar begrijpen ze dat zij er zijn voor de rijders en zonder rijders geen ETS.

maar jongens respect voor digene die door zetten. hou de moet er in. mij lukt het niet. ik wacht toch nog maar even ;) .
Gr Richard
 
Tja en aan de andere kant, opgeven is wel het makkelijkste natuurlijk. Dat kan iedereen. We kunnen er met zijn allen ook wat van maken en proberen het in goede banen te leiden. Ik ben het er mee eens, er konden dingen anders. Maar als nu iedereen af gaat haken dan haal je ook de lol weg van mensen die nog wel verder willen.

Dus ik denk dat het handiger is om met de NOMAC te gaan praten hoe we dit anders kunnen doen in vervolg...
 
Het is natuurlijk ieders eigen verhaal op het forum, maar over het algemeen was het een prima aftrap van het seizoen (los van incidenten). Lekker weer, een opkomst die mij positief verraste (veel late inschrijvers -> waaronder ikzelf) en een goede sfeer. Enkel de 'voltmeter' en de wagenhoogte blijft terugkomen. Wat betreft de wagenhoogte..

Ik sprak Ton van de Nomac en hij heeft aangegeven voor een ondergrond te zorgen die in ieder geval vlak is (een vlakke plaat). Deze plaat reist mee met het 'circus' zodat we niet afhankelijk zijn van bureau's, campingtafels en IKEA meubilair. Zijn vaak niet helemaal egaal & ik kan het weten.. (ik woon in een IKEA showroom). Ik spreek niet voor het bestuur, maar lijkt mij een uitstekend plan.

De voltmeter.. Tjah, geen idee of hier een oplossing voor gevonden wordt. Persoonlijk kwam het een beetje 'knullig' over om voor de start je accu naar een bepaald voltage te poken, maar alle begin is moeilijk. Nog 5 wedstrijden om dit te verbeteren toch?!
Dank aan alle vrijwilligers (waar ik door Chris op gewezen werd -> thanks mate!). Zonder hen geen wedstrijd, NK, hobby, etc!
 
Tja en aan de andere kant, opgeven is wel het makkelijkste natuurlijk. Dat kan iedereen. We kunnen er met zijn allen ook wat van maken en proberen het in goede banen te leiden. Ik ben het er mee eens, er konden dingen anders. Maar als nu iedereen af gaat haken dan haal je ook de lol weg van mensen die nog wel verder willen.

Dus ik denk dat het handiger is om met de NOMAC te gaan praten hoe we dit anders kunnen doen in vervolg...


Joost ben ik met je eens. wat ik jammer vind en niet veel belovend. is dat naar zo veel jaar Nomac Electro. en naar een lang tijd weer een grote groep rijders is die super enthousiast zijn. en dat de Nomac(Electro) het weer weet te bederven.voor veel rijders. dit is een hobby en daar heb je veel tijd en geld ingestoken. dan heb je geen zin in onterecht strafwerk van leraren die er geen verstand van hebben. die kregen op mijn oude school gewoon ontslag.

(Dus ik denk dat het handiger is om met de NOMAC te gaan praten hoe we dit anders kunnen doen in vervolg...[/QUOTE])
Raar dat niemand van de Nomac ingreep op makkelijk te herstellen problemen.
Gr Richard
 
Tja kijk... Ik ben het er zeker ook mee eens dat het een fantastische race was. In ieder geval voor mezelf en voor de mede Pro10 rijders (wij hebben van alles weinig mee geregen). Maar achteraf kijken we een koe in de kont en ik denk dat we nu de aandachtspunten hebben gezien en dit gewoon bespeekbaar moeten maken met de NOMAC. Ik hoor net al iets goeds over de vlakke plaat zodat dát niet nog een keer gebeurd dus dat is al één oplossing. Als we nu het voltage probleem(pje) nog even op kunnen lossen en de rijhoogtes dan zijn we er toch en dan kunnen we de rest van het seizoen denk ik goed door rijden.

Ik zou niet te snel opgeven in ieder geval...
 
Vergeet aub niet dat de nomac door vrijwilligers worden bemand net zoals de clubs. Zou het minder strikt kunnen, meer profesioneler, minder fouten, rare beslissingen?....mischien wel maar doe het maar eens zelf erbij met een voltijd baan/familie verplichtingen etc etc. ....Valt best wel tegen denk ik.

Dat het ETS hier genoemd wordt door sommige als de perfecte organisatie is wellicht iets van waar maar dat is een meer commercieel/marketing geoliede machine. Daar gaat iets meer geld in om dan de NK's. Kijk maar naar de sponsors. Dat je dan grootser/beter kan uitpakken lijkt me logisch.
 
Vergeet aub niet dat de nomac door vrijwilligers worden bemand net zoals de clubs. Zou het minder strikt kunnen, meer profesioneler, minder fouten, rare beslissingen?....mischien wel maar doe het maar eens zelf erbij met een voltijd baan/familie verplichtingen etc etc. ....Valt best wel tegen denk ik.

Dat het ETS hier genoemd wordt door sommige als de perfecte organisatie is wellicht iets van waar maar dat is een meer commercieel/marketing geoliede machine. Daar gaat iets meer geld in om dan de NK's. Kijk maar naar de sponsors. Dat je dan grootser/beter kan uitpakken lijkt me logisch.

klopt ben ik het me eens maar wat je ook merkt. buitenom dat de ETS een commerciële organisatie is. dat er passie van uit straalt. en dat heb je nodig om het mensen naar het zin te maken. maar met een voltijdbaan en familie verplichtingen en een vervelende vrouw thuis .en geen verstand van zaken (batterijtje in voltmeter en div) moet je het gewoon niet doen.
 
De beweegredenen of iemand het wel of niet moet doen kunnen we beter in het midden laten denk ik. We moeten er met zijn allen gewoon voor zorgen dat het de volgende keer beter gaat en het gesprek aan gaan met de NOMAC, als dat niet helpt dan kunnen we altijd nog afhaken en de boel naar beneden halen. Nu denk ik dat we allemaal wakker geschud zijn en daar wat mee moeten gaan doen. Dat heeft véél meer nut dan andersom...
 
daar ben ik het me eens Joost.

misschien iets voor de Nomac (Electro afdeling) om zich te melden met wat uitleg. op het meest bezochte Modelbouw forum van Nederland.
zij moeten de Nk verkopen aan de rijders die me doen of me wilden gaan doen (ik);):proost:
Gr Richard
 
Back
Top