Buggy keuze schaal 1/8. Zie door de bomen het bos niet meer

Vandaag eens wat buggies van dichtbij bekeken. Allereerst de Carson Specter gezien. Nee, toch niet mijn ding. Mounts voor de schokbrekers zijn gemaakt van gegoten aluminium. Dat gaat dus snel breken. Schokbrekers waren van kunststof, alleen het bovendeel niet. Bodemplaat zag er ook gegoten uit.

Dan de Hong Nor. Zag er al beter uit dan de Carson. Wel veel flex in de langsrichting en een kunststof middendif. Als roller kost die 199 euro.

Dan de HPI Vorza. Ja, erg mooi om te zien, maar pfffff......wat een geld zeg.

De Kyosho Inferno VE. Weet het niet. Schokbrekers zijn minder vond ik. Voor de rest zag het er goed uit.

Helaas heb ik de LRP S8 BXe niet gezien. Lijkt mij toch ook geen verkeerde buggy. Kan hem RTR voor 429 euro kopen.

Kortom, ik ben er nog niet uit.
 
De motor van de LRP bagger.
Voor de rest is het een prima auto om mee te beginnen.
Vriend van mij heeft de LRP truggy RTR en heeft nog niets kapot eraan gehad en heeft nog altijd de standaard motor erin liggen.

groeten, wesley

ps. de trophy flux ziet ook goed uit op het eerste gezicht.
 
De motor van de LRP bagger.
Voor de rest is het een prima auto om mee te beginnen.
Vriend van mij heeft de LRP truggy RTR en heeft nog niets kapot eraan gehad en heeft nog altijd de standaard motor erin liggen.

groeten, wesley

ps. de trophy flux ziet ook goed uit op het eerste gezicht.

Hoezo is de motor in de LRP bagger?

Is het een betere auto dan de Kyosho Inferno VE?
 
Ik zou er zowieso op wachten als je perse die extra 200 euro (denk dat ie ongeveer 150 tot 200 goedkoper gaat worden) wilt besparen.
Ook zou ik hem ook al is hij nog niet uit nu al verkiezen boven de andere RTR budget buggys, aleen al omdat het een HPI is, en er diverse D8 en vorza onderdelen op passen, waarmee je hem later kunt upgraden.
De motor en regelaar zal ook beter zijn dan de meeste of alle andere goedkopere RTR's die zijn genoemd

De belangrijkste en ook eerste verschillen die je ziet zijn bijv de shocks, regelaar, en motor die minder zijn daarop en daar zit het grootste deel van het prijsverschil in. Als je nog geen zender hebt is die 2.4ghz weer een bonus in vergelijking met de vorza.

"Hoezo is de motor in de LRP bagger?
Is het een betere auto dan de Kyosho Inferno VE?"

Het antwoord op dat soort vragen is wel gegeven, als je wilt weten waarom moet je maar even over motoren gaan lezen, hoe het zit met de KV's en de verschillende groottes en de bijbehorende voor en nadelen

De keuze moet je nu toch echt zelf gaan maken, veel meer valt er niet te zeggen denkik
Alsnog, ik zou altijd toch dat extra stapje hoger gaan, omdat je dan gewoon de beste kwaliteit krijgt, en ik denk zelfs op de lange termijn goedkoper uit bent, ook heb je natuurlijk meer zekerheid daardoor, wat ook wel lekker is als je toch over het geld inzit, en miskoop wil je natuurlijk niet doen.
 
Neen begrijp me niet verkeerd eh, de Hong Nor wagens zijn tanken waar je toch al serieus vies moet doen om stukken te krijgen!!! Echter de Nexx 8 is gewoon goedkoper in elkaar gestoken, dat zie je er gewoon aan...

Mijn HongNor truggy was idd een tank he. Heel sterk gebouwd, maar een beetje zwaar. Dat mag de pret voor een basher niet drukken.
De nexx 8 is idd wat slapper...

Op dit moment zal de vorza rtr dan ook de beste keus zijn, maar de prijs....
Mijn mugen eco was goedkoper dan mijn vorza...
 
Ik zou er zowieso op wachten als je perse die extra 200 euro (denk dat ie ongeveer 150 tot 200 goedkoper gaat worden) wilt besparen.
Ook zou ik hem ook al is hij nog niet uit nu al verkiezen boven de andere RTR budget buggys, aleen al omdat het een HPI is, en er diverse D8 en vorza onderdelen op passen, waarmee je hem later kunt upgraden.
De motor en regelaar zal ook beter zijn dan de meeste of alle andere goedkopere RTR's die zijn genoemd

De belangrijkste en ook eerste verschillen die je ziet zijn bijv de shocks, regelaar, en motor die minder zijn daarop en daar zit het grootste deel van het prijsverschil in. Als je nog geen zender hebt is die 2.4ghz weer een bonus in vergelijking met de vorza.

"Hoezo is de motor in de LRP bagger?
Is het een betere auto dan de Kyosho Inferno VE?"

Het antwoord op dat soort vragen is wel gegeven, als je wilt weten waarom moet je maar even over motoren gaan lezen, hoe het zit met de KV's en de verschillende groottes en de bijbehorende voor en nadelen

De keuze moet je nu toch echt zelf gaan maken, veel meer valt er niet te zeggen denkik
Alsnog, ik zou altijd toch dat extra stapje hoger gaan, omdat je dan gewoon de beste kwaliteit krijgt, en ik denk zelfs op de lange termijn goedkoper uit bent, ook heb je natuurlijk meer zekerheid daardoor, wat ook wel lekker is als je toch over het geld inzit, en miskoop wil je natuurlijk niet doen.

Om heel eerlijk te zijn heb ik bij de HPI Vorza het beste gevoel. Alles is gewoon top aan die wagen, behalve de zender, maar heb ik perse een 2,4 GHz zender nodig?

Denk dat ik toch nog maar even door ga sparen en gelijk maar iets goeds aan ga schaffen. De Hong Nor is aardig, maar het blijft chinees spul vind ik.

De nieuwe HPI is ook een goede keuze en wacht nog even wanneer de prijs bekend is.
 
Geen ervaring met die zender zelf, nooit gebruikt.
Er moeten in ieder geval 12 batterijen in :P
Denk dat het wel aardig te gebruiken is hoor, zal wel wat meevallen
Als je niet gaat racen is het een hele goede keuze, volgens mij is het eigenlijk de beste RTR buggy die er is, dus je gaat zowieso tevreden zijn.

Gebruik zelf een DX2S erbij, je kan wel een goedkopere halen want die telemetrie is niet heel erg handig gebruik het zelf niet, heb er ook een savox servo op zitten.
Mss is tegen de tijd dat je het geld hebt die trophy flux wel uit en dan kan je dan alsnog kijken
 
Geen ervaring met die zender zelf, nooit gebruikt.
Er moeten in ieder geval 12 batterijen in :P
Denk dat het wel aardig te gebruiken is hoor, zal wel wat meevallen
Als je niet gaat racen is het een hele goede keuze, volgens mij is het eigenlijk de beste RTR buggy die er is, dus je gaat zowieso tevreden zijn.

Gebruik zelf een DX2S erbij, je kan wel een goedkopere halen want die telemetrie is niet heel erg handig gebruik het zelf niet, heb er ook een savox servo op zitten.
Mss is tegen de tijd dat je het geld hebt die trophy flux wel uit en dan kan je dan alsnog kijken

Nou, ik zal je vertellen dat ik mijn spaarvarken maar eens kapot ga slaan :D Vind die HPI Vorza toch wel erg mooi. Ook geschikt voor Lipo's tot 6s. De nieuwe HPI kan volgens mij maar tot 4s.

Moeten er in die zender 12 batterijen in! Weet je of die zender ook een aansluiting heeft voor een lader?
 
Nee helaas er zit geen dergelijke aansluiting op de zender

Enig idee wanneer die nieuwe HPI uit gaat komen?

Jammer van die zender van de Vorza. Vind dat dus helemaal niks, dat je 12x AAA penligths moet plaatsen! Waarom nou niet een accu? Had voor die prijs van de Vorza toch wel een wat fatsoenlijkere zender verwacht.

Wacht nog even op de nieuwe HPI.
 
RTR zenders zijn nooit zo goed, bij de meeste gaat die direct de prullenbak of evt verkoop in.
Een goede 2.4GHZ zender kopen kan je later altijd doen
Zender accus doe ik zelf niet aan
In mn dx2s moeten 4 batterijen, heb oplaadbare en daar gaat hij heel lang op

Informatie over die HPI staat in het topic erover
 
idd je moet de onderdelen eens vgl ... Als je al gaat zien de MMM regelaar en motor die in de vorza zitten kost normaal los tussen de 260 en 335euro (prijzen schelen van winkel tot winkel :)) De regelaars in de andere auto's komen echt niet in de buurt van deze set hoor...

Plus de wagen is echt wel stevig gebouwd, heb hem zelf gehad dus weet wel waar ik over praat...

De zender is echt bagger, zou hem niet gebruiken wegens de veiligheid van je wagen en de omstaanders :D desnoods een simpel 2.4ghz zendertje aanschaffen (deze kan je al vinden van een 40 euro tegenwoordig)
 
HK heeft echt zeer goede 2.4Ghz zenders. Zo is er een zendertje van nog geen 40€ inc verzending waar je best veel in kan instellen. GT3 denk ik.
Ontvangers kun je ook apart kopen voor een 5€. Ik heb de voorganger van deze zender nu voor men offroad wagens en marcheert echt heel goed.. (GT2)
 
Back
Top