Team Associated SC10 4X4

netjes gedaan Peter ;)

ik heb zin in zondag !! tot dan..

je moet nog wel ffies die vleugeltjes op de kap maken. dat vliegt een stuk beter bij de Big Bertha
 
Wat Peter?;)

Made by myself!:D
Heb ook erg veel zin in zondag!

btw, kom je morgen ook mvb?
 
Laatst bewerkt:
Leuk leuk 3 asso's aan de start! Marcel is er niet dus geen durango er tussen ;)
 
Je moet echt ff een andere zender fixen btw eelco.
Ik heb met die van bryan gereden en dat ding rijd echt super!
 
ik heb nu mijn dx2.0 ingerolen voor een dx3s . kan ik eindelijk eens met expo gaan knoeien, dat is wel nodig met deze auto..
ondertussen heel wat gesleuteld aan de setup om de achterkant rustig te krijgen, ik ben nu bijna zover dat ik meer echt hoeft te remmen op de baan, alleen nog een klein tikkie op de rem voor de conbocht.

het is heerlijk rijden met de cliker open.
heb het rollcenter verlaagd aan de achterkant
lange wielbasis
achter en voor camberlinks lange positie
achter -3 camber
achterdemper toch weer wat platter, ( wat meer grip in 2de en 3de deel bocht )
rideheigt achter een fractie lager als voor ( ivm gewichtsverplaatsing bij remmen )
accu centraal gelegen
iets mee toe out aan de voorkant
wil alleen nog een stijvere veer aan de voorkant ( hij hangt nog iets te veel naar mijn zin in de bocht )
geen swaybar achter
2mm swaybar voorkant

rondom calibers ben ik nog niet tevreden over. calibers aan de voorkant vind ik te agressief
ik ga nog wat spelen met verschillende merken en soorten profiel.

auto is nu lekker stabiel. kan nog wel wat beter maar dat komt wel...

koop nu maar zon ding..:p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ryan Mayfield heeft nog niet de goeie afstelling gevonden voor zn 4x4 (zie filmpje)
[URL="
- ‪European Short Course Masters 2011 von Welden Superstar Ryan Maifield!!!‬‏[/URL]
Hij blijft maar achterover kiepen, volgens mij is ie niet bij de beste 5 geeindigt algemeen, het podium was volledig Team Durango, maar volgens mij mochten die niet met reclame rijden op hun kap omdat het evenement werd gesponsord door Thundertiger /Associated, beetje vreemd.

het is geen schande om van jorg neumann te verliezen ook niet voor mayfield. maar hij trekt flinke wheelies tegen wind in ja.
misschien toch een nadeel ban de lichtste sc truck. of hij heeft de accu niet voorin geplaatst.
ook zie ik nog veel bodyroll, maar dat is er slecht uit te krijgen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja natuurlijk, hij zal wind tegen gehad hebben!
Zo slim was ik nog niet (LOL).
Op een ander filmpje met Cavaleiri zag ik al wel dat ze al nieuwe FT shox hadden.
 
enige nuttige FT bling bling zijn denk ik de vented slipper bij gebruik van 550 motoren
( standaard slipper word nogal heet met 550 motoren )

verders weet ik het niet zo..meeste FT stuff is gewoon een lichtere versie .
 
Kan het er iets mee te maken hebben dat de motor dwars op de rijrichting staat? Dat betekent dat er meer roterende massa is die de auto om zijn dwars-as laat draaien. Draait de motor toevallig in dezelfde richting als de wielen?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is de asso de 1e SC truck, die de motor dwars op de rijrichting heeft staan. De andere auto's hebben de motor allemaal in de lengte richting staan.
Het effect kan je eenvoudig merken als je de auto in de lucht houdt en vol gas geeft, of vol remt. Het merendeel vam de roterende massa ( wielen) laat de neus op en neer gaan. De rotor heeft maar een betrekkelijk gering gewicht, maar die laat de auto in de lengte richting draaien. Ik heb ook het idee dat de meeste auto's daarom ook meestal of op het rechter voorwiel landen, of op het linker achterwiel. Maar dat is natuurlijk niet wetenschappelijk onderbouwd
 
Ik begrijp je gedachte, maar ik denk dat het alleen opgaat voor de 2wd. Een B44.1 bijvoorbeeld heeft de motor ook in de lengte liggen.
 
Back
Top