Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Is het nodig om deze heatsink te kopen? Ik heb een paar keer mijn vingers bijna gebrand aan de motor. Is dat normaal?

En deze heatsink moet je gewoon aansluiten op de receiver neem ik aan?
 
Is het nodig om deze heatsink te kopen? Ik heb een paar keer mijn vingers bijna gebrand aan de motor. Is dat normaal?

En deze heatsink moet je gewoon aansluiten op de receiver neem ik aan?

Eigenlijk is het het beste dat je motor gewoon een goede temperatuur is zonder fan. Dit kan je bereiken met de tandwielverhoudingen. Maar een fan kan zoiezo geen kwaad en ja dit sluit je aan op je ontvangertje (in AUX).
 
Vandaag een merv besteld :) Ben er zat van dat mijn emaxx de hele tijd in de soep loopt. Nu heb ik er twee dus als er 1 wacht op onderdelen kan ik met de ander rijden.
 
ohohohoh.... vandaag weer even gereden en weer een diff kapot, ik heb het idee dat de schroef die de bulkheads bij elkaar houden of te los of te strak zit. hoe strak draaien jullie die aan?
Ander probleem: ik heb een Hitec 82 servo en een alu servosaver van integy. als ik de servosaver recht zet en mn zender op nul, heb ik veel meer stuuruitslag naar link dan naar rechts. enig idee hoed dit komt?
Dank
 
ohohohoh.... vandaag weer even gereden en weer een diff kapot, ik heb het idee dat de schroef die de bulkheads bij elkaar houden of te los of te strak zit. hoe strak draaien jullie die aan?
Ander probleem: ik heb een Hitec 82 servo en een alu servosaver van integy. als ik de servosaver recht zet en mn zender op nul, heb ik veel meer stuuruitslag naar link dan naar rechts. enig idee hoed dit komt?
Dank

Kijk eens na hoe je steering trim staat, deze moet op nul staan als je alles recht zet, als je de servo moet bijregelen met de trim heb je altijd meer uitslag naar de ene kant als naar de andere
 
Uw sorry, ben van 3u wakker en het lijkt me beter te gaan slapen, ben blijkbaar niet zo goed meer wakker...
 
Die liggen bij mij op de Merv, wat wil je weten?
Ze zijn ietsje zwaarder dan de stock bandjes en zien er wat leuker uit. Voor de grip hoef je het niet te doen, die is nagenoeg gelijk aan de stock banden. Wel even rekening houden met vertanden, Bij mij werd de motor snel heet met deze banden maar dat is op te lossen met een groter spur en een kleinere pinion. Je Merv wordt dan wel ietsje langzamer.
 
Die liggen bij mij op de Merv, wat wil je weten?
Ze zijn ietsje zwaarder dan de stock bandjes en zien er wat leuker uit. Voor de grip hoef je het niet te doen, die is nagenoeg gelijk aan de stock banden. Wel even rekening houden met vertanden, Bij mij werd de motor snel heet met deze banden maar dat is op te lossen met een groter spur en een kleinere pinion. Je Merv wordt dan wel ietsje langzamer.

oke bedankt!:p
Hoe hard slijten deze banden op asfalt met 2 cel lipo''s?
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet zeggen dat ze hard slijten. Niet harder dan de stock banden, maar een echte indicatie kan ik niet geven. Hoe geef je dat aan? Ik rijd er nu al een paar maanden mee en ze hebben wat mij betreft nog royaal profiel.
Als je puur asfalt rijdt zou ik wel overwegen de asfalt variant van deze banden te nemen (road hawgs?).
 
Oke, shimmen kan met één of twee ringetjes volgens mij. Als ik ze wil vervangen moet ik trx7079 hebben toch? En wat voor shim setje moet ik hebben? Kan ik niet even langs de ijzerboer ofzo??

edit: Net weer even gereden en een testje gedaan wat beschreven stond in dit topic eerder. Één achterwiel vasthouden en dan gas geven. Als de diff kapot is moet je dat tikkende geluid horen, maar ik hoor niks. Hetzelfde bij de voorwielen, ook geen getik... Nu heb ik even gereden en is me opgevallen dat het tikkende geluid komt wanneer ik een scherpe bocht maak op redelijk hoge snelheid. Als ik `m dan even oppak en gas geef is het weer weg, totdat ik weer een scherpe bocht maak enz..


Edit 9-4-2011:
Vandaag voor het stuurprobleem nieuwe axle carriers + nieuwe pivot balls + pivot caps geplaatst... Helaas blijft één van de wielen naar buiten wijzen. Als ik de servo trim gaat het andere wiel naar buiten wijzen, begin te denken dat het een servo probleempje is????

Graag hulp/advies!!

Ik heb de auto van Tom gekocht. Na enig speurwerk de Traxxas Steering Arm E-Revo VXL TRA7043 besteld en het probleem is opgelost.
Het armpje was versleten en kwam gewoon niet terug in de neutrale stand.
 
hoe kan je je e-revo op zijn topsnelheid laten lopen.
met zelfde motor welke accu's heb je dan nodig zonder hem kapot te maken.
 
Back
Top