Gerben
Forum veteraan
Van 600W naar 2.5kw, is dat niet een stapje teveel Bas?
En waarom zou je daar in investeren als je een Enigma al bijna af hebt?
Ik heb eens wat St3 files bekeken, er valt voor de meeste deelnemers veel winst te halen in de keertijden, vooral op het B-rak. Pas beginnen met keren als je de piep hoort is echt te laat, dan heb je keertijden van 2 seconden of meer. Met strak keren kun je keertijden van 1 seconde halen. Bij 30 rakken heb je 15 bochten op B en 7 bochten op A.
37 bochten x 1 seconde is 37 seconden. Als je je bedenkt dat een cut op B ongeveer 6 seconden kost, kun je dus best zo scherp vliegen dat je af en toe een cut riskeert, en toch nog winst hebben. Met eerder draaien kun je dus veel winnen, zelfs als dat wat meer risico inhoudt.
Als je rustig iets begint met indraaien voordat de bocht er is, hoef je op het moment dat je echt om moet ook minder scherp om te keren, waardoor het model beter zijn snelheid houdt, scheelt ook weer.
Te kort draaien kost heel veel snelheid, zoals ik dit jaar in Thumaide ontdekte, daar had ik teveel up, hele korte bochten. Na de eerste bocht was alle snelheid direct weg, met langzame tijden tot gevolg. na goede tips van Luc en Alan de uitslag van het hoogtereor een stukje teruggedraaid, iets dalender bochten gaan vliegen en ziedaar, de snelheid was terug...
Een hele korte bocht lijkt snel, maar de snelheid die je erdoor verliest is de winst van het korte draaien gewoon niet waard.Het is zoeken naar een balans tussen keertijd en snelheid, die ook samenhangt met je vliegstijl.
Groet,
Gerben
En waarom zou je daar in investeren als je een Enigma al bijna af hebt?
Ik heb eens wat St3 files bekeken, er valt voor de meeste deelnemers veel winst te halen in de keertijden, vooral op het B-rak. Pas beginnen met keren als je de piep hoort is echt te laat, dan heb je keertijden van 2 seconden of meer. Met strak keren kun je keertijden van 1 seconde halen. Bij 30 rakken heb je 15 bochten op B en 7 bochten op A.
37 bochten x 1 seconde is 37 seconden. Als je je bedenkt dat een cut op B ongeveer 6 seconden kost, kun je dus best zo scherp vliegen dat je af en toe een cut riskeert, en toch nog winst hebben. Met eerder draaien kun je dus veel winnen, zelfs als dat wat meer risico inhoudt.
Als je rustig iets begint met indraaien voordat de bocht er is, hoef je op het moment dat je echt om moet ook minder scherp om te keren, waardoor het model beter zijn snelheid houdt, scheelt ook weer.
Te kort draaien kost heel veel snelheid, zoals ik dit jaar in Thumaide ontdekte, daar had ik teveel up, hele korte bochten. Na de eerste bocht was alle snelheid direct weg, met langzame tijden tot gevolg. na goede tips van Luc en Alan de uitslag van het hoogtereor een stukje teruggedraaid, iets dalender bochten gaan vliegen en ziedaar, de snelheid was terug...
Een hele korte bocht lijkt snel, maar de snelheid die je erdoor verliest is de winst van het korte draaien gewoon niet waard.Het is zoeken naar een balans tussen keertijd en snelheid, die ook samenhangt met je vliegstijl.
Groet,
Gerben