Honeybee fp2 rudder steeds bij trimmen

Heren..

Als je te hoog zit met een FP, en je kunt/wilt het gas niet lager zetten dan een bepaald punt, maar je moet wel naar beneden:

Als je goed hebt gekeken naar het vlieggedrag van de heli met wat wind (daar hebben we het hier over, zonder wind komt hij echt wel omlaag..) zal de heli zich gedragen als een vlak, wat af en toe op de wind ligt en waar de wind af en toe onder kan slaan.

Vlieg je tegen de wind in, staat de wind op de rotor en duwt het apparaat naar beneden. Draai je om, en ga je met de wind mee vliegen, zul je merken dat de wind onder de rotor slaat, en je met de helft of minder gas dezelfde hoogte en snelheid aan kunt houden.

Dus, zit je op hoogte en moet je naar beneden: zorg dat de heli tegen de wind in beweegt, zodat de wind op de rotor slaat. Komt hij eerder naar beneden, zonder dat je erg veel gas hoeft te minderen.


En met een solo pro kun je niet dezelfde dingen als met de Hb, die twee zijn weer twee werelden apart...

En voor mijzelf, een cp vliegt stabieler als een Fp. In dat opzicht is een Cp makkelijker. Maar dit gaat alleen op als je de automatismen en vliegkunsten op de fp al goed onder de knie hebt..
Cp is op een aantal andere punten nl ook weer lastiger..

Voor die staart:
Een fp buiten met wat wind zal nooit een strakke staart hebben. Binnen zou dat wel kunnen, maar dan heb je ook geen wind.
Probeer zowieso je proportional goed te zitten, stel dit ZONDER wind af.
Dan je gain, omhoog draaien tot de staart snel heen en weer gat slaan, dan een stukje terug zetten.
Aangezien de staart geen heading hold heeft, zul je moeten accepteren dat er wat verloop in zit, en dat hij wel eens een beetje anders doet dan jij wilt.
Leer er mee werken, dan kom je erachter dat er best goed mee valt te vliegen. Je moet alleen het gevoel krijgen met de machine, te vergelijken met wanneer je een nieuwe auto krijgt.
Als je eerste auto van 15 jaar oud een beetje naar links trekt, stuur je toch ook automatisch tegen?
Dat gevoel moet je gewoon ontwikkelen met een Fp..

Trouwens, voor de mensen die dolgraag een iets stabielere fp hebben:
Snij een centimeter in de lengte van de bladen af. (dus als een blad van bovenaf bv 15 x 5 is, maak daar 15 x 4 van)
Gevolg is een hogere headspeed, waardoor hij wat stabieler wordt
wel opletten dat de motor etc dit bij kunnen houden, desnoods een groter tandwiel erop zetten
 
Ik vind het maar een raar verschijnsel. Heb dit echt nog nooit gehad.

Maar als jij een 800mah accu met 0,8(standaard lader) laad en je doet er 5 kwartier over. Dan vraag ik me ook wel af of jij de lipo`s niet mishandelt.
Dit is niet lullig bedoelt, maar je kan je lipo niet helemaal leeg vliegen.
Dat vinden ze niet fijn en gaan ze jouw vervelen.:yes:

En mijn verhaal van de CP:
Ik ben over gestapt nadat ik kon hoveren met de HB zonder Trainingskruis.
Elke avond ben ik met dat ding gaan vliegen. Maar ik had echt last van de wind normaal side in hoveren was er al niet meer bij.
Dus zo eigenwijs als ik was ben ik zonder hulp met de KDS gaan vliegen.
Trainingskruis er onder, nadat ik alle beginselen had door genomen en dacht dat ik het wel begreep. Veel gesimt, En dat kruis was er al na 2 minuten af.
Het vloog veel stabieler geen last meer van die wind <3. Nu vlieg ik gewoon rondjes. En hang ik hem stil als ik dat wil.
En de HB is een gooi en smijt sing geworden :rolleyes:

Dus als je overstapt doe het bewust. Het is best eng de eerste keer;)
 
Ik zit er over te denken om een goede lader te kopen en mijn oog was gevallen op een turnigy accucel 8 150 watt. Deze is te bestellen bij hobbyking voor $42.

Omdat de lipo's daar ook een stuk goedkoper zijn bestel ik er daar ook een paar van bij.

Nu kwam ik al regelmatig de HK 401 gyro tegen voor $11. Is deze ook te plaatsen op mijn honeybee? Zoja, waar/ hoe moet ik die dan aansluiten?

Al met al kom ik zonder verzendkosten op $68. Met is dan dus $98, op hoeveel overige kosten moet ik dan nog rekenen?
 
Even een vraag mbt de lader. Deze wordt zonder voeding geleverd, en ik lees dat je makkelijk zelf een voeding kan gebruiken van een oude pc oid.

Heeft iemand een site waar het makkelijk wordt uitgelegd? Via google kom ik alleen op ingewikkelde ombouwsites.

Wat betreft de lipo, kun je die 3s 800mah lipo's sneller opladen met deze lader?
Voor zover ik het allemaal begrijp mag je wanneer je charge rate 1c is, dus maar 1x zijn eigen laadcapaciteit laden, dus met 0,8A laden. Dat betekend dan dat ie met een uur klaar is toch?

Op dit gebied ben ik nog totaal niet thuis ondanks enig research.
 
Wat betreft de lipo, kun je die 3s 800mah lipo's sneller opladen met deze lader?
Voor zover ik het allemaal begrijp mag je wanneer je charge rate 1c is, dus maar 1x zijn eigen laadcapaciteit laden, dus met 0,8A laden. Dat betekend dan dat ie met een uur klaar is toch?

Wat betreft de voeding weet ik zo even niet voor de lader. Er zijn instelbare voedingen te koop. Ik heb er ooit 1 bij Intratuin vandaan, is gewoon een stekker met een schuif schakelaar erop.
Maar dat laden klopt. Maar als het goed is vlieg jij je accu`s niet helemaal leeg. Dus het duurt dan ook minder lang. Reken op 3kwartier inclusief het balansen van de lipo.
Nog een tip: Laad je accu`s niet meteen op maar wacht zo`n 10minuten dan zijn ze namelijk weer rustig en afgekoeld.
2e tip(is de laatste hoor :p ) Na het leeg vliegen van je accu stop er dan niet meteen een nieuwe in, maar wacht tot je motor weer wat koeler is [+/- 5 tot 10min] je kan dan namelijk langer vliegen omdat je motor minder vraagt.

Good luck
 
Gefeliciteerd man ! :D

Veel plezier er mee, het is echt een goed ding technisch gezien.
Ben er momenteel aan het bouwen, hoop hem dit weekend klaar te hebben ! ;)
 
Wat betreft de voeding weet ik zo even niet voor de lader. Er zijn instelbare voedingen te koop. Ik heb er ooit 1 bij Intratuin vandaan, is gewoon een stekker met een schuif schakelaar erop.
Maar dat laden klopt. Maar als het goed is vlieg jij je accu`s niet helemaal leeg. Dus het duurt dan ook minder lang. Reken op 3kwartier inclusief het balansen van de lipo.
Nog een tip: Laad je accu`s niet meteen op maar wacht zo`n 10minuten dan zijn ze namelijk weer rustig en afgekoeld.
2e tip(is de laatste hoor :p ) Na het leeg vliegen van je accu stop er dan niet meteen een nieuwe in, maar wacht tot je motor weer wat koeler is [+/- 5 tot 10min] je kan dan namelijk langer vliegen omdat je motor minder vraagt.

Good luck


Er gaat wel een deel van de energie verloren tijdens het laden, dus al heb je de accu niet helemaal leeg gevlogen, en laad je met 1C, dan kan het nog best tegen een uur duren voordat hij weer vol is.
 
En zeker als de batterij slechter wordt, zal er meer gebalanced moeten worden, waardoor het ook weer langer duurt
 
Nadat de heli moeilijk omhoog kwam door een zwakke motor heb ik het motortje vervangen. Daarna deed hij weer. De volgende dag deed ik de accu eraan maar bleef het lampje op rood staan?

Ik kan de rechterstick wel bewegen, maar geen gas geven. Hoofd en staart motor doen dan niets. Als ik op de 4-1controller het andere motortje of andere lipo aansluit gebeurt er nog niets.

Iemand een idee?
 
Back
Top