Topic NK 2011 aangepast naar NK 2012 ?????

Het verkopen van het NK aan de rijders is een punt en heeft volgens mij twee zijde. Zoals reeds aangegeven is het NK (NOMAC) geen commerciele organisatie en hoeft het in principe niets te verkopen. (is mijn mening)

De rijders moeten zelf NK's willen rijden. Het moet vanuit hunzelf komen. De rijders zelf bepalen het regelement en moeten dus ook een passie hebben om mee te doen om er iets moois van te maken.
Geen input...geen output en dus geen NK aangezien het NK georganiseerd wordt door de clubs en haar leden. De NOMAC is niets meer dan een overkoepelende organisatie van de clubs. (en hun leden en vrijwilligers).

De NOMAC heeft dus input nodig van de gepassioneerde leden van de verschillende clubs die NK's willen rijden ;).

PS: Een live verslaggever die tijdens de race het een en ander spannend maakt is ook een beetje een gemis, iets wat de ETS ook heeft. Dat maakt het geheel ook spannender. Dat is helaas een vak appart wat niet veel mensen beheersen (ik ook niet). Dat geeft in ieder geval ook een extra dimensie aan het geheel.

Lijkt me ook geen slecht plan, en aangezien de topic starter daar één van is...

Patrick??? Kan jij hier iets over zeggen???

Misschien heb ik er overheen gelezen of iets dergelijks... Maar wat verwachten/willen jullie dan horen van de Elektro sectie van de Nomac ??

Rob Janssen

Even tussendoor:

Ik vond overigens dat Patrick Jongenelis & Ton Verstraten prima voorbereid aan de start van het seizoen zijn begonnen.
Ze hebben alle spullen meegebracht om te keuren (ook al was misschien een voltmeter niet helemaal zoals iedereen dit graag gezien had..). Tevens waren de licenties klaargemaakt en hebben we gelijk het regelementenboekje voor het seizoen 2011 gekregen.
Ik kan me jaren herinneren dat dit lang niet zo prima geregeld was als nu...

Dus via deze weg wil ik Patrick en Ton bedanken voor wederom hun inzet om NK's te kunnen rijden in Nederland !!

Rob Janssen

Het eerste NK van dit seizoen is zeer leuk geweest, ondanks dat ik mijn auto niet helemaal goed had heb ik het zeer naar mijn zin gehad.

Ik heb ook nog wat lopen mopperen over de regels met betrekkening tot de hoogte van de spoilers en de accu's. Maar zoals andere ook al hebben opgemerkt, de regels waren voor iedereen gelijk. Nadat mijn spoiler voor de tweede keer te hoog bleek te zijn (al wel 5 ETS wedstrijden mee gereden en daar was het altijd goed!) heb ik de spoiler toch een beetje bijgeknipt, en daarna nog even extra laten controleren, nog een beetje bijknippen, weer controleren en daarna was hij goed.

Je kan er als rijder ook zelf voor zorgen dat je aan de regels voldoet, er zijn genoeg mogelijkheden om tussentijds dingen even te laten controleren, hier ligt ook wel wat verantwoordelijkheid bij de rijder zelf. Als je als rijder precies op de grens gaat zitten met betrekking tot de regels, wees dan ook niet verbaasd indien je daar dan (net) overheen gaat, en daar zijn nu eenmaal consequenties aan verbonden. Dat hebben we met zijn allen afgesproken.

Neemt niet weg dat er volgens mij een aantal goede suggesties zijn gedaan om wat meer duidelijkheid te creëren in alle controles en metingen:
- Goede multimeter met nieuwe batterijen.
- Vlakke plaat voor de controle van de hoogte van de kap en spolier
- Deze controles (hoogtes) bij aanvang van de heat uitvoeren.

Laten we dan verder het gehele ETS format gebruiken door alles vantevoren te controleren. Dan kan je je auto na afloop van het baaninzetten meteen meenemen.

Verder mijn complimenten aan de vrijwilligers en het sectiebestuur van de nomac voor het organiseren van deze wedstrijd. Op basis van wat ik gezien en gehoord heb, hebben zij zeer netjes en correct gehandeld.

Tot in Gouda!

Teun Dragstra

Laatst bewerkt:
Heb het trouwens met Ton over gehad op zaterdag voor de training. De volgende keer zal er op zaterdag ook een weegschaal aanwezig zijn zodat alles op zaterdag nagemeten kan worden. Zal met de andere meetmiddelen om de spoiler hoogte etc etc bij de toerwagens te meten ook zo zijn lijkt me. Kun je alles op zaterdag nameten en indien nodig bijstellen.

Je kan er als rijder ook zelf voor zorgen dat je aan de regels voldoet, er zijn genoeg mogelijkheden om tussentijds dingen even te laten controleren, hier ligt ook wel wat verantwoordelijkheid bij de rijder zelf. Als je als rijder precies op de grens gaat zitten met betrekkening tot de regels, wees dan ook niet verbaasd indien je daar dan (net) overheen gaat, en daar zijn nu eenmaal consequenties aan verbonden. Dat hebben we met zijn allen afgesproken.

Mooi gesproken!

Dit hebben wij ook mogen zien met onze NK. Het tijdschema was bekend en toch komen mensen tijd te kort omdat ze het niet goed geregeld hadden met oa. de baaninzet. Ook bleek er 1 na het steken van andere velgen te breed te zijn en dat bleek ook bij het meten ervan. Natuurlijk het verhaal dat het niet de bedoeling was om er een voordeel uit te halen maar men moet nu eenmaal rekening houden met marges en als je op de grens zit zal een positieve marge een negatief effect hebben op je resultaat, het zij zo....

Ik zal hier heel even kort reageren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wij Ton en zowel ik hebben vreselijk ons best gedaan om seizoen 2011 goed van start te laten gaan.
Regelementen worden nu eenmaal zelf door de rijders goed gekeurd tijdens de Nomac leden vergadering en zo worden ook nog eens zelf door de rijders vooraf aangedragen.

Achter de schermen zijn wij ook nu weer druk bezig om alles te bekijken over hoe het allemaal gegaan is.
Dit zullen we dan ook zo goed mogelijk terug koppelen bij het volgend NK.
Als er behoefte is om met zijn alle te praten kan dit dan zullen we dit op zaterdag doen bijvoorbeeld, maar mail ons dan alle graag.

Verder dat het voor somige mensen niet fijn was en voor andere weer wel het zei zo laten we er met zijn alle naar kijken.

Op naar Gouda en samen werken lijd tot een beter resultaat.

En ja een fulltime job een jong gezin en zelf ook graag rijder sja dan kost het tijd om alles voor elkaar te krijgen soms wel eens tot in de late uurtjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mvg Sectie Nomac.

Nu nog een punt van mijn kant na 10 jaar actief mee te doen aan Nomac racen.
Dus over het race in de NK serie weet ik wel wat van en regelementen zijn regelementen.

Ton en ik vonden het een zeer leuk NK en wij willen heel graag samen werken

Mvg Patrick

Laatst bewerkt:
Gave foto's! Voor mij een reden om..

A - op zaterdag met een fatsoenlijke body te trainen..
B - niet zo vreemd te kijken wanneer ik rij.. Ik kijk wel erg moeilijk... :S

Mooie fotos!!!
Eindelijk eens wat te zien van mijn eigen auto..

Daarnaast toch wel even een complimentje voor Ton en Patrick voor de organisatie en het gereed hebben van alle spullen voor het NK.
Ook last minute alle pasjes met pasfotos klaargemaakt etc..

(ook al zeuren we dan over een paar puntjes op de dag zelf..)

In Gouda ben ik zeker weer aanwezig!
en ik hoop nog meer mensen dan bij deze NK!!

Ik zal hier heel even kort reageren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wij Ton en zowel ik hebben vreselijk ons best gedaan om seizoen 2011 goed van start te laten gaan.
Regelementen worden nu eenmaal zelf door de rijders goed gekeurd tijdens de Nomac leden vergadering en zo worden ook nog eens zelf door de rijders vooraf aangedragen.

Achter de schermen zijn wij ook nu weer druk bezig om alles te bekijken over hoe het allemaal gegaan is.
Dit zullen we dan ook zo goed mogelijk terug koppelen bij het volgend NK.
Als er behoefte is om met zijn alle te praten kan dit dan zullen we dit op zaterdag doen bijvoorbeeld, maar mail ons dan alle graag.

Verder dat het voor somige mensen niet fijn was en voor andere weer wel het zei zo laten we er met zijn alle naar kijken.

Op naar Gouda en samen werken lijd tot een beter resultaat.

En ja een fulltime job een jong gezin en zelf ook graag rijder sja dan kost het tijd om alles voor elkaar te krijgen soms wel eens tot in de late uurtjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mvg Sectie Nomac.

Nu nog een punt van mijn kant na 10 jaar actief mee te doen aan Nomac racen.
Dus over het race in de NK serie weet ik wel wat van en regelementen zijn regelementen.

Ton en ik vonden het een zeer leuk NK en wij willen heel graag samen werken

Mvg Patrick

mijn complimenten voor de snelle reactie. en in overleg willen gaan met de rijders om de kinderziektes er uit te hallen zo willen de rijder het zien denk ik.en de toekomstige rijders :p dat wekt vertrouwen. wat ik zo voel is men nog super enthousiaste. dus door zetten :thumbsup:

Back