HPI Bullet MT 3.0 - Mijn Topic

Als jij alleen maar vraagt welke er goedkoper zijn en waar te koop zijn komt dat niet echt over dat je zelf al aan het zoeken bent..

Zoek naar CVD assen en kijk welke maten ze hebben, zoek op welke merken er cvd's maken. En kijk dan of ze die ook voor de bulllet maken..

Ik zie van jou vragen langskomen maar weinig tot geen voorbeelden wat je zelf al hebt gevonden.
 
Laatst bewerkt:
En IK heb je ook al gezegd dat je even die van mij moet proberen.
Ik heb meerdere assen hier thuis liggen, ook cvd assen. Kan je kijken en passen welke je moet hebben van conrad.
 
de maat voor cvd assen is makkelijk zelf op te zoeken, met een beetje sleutelwerk.

Kijk hoever de as in zijn houder zit (meestal is dat half in de houder.) Haal nu het hele deel uit elkaar en leg dan de as (dogbone) en de as waar het wiel op zit weer in de positie, zoals je het net hebt gezien toen alles nog in elkaar zat.
Meet deze totale lengte en je hebt de lengte die je moet hebben.

Als je wilt kijken of die van mij passen, dan zul je toch echt even bij mij langs moeten komen, of op de volgende meeting van 14 augustus.
en nee, ik verkoop ze niet......;)
 
de maat voor cvd assen is makkelijk zelf op te zoeken, met een beetje sleutelwerk.

Kijk hoever de as in zijn houder zit (meestal is dat half in de houder.) Haal nu het hele deel uit elkaar en leg dan de as (dogbone) en de as waar het wiel op zit weer in de positie, zoals je het net hebt gezien toen alles nog in elkaar zat.
Meet deze totale lengte en je hebt de lengte die je moet hebben.

Als je wilt kijken of die van mij passen, dan zul je toch echt even bij mij langs moeten komen, of op de volgende meeting van 14 augustus.
en nee, ik verkoop ze niet......;)

Ok. Quartel zegt dat ze wel universele verkopen die geschikt zijn voor de Bullet, dus ik mag ze daar even gaan passen en eventueel kopen. Die nieuwe HPI Bullet 3.0 heeft CVD assen standaard :P
 
Ok. Quartel zegt dat ze wel universele verkopen die geschikt zijn voor de Bullet, dus ik mag ze daar even gaan passen en eventueel kopen. Die nieuwe HPI Bullet 3.0 heeft CVD assen standaard :P


Quartel zegt wel vaker dat het gaat passen, wees er heel zeker van dat het past!
 
Ok. Quartel zegt dat ze wel universele verkopen die geschikt zijn voor de Bullet, dus ik mag ze daar even gaan passen en eventueel kopen. Die nieuwe HPI Bullet 3.0 heeft CVD assen standaard :P

quartel adviseert ook aluminium velgen voor een wedstrijd buggy :rolleyes:
zoals roelof als zij, goed checken (schuifmaat ofzo)
 
Was dus naar Quartel geweest...ze maakten mij telefonisch wijs dat ze genoeg universele aandrijfassen voor de Bullet hadden. Heb ze flink laten zoeken maar hebben niets universeels gevonden. Dan heb ik toch maar de CVD-assen van HPI voor 50 euro besteld. Ze passen perfect, dus ik heb er geen probleempjes mee :)
 
mijn remmen...zijn geen remmen...
mijn auto remt helemaal niet goed, die van mijn oom ook niet. Ik vraag mij af hoe we dit kunnen afstellen want mijn oom heeft ook al de handleiding gelezen...
Hij remt niet, maar hij rolt langzamer. Ik wil dat hij het tandwiel in 1 klap blokkeert, maar dat doet hij niet...
 
Als je wil dat je tandwiel in 1 keer blokkeert zou een sterkere servo kunnen helpen.
En dan heb je waarschijnlijk een dikkere knip nodig want dan zal je volgende post waarschijnlijk iets zijn dat je aandrijving kaduk is.
Blokkerende remmen is net zo een aanslag op je aandrijflijn als landen na een sprong met het gas er vol op..........................

Je kan je remmen wel zo afstellen dat hij meer vertraagd, maar als je de boel wil blokkeren kan je een vakantie baantje zoeken.............
 
mijn remmen...zijn geen remmen...
mijn auto remt helemaal niet goed, die van mijn oom ook niet. Ik vraag mij af hoe we dit kunnen afstellen want mijn oom heeft ook al de handleiding gelezen...
Hij remt niet, maar hij rolt langzamer. Ik wil dat hij het tandwiel in 1 klap blokkeert, maar dat doet hij niet...

Dat is inderdaad een probleem bij de HPI Bullet. Je moet het stukje brandstofslang dat op je remhendel zit inkorten. Deze hebben ze te lang gemaakt. Je kan er zeker de helft af knippen. Er gaat nu namelijk een te groot stuk van je servo-uitslag verloren bij het indrukken van dat stukje slang, waardoor ie inderdaad niet meer normaal kan remmen.
 
Laatst bewerkt:
Het slangetje bij mij is ook al kort.
Ik heb vandaag mijn draagarm (Voor, rechts) perongeluk gescheurd. Ik kwam volle snelheid tegen een betonnen muur aan. Het is nu een heel klein beetje gescheurd, maar wil niet weer een nieuwe kopen, wil namelijk niet weer 15 euro gaan betalen. Het is een klein scheurtje, mijn oom heeft de draagarm er weer ingeschoven, maar kan ik het stukje gescheurde plastic lijmen met secondelijm? Heel voorzichtig uitsmeren erop zodat het helemaal dicht gaat?
 
Back
Top