Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Ik kan niet echt terug vinden wat de grote verschillen zijn tussen de rustler normaal en vxl!

Ik heb een roller (vxl) besteld en heb de normale rustler geleverd gekregen, kan ik hier gewoon wel een brushless setje op monteren? Ik las namelijk iets met metalen/plastice tandwielen waardoor het misschien niet mogelijk zou zijn!

Wie o wie verlost mij, dan kan ik ee vandaag nog mee aan de slag en anders maandag retour

Ik kan niet echt terug vinden wat de grote verschillen zijn tussen de rustler normaal en vxl!

Ik heb een roller (vxl) besteld en heb de normale rustler geleverd gekregen, kan ik hier gewoon wel een brushless setje op monteren? Ik las namelijk iets met metalen/plastice tandwielen waardoor het misschien niet mogelijk zou zijn!

Wie o wie verlost mij, dan kan ik ee vandaag nog mee aan de slag en anders maandag retour

Geen kogellagers in de wheelhubs maar busjes.(kan je makkelijk zelf veranderen)
Het diff is gewoon hetzelfde.

Als het een recente XL5 Rustler is dan zitten daar ook al metalen tandwielen in geloof ik.

De verschillen tussen een XL5 en VXL zijn onder andere (correct me if i'm wrong):
* Analoge (2056) versus digitale servo (2075)
* Plastic versus metalen turnbuckles
* Blanke schroefjes versus zwarte hex schroefjes
* Blank versus zwarte velgen

Blijft wel dat het niet netjes is dat ze dit doen, mag ik vragen waar je hem gekocht hebt?

Als het een recente XL5 Rustler is dan zitten daar ook al metalen tandwielen in geloof ik.

De verschillen tussen een XL5 en VXL zijn onder andere (correct me if i'm wrong):
* Analoge (2056) versus digitale servo (2075)
* Plastic versus metalen turnbuckles
* Blanke schroefjes versus zwarte hex schroefjes
* Blank versus zwarte velgen

Blijft wel dat het niet netjes is dat ze dit doen, mag ik vragen waar je hem gekocht hebt?

Zie pb, meteen interesse in jouw correcte VXL!

En laat ik het zo zeggen:

zoals deze foto besteld, volgens verkoper exact identiek.
trx_3708_rustler_vxl__00454_zoom.jpg

En zo is die geleverd:
25gqcls.jpg

Geen inbus te bekennen op het chassis!

Laatst bewerkt:
Mijn eerste post hier dus is een kleine voorstel op zijn plaats.

Patrick, 32jaar sinds kort mijn eerste rc auto gekocht. Een Rustler XL-5 met intussen al aangepast:

- lagers rondom
- Integy alu gearbox
- Carson onroad bandjes + originele bandjes
- Kap verlaagd
- pinion gears: 16 19 23 28
- spurs: 83 en 86

---------------------------------------------------------------
als reactie op de vorige post;

Zitten er niet ook andere turnbuckles en servo op de VXL?

[QUOTE=Patrick_V

- Carson onroad bandjes + originele bandjes-
---------------------------------------------------------------

welke carson onroad banden zijn dat?
kan je even een link sturen

Aluninium gearbox er op. niets kan meer verschuiven in de bak, je moter blijft een stuk koeler en geen speling meer, echt een must!

Ik zou toch eff heel de bak uit elkaar halen en alles schoonmaken en op nieuw smeren, let dan gelijk op de as waar je je koppeling op schroeft, aan de andere kant van die as zit een tandwiel geperst en zit weer geborgd met een soort "spietje."

Die wil wel eens breken, en dan krijg je rare geluiden uit je bak.

succes!
Gr Steve
Thx, ik ga er eens mee bezig en kijken waar en of ik zo'n ding wil aanschaffen ;)

YIL,
volgens mij heb je gewoon een vxl met een xl-5 body.
dat zie ik aan je voor-ophanging.
ik kan de cambers niet zien, als ze van metaal zijn dan is het de vxl.

Ashie,
ik moest meer dan twee maanden wachten, ze ze antwoorden de meeste mailtjes niet en de leverancier heeft het niet.
het geld is trouwens nog steeds niet terug gestort.

YIL,
volgens mij heb je gewoon een vxl met een xl-5 body.
dat zie ik aan je voor-ophanging.
ik kan de cambers niet zien, als ze van metaal zijn dan is het de vxl.

Ashie,
ik moest meer dan twee maanden wachten, ze ze antwoorden de meeste mailtjes niet en de leverancier heeft het niet.
het geld is trouwens nog steeds niet terug gestort.

Je kan ze tog bij toemen bestellen.
of bij pk ofzo.
Waar had je ze besteld dan?

Bij toemen.

Bij pk krijgen ze het ook niet van de leverancier.

misschien licht het dus gewoon aan de leverancier.

Hallo .....
Helaas het zal nog wel even duren voor de 113600 leverbaar zullen worden. De eerst volgende levering van ProLine komt pas met een week of 3, maar de importeur heeft daar de leveringsbon nog niet van binnen gekregen, en weet dus niet of deze banden er ook bij zullen zitten.
TRX3772 zijn op dit moment bij de importeur in voorraad en kunnen dus vlot geleverd worden.

Ik hoop je hiermee wat op weg geholpen te hebben, mocht je nog verdere vragen hebben, dan kun je altijd nog even contact opnemen.
Met vriendelijke groeten / Kind regards

Jan van Kooij

PK Model Racing bv
Madame Curiestraat 20
3316 GN Dordrecht
The Netherlands [FONT=Helvetica, Geneva, Arial, SunSans-Regular, sans-serif]www.pkracing.nl

Van: .....
Verzonden: zaterdag 18 juni 2011 13:09
Aan: PK racing modelbouwwinkel
Onderwerp: banden/velgen

Beste PK Modelbouw Racing,

Weten jullie wanneer de Pro-line Dirt hawg 2.8 (PRO113600) binnenkomen?
Of hebben jullie die al binnen?
En hebben jullie deTraxxas All-star Wheels rear (NIET black) chrome (TRX3772) nog in voorraad?

MVG,

......

[/FONT]

Laatst bewerkt:
Bij toemen.

Bij pk krijgen ze het ook niet van de leverancier.

misschien licht het dus gewoon aan de leverancier.

Je kan tog ook de 2.2 pakken bij pk net als die van mij. Heb je alleen andere velgen nodig

Back