Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Hmzz iedereen zegt wat anders. NOGMAALS de vraag anders formuleren.

Battery, series 1 power cell (nimh, 2/3a stick, 7.2v) - TopRC.nl

Als ik die accu neem, neem er 1, dan gaattie volgens vele 50 km/h ongeveer.
Neem ik er 2, dan gaattie 80 km/h ongeveer.

Klopt dat, of een fabel?

Gaat wel goed door gras trouwens:
q94tcjdBbqw[/media] - ‪Mini E-Revo 1/16 VXL jumping in the grass‬‏

Nogmaals zie de tabel:

daar staat dat hij 68kmh gaat met 2x 6cell NiMH..

dat lijkt me wel duidelijk toch??

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook hard, wat is 28T dan?

Of zal ik eerder gaan voor de Traxxas Stampede XL5??? Die is 219 euro. en de e-revo is 249 euro. Gebruik voor gras/strand en op straat. Wat zou je me aanraden?

Die revo is trouwens de 27 mhz versie (bereik 100 meter) Is dat genoeg?

100 meter is meer dan genoeg! Meeste mensen nemen geeneens zoveel afstand van hun auto.
Ps. 28T is een 28T pinion (tandwiel op de motor).

Laatst bewerkt:

Of zal ik eerder gaan voor de Traxxas Stampede XL5??? Die is 219 euro. en de e-revo is 249 euro. Gebruik voor gras/strand en op straat. Wat zou je me aanraden?

Denmend, ik zou eens wat informatie op gaan zoeken, ipv van meteen 80 kmpu willen gaan. Wees er van bewust dat dit je eerste echte RC wagen is. Ga eerst eens lekker rijden met je standaard accu, en ga dan later als je denkt dat dit goed gaat eens opzoek naar een lipo en een lipo lader.

edit:

28T staat voor het aantal tandjes op je motor-tandwiel vaak pinion genoemd.
Zo heb je ook bijvoorbeeld 55T "spur". Spur is het tandwiel wat tegen je pinion aan zit.

Denmend, ik zou eens wat informatie op gaan zoeken, ipv van meteen 80 kmpu willen gaan. Wees er van bewust dat dit je eerste echte RC wagen is. Ga eerst eens lekker rijden met je standaard accu, en ga dan later als je denkt dat dit goed gaat eens opzoek naar een lipo en een lipo lader.

edit:

28T staat voor het aantal tandjes op je motor-tandwiel vaak pinion genoemd.
Zo heb je ook bijvoorbeeld 55T "spur". Spur is het tandwiel wat tegen je pinion aan zit.
Dat snap ik. daarom neem ik die extra accu er ook nog niet bij.
Dat komt later wel. Maar wil wel een brushless 4x4. Omdat die brushed dan maar tot 55 km/h gaat. Anders moet ik helemaal een nieuwe wagen ervoor kopen.

Als ik er nou later ook grotere wielen onder doe voor de 1:10 of 1:8? Heb toch zo ongeveer als de stampede op de e-revo?

Dus gewoon de E-REVO 1/16 nemen voor 249 euro?:yes:

1. Dat is geen "vol" gras.
2. Je ziet geen temps.
3. Volgens mij heeft hij er een ander setje in zitten, staat me iets bij van Tekin Redline?
4. Je zult het wel beter weten dan mij want jij hebt dat filmpje gezien en ik heb de auto.

ps. Ik verkoop mijn MERV mocht je interesse hebben. Royaal onder je budget, brushless, met de juiste hop-ups en eventueel wat LiPo's.

Zoals gezegd het aantal tanden op een tandwiel.
Rule of fist:
Pinion: meer tanden = meer snelheid en meer hitte
Spur: meer tanden = minder snelheid en minder hitte

Ben benieuwd hoe ze die 100 meter meten, daarnaast is 100 meter meeeeeeeeeer dan genoeg.

Je geeft zelf al antwoord:
Maar wil wel een brushless 4x4. Omdat die brushed dan maar tot 55 km/h gaat. Anders moet ik helemaal een nieuwe wagen ervoor kopen.

Als ik er nou later ook grotere wielen onder doe voor de 1:10 of 1:8? Heb toch zo ongeveer als de stampede op de e-revo?

Dus gewoon de E-REVO 1/16 nemen voor 249 euro?:yes:
Geen slim idee. De banden zullen te groot zijn waardoor met sturen de wielen tegen de body aan zullen komen. Daarnaast zullen de wielen te groot en te zwaar zijn waardoor de electronica van de MERV het heel erg zwaar zal krijgen en het niet lang zal volhouden.

Lol foto: MERV met 1/8 truggy wielen:
P1070597.JPG

Voor hoeveel verkoop je hem dan?

Wil ook niet over Vol gras rijden. Dat hebben we hier ook niet.

De 1:10 wielen zijn ook te groot? En wat bedoel je met een andere setje?

De VXL variant is eigenlijk te duur.
En de FAST 1:10 monster truck van monstercars lijkt me ook geen optie.

Dan blijft dus de e-revo of de stampede xl-5 over.

We hebben een EDIT knop als je je berichtje wil aanpassen.

1/10 zou misschien net kunnen afhankelijk van wat je er op wilt zetten. Proline Masher 2000 raad ik je niet aan want die zullen waarschijnlijk te groot/zwaar zijn.

Om hier niet verder offtopic te gaan: mijn verkoop topic.

Met "setje" bedoelde ik: motor en regelaar. Hij heeft er beter spul in zitten waardoor de auto sterker is waardoor hij minder moeite zal hebben met (lang) gras.

Zoals eerder aangeraden, blijf bij een degelijk merk, dus niet FAST.

Dan heb je een Stampede VXL? Volgens mij krijg je de normale VXL ook wel voor dat geld maar dan met alle VXL voordelen zoals betere schroeven etc.

Ja precies, dat is wel zo.
Ik denk dat ik maar gewoon voor de mini revo van 249 euro moet gaan.

Dat lijkt me denk de beste keus. Tenzij ik 95 euro meer bijleg voor de VXL variant. Maar dan heb ik geen 4x4 wiel aandrijving.

En hij is dan weer groter, dan past die weer niet in de auto voor op vakantie.

En asvalt en straatstenen (zoals die stenen in een normale nederlandse wijk) maakt dat nog wat uit voor de mini revo?

Maar denk dat de e-revo een goede eerste keus is!

Ja precies, dat is wel zo.
Ik denk dat ik maar gewoon voor de mini revo van 249 euro moet gaan.

Dat lijkt me denk de beste keus. Tenzij ik 95 euro meer bijleg voor de VXL variant. Maar dan heb ik geen 4x4 wiel aandrijving.

En hij is dan weer groter, dan past die weer niet in de auto voor op vakantie.

En asvalt en straatstenen (zoals die stenen in een normale nederlandse wijk) maakt dat nog wat uit voor de mini revo?

Maar denk dat de e-revo een goede eerste keus is!

je geeft jezelf antwoord, je vind het leuk dat die groter is kan dan niet mee op vakantie, dus dan neem je niet de grotere. Op de straat rijdt die ook gewoon goed ;). Maar kijk eens bij de advertentie van Nard, die merv is stukken beter dan een standaard die jij wil kopen en voor nog een mooie prijs ook.

Precies, ga hem vanavond wel gewoon halen.
Ben ik ook vanaf en heb ik veel plezier van.

Wat kan snel stuk aan de auto gaan (bij gewoon normaal gebruik).
Kan het zijn dat de motor snel doorbrand ofzo?

Precies, ga hem vanavond wel gewoon halen.
Ben ik ook vanaf en heb ik veel plezier van.

Wat kan snel stuk aan de auto gaan (bij gewoon normaal gebruik).
Kan het zijn dat de motor snel doorbrand ofzo?

Ligt eraan hoe jij er mee omgaat, ga jij bijvoorbeeld door zand rijden is de kans dat je je motor doorbrand groter dan dat jij op gras rijdt.

Hmzz, maar dat is bij iedere auto kan dat toch?
Maar die brushless motor is toch wel sterk genoeg, hoezo zou die snel kunnen doorbranden?
Op doorbranden zit zeker geen garantie? :P

Gras ongeveer 5 a 6 cm... hadden we al eerder besproken:P

Is die bij jullie welleens doorgebrand? En kan die al doorbranden in 3 min dan? :P

Hmzz, maar dat is bij iedere auto kan dat toch?
Maar die brushless motor is toch wel sterk genoeg, hoezo zou die snel kunnen doorbranden?
Op doorbranden zit zeker geen garantie? :P

Gras ongeveer 5 a 6 cm... hadden we al eerder besproken:P

Is die bij jullie welleens doorgebrand? En kan die al doorbranden in 3 min dan? :P

Maak je nou maar geen druk over doorbranden, je hoort vanzelf of je motor er moeite mee heeft en je moet altijd je temperatuur van je motor in de gaten houden ;).

Welke combo is het leukst?

De merv met originele ESC en VXL380 (gewoon originele VXL) of met een setje Castle creations Sidewinder SCT met Neu Castle 1410y 3800kv. (Is er iemand die de laatste set op 3s rijd?)

Back