Offroad: Het kopen van de juiste motor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
In de offroad heeft de motor en minder aandeel in de totale prestaties dan bij onroad. Inderdaad speelt afstelling en rijder een grote rol.
 
Welk motortje zou eigenlijk beter zijn en een langere levensduur hebben?
De picco p3 of novarossi n21b?

Ik denk zelf de nova maar dat is alleen maar omdat ik er meer van heb gehoord.
 
Ik denk novarossi aangezien die ook duurder zijn.

De meningen zijn zeer verschillend. Een Novarossi hoeft niet duur te zijn, een 21BF kan je op Ebay als voor onder de 100 euro vinden. Ik denk in de offroad iedere motor van een gerenomeerd merk voldoet. Dat de Alpha's en de Werks hier in Nederland zo populair zijn komt gewoon door de leveranciers die zich ook in de wedstrijden profileren mede door de aantrekkelijke prijzen. Vandaag is het dit, morgen is het dat.
 
hoi

nu dat mijn Alpha S852 kapot is wil ik new kopen maar wat kan ik besten pakken voor mijn Xray Xt8 truggy een .21 of 28 Motor


ben geen wedstrijdrijder

ik zit denken aan Alpha T850
 
Laatst bewerkt:
Een goede .21 is meestal de betere keuze voor een truggy als er wedstrijden gereden moet worden, het nog beschaafde vermogen en betere runtime op 1 tank is nodig voor de beste resultaten.

Ga je lekker ergens rond crossen will je power want dat is spectakel en dan is een lekkere .28 blok voor je gevoel de betere keuze (lijkt mij).

Om nog een ander idee te geven, OS heeft nu voor de offroad wereld een .19 (3.11 cc) gemaakt en is populair aan het worden vanwege zijn gewicht en zuinigheid.
 
De Alpha T850 (.28ci) is eigenlijk té krachtig voor een Truggy, de aandrijving krijgt het té zwaar te verduren. Een goede keuze is de Alpha F850, S852, Z852 of de nieuwe A852 (allen .21ci).
De T850 (.28 ) heeft exact dezelfde timing als de F850 (de .21 uitvoering) met een enorm koppel door de grotere cilinderinhoud en is daardoor té bruut voor de tandwielen in en om het diff. Vooral als je hem goed (scherp) afstelt is de T850 bijna onhandelbaar en heb je enorm veel wielspin in het hele toerenbereik...
 
oké bedankt vast :D


ik ga hem alleen gebruiken om lekker rond crossen in mijn buurt en op motor cross baan die in mijn buurt licht

waar ik aan zat denken was als ik die T850 in mijn truggy te zetten en dan Koppelingklok te vervangen van 13 naar 15T dan trek hij iets minder hard dus minder zwaar voor aandrijving ? of maakt dat niks uit
 
Als je de xray goed bouwt gaat hij helemaal geen probleem hebben met die motor.Ik heb 3 jaar truggycup gereden met de XT8 en de aandrijflijn is echt hufterproof.Als je op de motorcross baan gaat rijden kan je beter de 13t klok erop laten.
 
ik heb hier nu ook even een vraagje, ik krijg over 2 weken een hobao hyper 8.5 pro buggy,en ik zat me af te vragen welke motor/uitlaat goed voor mij is, ik ben een beginner,en ik zal hem gebruiken op het circuit ( niet om te bashen ). ik had zelf de novarossi n21b09 gezien, is dit een goede keuze voor een beginner ? het gaat hier ook over de startbox versie.mijn budget zou overigens 200 tot 250 euro voor een motor zijn.ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen !.
m.v.g,
manuel.
 
De NovaRossi is een prima keuze.
Anders kan je eens kijken voor een Alpha Plus motor of een Werks motor: beide zijn goede merken die veel kwaliteit voor een scherpe prijs aanbieden...
 
Ik heb hier nog een 2 jaar oud blik Tornado brandstof. Het heeft al die tijd ergens op een plank in de schuur gestaan:

8e5deb6b.jpg


Ik neem aan dat deze brandstof nog gewoon bruikbaar is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top