Eigenlijk begrijp ik het niet helemaal. Nagenoeg ieder merk heli welke je hier noemt kan je standaard uit de doos vliegen. Hij gaat niet stuk, MITS je de heli gebruikt waarvoor hij bedoeld is! Gevalletje RTFM, en blijf binnen de specs die worden aangegeven, gebruik de aanbevolen spullen en je hebt een prima machine.
Even je puntjes aanhalen:
Heb je ooit een ingeslagen hoofd of staartas gezien? Blijkbaar is een perspassing absoluut niet nodig.
Iemand moet zelf weten of je moet aarden of niet. Dit is ook afhankelijk van je gebruikte setup/ontvanger systeem. Zoiets hoort bij parate kennis, je bouwt niet een rc-beginners elektroauto. Het gaat om een grote elektro heli, ik mag aannemen dat dit niet de beginners zijn op modelbouwgebied!
Bovendien staat e.e.a. uitgebreid in vele handleidingen!
Heet dat niet een schuifmaat? Moeten ze die er ook los bijleveren? Moet alles worden voorgekauwd? Eigenlijk vind ik de handleidingen al in behoorlijke Jip en Janneke taal geschreven.
Als je de heli gebruikt binnen de aangegeven specs dan is dat absoluut niet nodig. Ga je voorbij de bijvoorbeeld aanbevolen Headspeed, miep dan niet dat er onderdelen stuk gaan.
Heet dat niet een forum? Die is er in het Nederlands, Duits en ook nog Engels. Wat wil je nog meer.
Leef je nog in de steentijd? Een handleiding op papier? Het is gewoon zonde dat ze daar papier voor gebruiken... Als je niet een pc kan bedienen, alsjeblieft begin dan niet aan een 700 size e-heli.
Niet persoonlijk tegen je bedoeld hoor Danny, je ziet dat er verschillend over word gedacht, ik deel niet je mening.
Laat maar komen die grote heli's, liever nog groter.
Vriendelijke groeten,
Aldert
Paar dingen aldert.
Ik zie wel degelijk ingesleten assen door walsen dus hier was een perspassing zeker op zijn plaats geweest.
Met pinned bedoelde ik de staartbuis borgen zodat deze niet verdraaid of uitgeworpen wordt (was een groot probleem bij de 700N en bijvoorbeeld Outrage Fusion)
Ik weet heus wel hoe ik met een schuifmaat om moet gaan. Het ging mij om meerdere posts op MBF, en HF die moeite hadden met de staart. En ik moet zeggen dat er bij mij ook wel veel spacers nodig waren om het netjes te krijgen.
Waarom zijn er zoveel buildvideos, build tips, problemen, upgrades en fixes nodig bij een hoop helis als ze volgens jou uit de doos goed vliegen?
Ik heb niks gezegd over papieren versies ... Het gaat mij om de inhoud van de handleidingen. Zoals eerder gezegd waarom zijn er zoveel build videos en dergelijke nodig voor een hoop mensen als de handleidingen zo goed zijn volgens jou?
Misschien verschillen we van mening, maar ik denk dat je het gewoon verkeerd hebt opgevat wat mijn punt is.
Ik vind zelf momenteel de betrouwbaarheid en degelijkheid van een hoop helis te wensen over laten.