HPI Bullet MT 3.0 - Mijn Topic

Nu ik ook een trophy heb besef ik mij pas hoe kwetsbaar de bullet is. Die doet zijn naam echt geen eer aan. Zonder echt te bashen zijn bij ons al een keer de draaagarmen en driveshaft kapot gegaan.

Het remmen is op te lossen met een sterke servo. Let wel goed op dat je een afstandsbediening heb waar je de servo kan afstellen voor je je carbarateur eruit trekt bij het remmen.

Nu ik ook een trophy heb besef ik mij pas hoe kwetsbaar de bullet is. Die doet zijn naam echt geen eer aan. Zonder echt te bashen zijn bij ons al een keer de draaagarmen en driveshaft kapot gegaan.

Het remmen is op te lossen met een sterke servo. Let wel goed op dat je een afstandsbediening heb waar je de servo kan afstellen voor je je carbarateur eruit trekt bij het remmen.

???
Mijn oom en ik bashen alleenmaar, we bashen ze helemaal stuk. Bij mij is weliswaar het draagarmpje een beetje gescheurd, maar die heb ik gewoon weer gelijmd, is dus gewoon te gebruiken. Driveshaft is er 1x uitgesprongen maar nu heb ik CVD. Ik beleef nu echt heel veel plezier eraan. Ik vind dat Bullet dan wel weer een mooie en goede naam is, want hij is zo robuust vind ik. Je wilt niet weten hoe vaak ik heb hem geramd, en hij heeft dan ook nog weinig schade gehad. Ik vind het een topauto, en hoef verlopig geen andere. Ik de toekomst wil ik wel een 4.6cc of meer, maar dat is nu nog niet van toepassing. Ik wil er eerst voor zorgen dat ik aan die Bullet veel plezier beleef, ik denk dat ik nog 2 jaartjes ermee doe, en daarna voor Trophy, Savage of RS4 gaan.

Ben een paar weekjes geleden naar Tsjechië gegaan voor 2 weekjes, en de Bullet is meegegaan. Heb daar lekker gereden met m'n neef (Hij had z'n Traxxas Rustler VXL mee). Naja, ik m'n draagarmpje kapot gereden en hij z'n 2 banden...zijn geklapt :p. Gisteren nieuw draagarmpje gaan halen, auto een beetje schoongemaakt, draagarm ingebouwd en het voorruitje van mijn kap eruit gesneden. Hier wat foto's:

img1333if.jpg

img1334ob.jpg

img1335j.jpg

img1336fx.jpg
4
img1337x.jpg

img1338x.jpg

img1339ry.jpg

Het is niet per se mooier maar het heeft in mijn ogen 2 voordelen en 1 klein nadeeltje:

+De motor krijgt meer lucht om te koelen
+Nu kan ik de tank bijvullen zonder de kap eraf te halen
--De kans op rotzooi in je auto is groter

En je heb teen kettingzaag gebruikt om hem eruit te halen lijkt het wel. Wat een slachtpartij... :rolling:

Volgende keer dat je zo'n groot stuk uit een kap haalt raad ik je aan om ronde "hoeken" te maken. Dan heb je minder kans op uitscheuren.

En je heb teen kettingzaag gebruikt om hem eruit te halen lijkt het wel. Wat een slachtpartij... :rolling:

Volgende keer dat je zo'n groot stuk uit een kap haalt raad ik je aan om ronde "hoeken" te maken. Dan heb je minder kans op uitscheuren.

Het is inderdaad best slordig gedaan :p
Ik heb gewoon een mesje gebruikt. Ik had niks te doen dus ik dacht pak m'n auto even en haal dat voorruitje eruit :)

Heb net even een stukje gereden en het motorblok rookt opvallend.
Ik denk zelf dat ik hem rijker moet zetten zodat hij meer brandstof krijgt en dus koeler wordt?

Heb je door nattigheid gereden? vocht tegen je motorblok doet veel roken.....

waar heb je je auto mee schoongemaakt?? Is dat misschien op je koelkop/motor terecht gekomen?

Nee, ik heb mijn auto een beetje uit elkaar gehaald en met een doekje en kwast schoongemaakt. Het is dus onmogelijk dat iets in de motor/koelkop is gekomen, en al helemaal omdat ik de motor er niet af heb gehaald of open heb gemaakt.

Vettigheid op een warme motor geeft namelijk ook best wel wat rook af..

Draaide de motor wel goed verder? Niet te heet? Koelkop zit goed vast? Uitlaatpakking lek?

Vettigheid op een warme motor geeft namelijk ook best wel wat rook af..

Draaide de motor wel goed verder? Niet te heet? Koelkop zit goed vast?

Ik vind dat hij wel goed liep. Hij werd wel heet maar of hij te heet werd kan ik niet beoordelen. Koelkop zit goed vast ja.

Weet iemand of er stalen driveshafts te koop zijn? Die van mij is afgebroken waardoor mijn bullet nu een 2wd is geworden.

Back