HPI Bullet MT 3.0 - Mijn Topic

een andere optie: probeer te bepalen hoeveel ruimte je over hebt in je .....hoe heet dat ook alweer.......die dingen waar je dogbones in draaien.
En dan eens kijken of conrad deze niet heeft (is het goedkoopste)

Maar heb je wel al je dogbones opgemeten ???

de dogbones (ik neem aan dat je aandrijfassen bedoelt) zijn 6x84mm
Quartel zegt dat de leverancier ze momenteel niet kan leveren, maar dat ze wel aandrijfassen van 6x86mm kunnen leveren die er ook in passen.
Ik ben me kapot aan het zoeken, maar op Conrad kan ik niet vinden wat de afmetingen zijn...
Is er een universeel merk dat aandrijfassen verkoopt waar ik het kan vinden?
 
Waar je vooral op moet letten, is waar ze de maat opmeten.
De ene meet ze van begin tot het einde, en de andere vanaf de uitstekende asjes. Lekker makkelijk..

Maar ben je er al achter, waarom je dogbones eruit vallen?? Dat moet je eerst uitzoeken. Anders heeft het geen zin. (want eerst gebeurde dat niet)

conrad moet je de zoekterm aandrijfas intikken. Dan komen ze vanzelf. (€ 16 per 4)

nog even verder gezocht, zo te zien kan je ook de assen gebruiken van de p240 mt (en die heb ik dus ook)
Misschien handig om even wat af te spreken, om ze te passen. Ze zitten ook op mijn reely. Stom eigenlijk, want ik had die auto zondag bij me........
 
Laatst bewerkt:
Het gaat toch om je achter dogbone? Je had er 2 shocks opgezet zodat je achterkant zo mooi omhoog kwam te staan. Waarschijnlijk zit daar de oorzaak in.
 
Het gaat toch om je achter dogbone? Je had er 2 shocks opgezet zodat je achterkant zo mooi omhoog kwam te staan. Waarschijnlijk zit daar de oorzaak in.

Je bedoelt dat ik de schokbrekers hoger had gezet?
Die heb ik de laatste meeting weer gewoon gelijk gezet, dus dat is het probleem niet. Ik denk dat ik maar een wat langere aandrijfas erin moet doen zodat het onmogelijk is dat hij er nog uitspringt.
 
In de outdrive en in de wiel-as kan je een stukje brandstofslang stoppen om de speling weg te werken, vaak zit daar standaard een O-ring, die zal dan wel weg zijn.
 
In de outdrive en in de wiel-as kan je een stukje brandstofslang stoppen om de speling weg te werken, vaak zit daar standaard een O-ring, die zal dan wel weg zijn.

Is het niet slimmer om een langere as te kopen?
Pinty had afgelopen Zondag een stukje rubber erin gedaan maar die is nu ook verdwenen...ohnee wacht dat was de andere kant...dat rubbertje van Pinty zit er nog.
 
kijk....nu wordt het verhaal ineens heel anders !!!!
was dat toevallig ook de kant waar je stuurblokje een schroefje had verloren? en nu dus ook de aandrijfas?
 
kijk....nu wordt het verhaal ineens heel anders !!!!
was dat toevallig ook de kant waar je stuurblokje een schroefje had verloren? en nu dus ook de aandrijfas?

Nee, achter heb ik een aandrijfas verloren. Voor is alles helemaal goed.
Is het slimmer om een langere aandrijfas te kopen? In plaats van 6x84mm zou ik dan 6x86mm kopen.
 
Dat kan je proberen, maar.....
Kijk eerst eens of je die ruimte wel hebt tussen je diff en de wielen.
Dus even kijken, hoeveel speling je hebt op je aandrijfas in de verschillende standen van je wiel. Dus even je schokdempers eraf halen, en dan je wiel de hele veerweg laten maken en intussen kijken hoeveel speling je hebt met de assen.
 
Dat kan je proberen, maar.....
Kijk eerst eens of je die ruimte wel hebt tussen je diff en de wielen.
Dus even kijken, hoeveel speling je hebt op je aandrijfas in de verschillende standen van je wiel. Dus even je schokdempers eraf halen, en dan je wiel de hele veerweg laten maken en intussen kijken hoeveel speling je hebt met de assen.

Ik heb ruimte zat :rolleyes:
Maar ik snap nou nog niet hoe hij eruit kan vliegen...hij zat toen al zonder speling...
 
In de outdrive en in de wiel-as kan je een stukje brandstofslang stoppen om de speling weg te werken, vaak zit daar standaard een O-ring, die zal dan wel weg zijn.


dit dus.
Je vergeet hoeveel krachten er op de as komen als je gas geeft, jumpt etc.
soms is er maar een klein beetje speling nodig (op diverse punten) om hem eruit te wippen. kleine beetjes speling aan een kant, worden op een bepaald punt net even te groot.

Een andere oplossing kan dan cvd-assen zijn.
Die zijn een beetje duurder, maar voorkomen dat je as zoekt raakt.
235208_BB_00_FB.EPS.gif
 
dit dus.
Je vergeet hoeveel krachten er op de as komen als je gas geeft, jumpt etc.
soms is er maar een klein beetje speling nodig (op diverse punten) om hem eruit te wippen. kleine beetjes speling aan een kant, worden op een bepaald punt net even te groot.

Een andere oplossing kan dan cvd-assen zijn.
Die zijn een beetje duurder, maar voorkomen dat je as zoekt raakt.
235208_BB_00_FB.EPS.gif

Ik zat ook naar de CVD-assen te kijken, maar die zijn 45 euro en dan krijg je er 2...dat vindt ik dan weer té. Was het nou 25 of misschien nog 30 euro...oké...maar 45 euro gaat mij te ver.
 
Als je geen geld uit wilt geven moet je zorgen dat alles goed in elkaar zit..

Ik ben nog nooit een dogbone kwijt geraakt in 7 jaar en met rond de 20 verschillende modellen die ik heb gehad.
 
Back
Top