Baja Fun Belgium Meetings Thread

Ik heb nog nooit langer dan een week hoeven te wachten!
En ik laat het gewoon op de normale manier versturen, dus rest of the world.

Misschien dat jullie andere ervaringen hiermee hebben, maar alle zendingen die ik heb gehad, duurden maximaal 9 dagen vanaf de bevestiging, en de meeste keren binnen 7 dagen


Het ligt gewoon aan de Belgische douane. Een pakket die van buiten de EU komt word bij de douane onderzocht en duurt gemiddeld 2 weken om de doos te openen en administrative kosten (10€) + taks berekenen (25%).
Indien er iets verdachts bij zit is de kans groot dat het volledig pakket vernietigd wordt. Danny.K heeft daar al ervaring mee, zijn Futaba 3PM zorgde ervoor dat zen volledig pakket van 600€ vernietigd werd.
 
Het ligt gewoon aan de Belgische douane. Een pakket die van buiten de EU komt word bij de douane onderzocht en duurt gemiddeld 2 weken om de doos te openen en administrative kosten (10€) + taks berekenen (25%).
Indien er iets verdachts bij zit is de kans groot dat het volledig pakket vernietigd wordt. Danny.K heeft daar al ervaring mee, zijn Futaba 3PM zorgde ervoor dat zen volledig pakket van 600€ vernietigd werd.

En hoe zit het dan met de verloren goederen ? Worden die terug betaald? Of ben je alles kwijt ?

De bestellingen van DDM heb ik altijd op 7 a 8 dagen als het in voorraad is.
 
Kleine paketten onder een bepaald bedrag worden minder gecontroleerd. Ik vermoed dat de grens rond 250 a 300 euro ligt. Voor verloren paketten heb ik telkens via paypal men geld teruggekregen.
 
ik zie net dat ik een klein deukje in een van mijn buisjes heb van een schbreker, kan dit geen kwaad? omdat hier dat ringetje van de olie de hele tijd voorbij komt:
IMG_0229.jpg
 
ik zie net dat ik een klein deukje in een van mijn buisjes heb van een schbreker, kan dit geen kwaad? omdat hier dat ringetje van de olie de hele tijd voorbij komt:
IMG_0229.jpg

Ybe , dat lijkt niet alleen een deuk maar zie precies een barst ? Wel een raar plekje om dit zomaar te krijgen . Heb je dat niet voor mekaar gekregen met ze uit mekaar te willen halen ?
 
Ybe , dat lijkt niet alleen een deuk maar zie precies een barst ? Wel een raar plekje om dit zomaar te krijgen . Heb je dat niet voor mekaar gekregen met ze uit mekaar te willen halen ?
Ja, :( maar het is stom om toe te geven zo lomp te zijn he wou zoveel kracht zetten dat ik uitschoof met de sleutel, een barst is het niet hoor, het is een klein kekje erin en in het buisje zit een bobbeltje dat je bijna nog niet eens voelt met de vinger. Dus kan het heel veel kwaad?
 
Ja, :( maar het is stom om toe te geven zo lomp te zijn he wou zoveel kracht zetten dat ik uitschoof met de sleutel, een barst is het niet hoor, het is een klein kekje erin en in het buisje zit een bobbeltje dat je bijna nog niet eens voelt met de vinger. Dus kan het heel veel kwaad?

Als je de zuiger heen en weer beweegt in de cilinder, en je voelt geen moment van minder vlotte beweging zou ik er niet om kijken.
 
Vandaag tussen de regenbuien rap eens naar een stukje doodlopend asfalt geweest en metteen maar een filmpje gemaakt met het verschil tussen de Dominator en Jetpro:

[URL="
V2 vs. Jetpro V3 (Sound and performance comparison)‬‏ - YouTube[/URL]


CIMG0441.jpg


CIMG0439.jpg


CIMG0422.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe wassen jullie jullie filter eigenlijk?
Er staat dat je van binnen naar buiten moet wassen.
Draaien jullie je filter binnenste buiten of doen jullie gewoon water, zeep in het gat en op de buitenkant van de filter?
 
Hoe wassen jullie jullie filter eigenlijk?
Er staat dat je van binnen naar buiten moet wassen.
Draaien jullie je filter binnenste buiten of doen jullie gewoon water, zeep in het gat en op de buitenkant van de filter?

Ik doe mijn 2 filter foams gewoon in water en doe er overal (veel) dreft overheen. Dan kneden gelijk een spons onderwater tot hij mooi schoon ziet. Na het uitwringen blaas ik ze met de perslucht droog van buiten naar binnen en omgekeerd. Daarna doe ik voldoende HPI filterolie op de witte foam en kneed ik dit opnieuw in tot hij licht blauw ziet. Doe het al altijd op deze manier en heb nog geen problemen gehad met zand in motoren.
 
Ik doe mijn 2 filter foams gewoon in water en doe er overal (veel) dreft overheen. Dan kneden gelijk een spons onderwater tot hij mooi schoon ziet. Na het uitwringen blaas ik ze met de perslucht droog van buiten naar binnen en omgekeerd. Daarna doe ik voldoende HPI filterolie op de witte foam en kneed ik dit opnieuw in tot hij licht blauw ziet. Doe het al altijd op deze manier en heb nog geen problemen gehad met zand in motoren.
Doen jullie eigenlijk je buitenste filter ook oliën?
 
Na het uitwringen blaas ik ze met de perslucht droog van buiten naar binnen en omgekeerd.

Dan heb je altijd al mazzel gehad!
Perslucht gebruiken om je filter te drogen is ontzettend verkeerd!!!!!!
Altijd van binnen naar buiten, nooit andersom.
Anders kun je evt smerigheid weer naar binnen duwen, i.p.v. naar buiten.

Beter is na het schoonmaken filter goed laten drogen in een doek, zodat deze niet te snel droogt.

Velen willen dit allemaal te snel doen, en dit is funest voor je filter.
Drogen duurt toch zeker een dag/nacht, en dit proces versnellen door perslucht te gebruiken is je filter naar de knoppen helpen.
Door de (hoge)druk spuit je de structuur van het filter kapot, met alle gevolgen van dien.

Als jij nog nooit geen last heb gehad, heb je dus mazzel gehad, niet meer en niet minder.
Maar om de tip te geven dit met perslucht te doen, vind ik een beetje ...... dom!

Geen enkele fabrikant, ook HPI niet, zal je adviseren om je filter te drogen met perslucht!
 
Dan heb je altijd al mazzel gehad!
Perslucht gebruiken om je filter te drogen is ontzettend verkeerd!!!!!!
Altijd van binnen naar buiten, nooit andersom.
Anders kun je evt smerigheid weer naar binnen duwen, i.p.v. naar buiten.

Beter is na het schoonmaken filter goed laten drogen in een doek, zodat deze niet te snel droogt.

Velen willen dit allemaal te snel doen, en dit is funest voor je filter.
Drogen duurt toch zeker een dag/nacht, en dit proces versnellen door perslucht te gebruiken is je filter naar de knoppen helpen.
Door de (hoge)druk spuit je de structuur van het filter kapot, met alle gevolgen van dien.

Als jij nog nooit geen last heb gehad, heb je dus mazzel gehad, niet meer en niet minder.
Maar om de tip te geven dit met perslucht te doen, vind ik een beetje ...... dom!

Geen enkele fabrikant, ook HPI niet, zal je adviseren om je filter te drogen met perslucht!
Hoe maak jij je filter dan schoon?
Doe jij je filter binnenste buiten en dan er zeep op?
Of laat jij water in het gat lopen?
 
Laatst bewerkt:
Sorry, op je eigenlijke vraag had ik geen eens antwoord gegeven ;)

Bakje warm water met biotex
Filter erin leggen,
Vuil eruit laten trekken (een minuutje of 15)
Vervolgens uitspoelen van binnen naar buiten.

Als het filter niet schoon is, deze stappen herhalen!
 
YS Buggy ,

Zoals ik al vermelde , de filter uitwassen met zeep ( zeep zijn werk laten doen en niet te snel zijn )en 1 dag gewoon laten drogen. Zorg gewoon dat je een reserve filter hebt dat je altijd kan rijden terwijl de andere ligt te drogen ;-)

De gouden tip is om na elke rij beurt de filter te vervangen door een propere versie ervan . En een outwear gebruiken dan heb je geen problemen.

En ja zowel de inner als de outer filter voorzien van olie. En nog een extra tip is om een klein beetje vet te smeren aan de achterzijde van de filters zodat deze toch goed afsluiten !!
 
Dan heb je altijd al mazzel gehad!
Perslucht gebruiken om je filter te drogen is ontzettend verkeerd!!!!!!
Altijd van binnen naar buiten, nooit andersom.
Anders kun je evt smerigheid weer naar binnen duwen, i.p.v. naar buiten.

Beter is na het schoonmaken filter goed laten drogen in een doek, zodat deze niet te snel droogt.

Velen willen dit allemaal te snel doen, en dit is funest voor je filter.
Drogen duurt toch zeker een dag/nacht, en dit proces versnellen door perslucht te gebruiken is je filter naar de knoppen helpen.
Door de (hoge)druk spuit je de structuur van het filter kapot, met alle gevolgen van dien.

Als jij nog nooit geen last heb gehad, heb je dus mazzel gehad, niet meer en niet minder.
Maar om de tip te geven dit met perslucht te doen, vind ik een beetje ...... dom!

Geen enkele fabrikant, ook HPI niet, zal je adviseren om je filter te drogen met perslucht!

Sinds ik 4 jaar geleden begonnen ben met RC werd deze methode door mijn hobby winkel aangeraden. Met mijn Savage-X nooit problemen gehad, motortje heeft ruim 2 jaar gedraait tot het uiteindelijk versleten was. Geen krasje vuil tezien in de cilinderwand. Nu met de baja zelfde verhaal, originele motor heeft er nu 50 liter op zitten, plating komt al goed los en slechts 1 klein krasje. Maar nog steeds compressie en goed genoeg als reserve motor nu ik mijn nieuwe ESP fullmod heb. Luchtfilter heb ik ondertussen vernieuwd met de nieuwe motor maar de methode van reinigen zal ik behouden. Akkoord dat je met perslucht de structuur van je filter kan beschadigen met hoge druk, 2 bar vind ik meer dan voldoende om iets droog te blazen.
 
Laatst bewerkt:
Jo de mannen,

Ik zit voor het moment in slovenie.
En het weer is niet te best hier,ene dag goed andere regen.
Heb gehoort van de plannen voor een meeting in de limburg.
Ik kan maar eerste week augustus de woensdag of donderdag.
De zaterdag heb ik een bbq.
Volgens ik hoor van vrienden is het niet veel beter in belgié,ook veel regen?

Gr Danny
 
Back
Top