Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Nou heb dat ding al binnen van quartel, echt supersnel...

Alleen dit lost mijn probleem volgens mij niet op, hij rost er nog net zo hard overheen en ik heb alweer een paar tandjes van mn nieuwe spur beschadigd... dacht eerst dat het aan de afstand van de pinion lag, dus die heb ik zo strak mogelijk op de spur gezet. Alleen nu doet hij het nog niet lekker, ik weet ook niet hoever ik de spur met dat veertje aan moet draaien..??

Ik heb niets zitten rotzooien met de afstelling verder ofzo, iemand een idee??
 
Daar kan ik je niet in helpen...
Dat moet normaal in je "handleiding" staan.

Bij mij was dat volledig vastdraaien en dan 4 toeren terug. Ik heb het een kwartje vaster gezet nadien. En was perfect.

Maar dat is op mijn axial scx10 honcho trailer...
 
Had idd de handleiding er al bij gepakt... bedankt voor de tips. Ben nu niet thuis, dus morgen maar weer een poging wagen :)
 
vind je het gek dat je je tandwielen kapot rijdt. Gewoon blindelings een tandwiel strak erop zetten zonder te weten wat je doet. Je moet zoals eerder gezegd stukje papier ertussen doen tandwielen op elkaar drukken en dan vastzetten. Voor je slipper clutch (die veer). Moet je hem aandraaien tot die niet meer verder kan en dan 1/2 of iets meer terug zetten.
 
Je denk je dat ik ben gaan rijden, dacht t niet :confused:... Het is ontstaan nadat ik een beste crash heb gemaakt en waarschijnlijk is de boel toen verschoven ofzo... daarna ging die ratelen en zijn er dus wat tandjes kapot gegaan, omdat de pinion gewoon te ver van de spur af stond. Daarom heb ik een nieuwe gekocht en daar test ik natuurlijk eerst voorzichtig mee zonder te rijden, zoals ook in de manual staat.

Ik laat nog wel weten als het gelukt is en hij het weer fatsoenlijk doet :)

Update:
Nou hij doet het weer goed hoor, alleen twijfel ik wel over het geluid... als ik met de hand de boel in beweging zet dan loopt het allemaal soepeltjes, maar heb toch het idee dat hij een soort van zoemen/fluitend geluid maakt als ik ga rijden (dus zodra de koppeling hem pakt).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je denk je dat ik ben gaan rijden, dacht t niet :confused:... Het is ontstaan nadat ik een beste crash heb gemaakt en waarschijnlijk is de boel toen verschoven ofzo... daarna ging die ratelen en zijn er dus wat tandjes kapot gegaan, omdat de pinion gewoon te ver van de spur af stond. Daarom heb ik een nieuwe gekocht en daar test ik natuurlijk eerst voorzichtig mee zonder te rijden, zoals ook in de manual staat.

Ik laat nog wel weten als het gelukt is en hij het weer fatsoenlijk doet :)

Update:
Nou hij doet het weer goed hoor, alleen twijfel ik wel over het geluid... als ik met de hand de boel in beweging zet dan loopt het allemaal soepeltjes, maar heb toch het idee dat hij een soort van zoemen/fluitend geluid maakt als ik ga rijden (dus zodra de koppeling hem pakt).

Aluninium gearbox er op. niets kan meer verschuiven in de bak, je moter blijft een stuk koeler en geen speling meer, echt een must!

Ik zou toch eff heel de bak uit elkaar halen en alles schoonmaken en op nieuw smeren, let dan gelijk op de as waar je je koppeling op schroeft, aan de andere kant van die as zit een tandwiel geperst en zit weer geborgd met een soort "spietje."

Die wil wel eens breken, en dan krijg je rare geluiden uit je bak.

succes!
Gr Steve
 
die spurs kan je overal bestellen.
je kan zoeken naar de goedkoopste of bij een winkel die gelijk goede upgrades verkoopt en die mee bestellen.
waarschijnlijk moet goed (leren) afstellen.


gearbox verhaal:
dus ik moet gefreest hebben en niet een legering?

die van integy en van RHI zijn naar onderzoek alloy(legering)

is trouwens een legering altijd gegoten in een mal?
 
is trouwens een legering altijd gegoten in een mal?

De gearbox van rhi en integy zijn ook gefreesd uit 6061 aluminium alleen de FLM is met hitte behandeld, maar eigenlijk zijn alle alu gearboxen prima.
Ze kosten allemaal hetzelfde.

Ik heb de integy gehad, prima ding, past alleen geen mamba monster 550 op, en op die van de FLM wel :D
 
Helaas wel vandaag de trieste mededeling gekregen dat de Rustler niet meer op voorraad is. Ook niet bij de importeur zelf. Het kan nog wel anderhalve week duren voordat deze er weer is. Nu kan ik wel van Toemen een Stampede of Slash krijgen, maar mijn voorkeur gaat toch echt wel uit naar de Rustler. Zeker gezien de donorauto. Tsja, dan maar wachten ...

Pk racing heeft gewoon voorraad...
Extra chassis heb ik eventueel ook voor je.
 
hoi
ik heb even een vraagje wat ik niet zosnel kan vinden hier
ik heb een rustler xl5 en heb net mijn carson dragster sport 6turn sl binnen gekregen en gemonteerd maar ik heb vertanding van 19-90 en 23 -90 geprobeerd maar ik vind de motor erg warm boven de 70 graden wie weet weke vertanding ik het beste kan gaan proberen
 
Toen ik mijn rustler had vond ik de velineon al best snel warm worden op 2S en stock gearing. Dat carson setje lijkt me ook niet bepaald de beste keus.
Idd alu gearbox beste upgrade. En anders een dikke castle set er op en je hoeft je weinig zorgen meer te maken
 
castel setje werd ook erg heet en is binnen een week kopot gegaan was een 10 turns was ik niet tevreden over en dat alles nog niet eens op lipo!!
 
er zijn verschillende castle setjes ;)
misschien kan je hier of op engelse forums.. mss op traxxas community forum wat meer vinden of motoren.
want volgens mij is het probleem dat je zelf steeds verkeerde setjes kiest. niet dat die setjes perse slecht zijn.
 
Back
Top