Serpent 950R => 950RE

Zou je, als je naar de BeNeLux komt, deze auto dan mee willen brengen?
Alvast bedankt.

Als die rijklaar is, neem ik hem mee.
Alleen is dat pas op Zondag, eerder kan ik niet.....
Moet het natuurlijk wel droog zijn, anders ga ik er niet mee rijden. (ondanks dat het mijn regenauto is... hahahaha....)
 
Martin, leuk draadje, ga het zeker volgen. Ik denk dat ik je vanaf nu Tom-Tom Zevenhoven ga noemen, want volgens mij ben je een heel klein beetje de weg kwijt ... A ben je inmiddels een behoorlijke batterijnicht aan het worden, maar jij als vervent voorstander van een regenauto, gaat met zijn régenauto níet meer in de regen rijden? Snap je het zelf nog wel een beetje? ;)
 
maar jij als vervent voorstander van een regenauto, gaat met zijn régenauto níet meer in de regen rijden? Snap je het zelf nog wel een beetje? ;)

Ja hoor, ik kan dat soort dingen heel goed scheiden, het is niet zo'n chaos in mijn hoofd als dat het bij jou is... :mrgreen:

Batterijnicht of niet, electro heeft ook zo zijn charmes. Maar vooralsnog kan het qua puur racen echt niet tippen aan brandstof, inmiddels heb ik daar met mijn overtuigingskracht ;) al wel een aantal pure electro jongens (vonkentrekkers is de goede benaming voor het geval je dat nog niet wist) van weten te overtuigen.

waarom ik deze 1/8 ombouw doe? nou gewoon, omdat het kan.
 
Als die rijklaar is, neem ik hem mee.
Alleen is dat pas op Zondag, eerder kan ik niet.....
Moet het natuurlijk wel droog zijn, anders ga ik er niet mee rijden. (ondanks dat het mijn regenauto is... hahahaha....)

Martin, zeer leuk topic om mee te kijken,
Zit dat video filmpje nog in de planning. Met wat detail shoots erbij voor onze techneuten.:D Temperatuur van de motor en rijtijden zou ook leuk zijn. Mogelijk het begin van een nieuwe race klasse.;) En niet te vergeten topsnelheid op Rucphen.:p:p
 
Postbode is nog niet geweest, dus meenemen naar Rucphen gaat niet gebeuren.

Videofilmpje gaat zeker komen, maar eerst maar eens rijden met dat ding.
Detailshoots? is toch gedetailleerd genoeg zo? zo ingewikkeld is het allemaal niet.
 
Zag al een e-serpent met een 2 bak erop met een remservo. Is dat niet wat?:rolleyes:
 
electro heeft geen 2 bak nodig om snel te zijn.;)

Tevens zal de regelaar een 2 bak waarschijnlijk niet erg fijn vinden.
 
Zag al een e-serpent met een 2 bak erop met een remservo. Is dat niet wat?:rolleyes:

electro heeft geen 2 bak nodig om snel te zijn.;)

Tevens zal de regelaar een 2 bak waarschijnlijk niet erg fijn vinden.

Misschien zal een sensorloze regelaar hier geen problemen mee hebben, maar een met sensor wel denk ik.
Een schijfrem plaatsen kan denk wel, maar veel plaats in een Serpent heb je daar niet voor. Eerst maar eens kijken hoe dit het doet.
 
Een versnellingsbak in een electro auto gaat niet lukken denk ik.
Een electro motor zakt namelijk niet in toeren als een nitro motor.
Een electro motor draait gewoon "altijd".
Als je een 2 bak erin wil moet je dus weten wanneer de bak naar z'n 2 wil en precies dan het gas los laten tot je weet dat de tandwielen in elkaar vallen.
En zo ook van z'n 2 naar z'n 1.

De eerste 3 regels heb ik van dit forum ik weet alleen niet meer waar:)
 
Gewoon dubbel klutsen Martin, komt wel goed ;) bij het koppelen klein beetje tussengas
369.gif
.
 
Ga ik volgende keer proberen Richard!

Auto is klaar overigens, foto's zijn gemaakt, ga het zo plaatsen.....
Heb hem in de hand gehad en ff gas gegeven, want dat kan binnen, voelt nogal.... agressief!.....
 
Hij is klaar!
Ik heb nog wel wat dremelwerk moeten verrichten, maar het past nu allemaal...
Hieronder de laatste foto's, die de meeste details wel duidelijk maken denk ik.
Woensdag (als het weer het toelaat) ga ik voor het eerst rijden.

GroteFoto-JAF6EELO.jpg


GroteFoto-G7K6E3FC.jpg


GroteFoto-W8WPDDKE.jpg


GroteFoto-MSFKM6MV.jpg


GroteFoto-UOXJOX73.jpg


GroteFoto-VVEX3QBW-1.jpg


GroteFoto-N6O7PP6U-1.jpg


GroteFoto-D6RTQ4WC.jpg


GroteFoto-JLRBYBY4.jpg


GroteFoto-MIXIH6KR.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo ... hehe ... kon dat niet wat sneller? Beetje voor een paar stomme foto's van een elektro autootje van jou tot 02:00 uur opblijven ... Maareuh ... ziet er netjes uit ... voor een prototype dan he ;) Die motor zit er vrij aardig in, maar de layout van de accu's en de regelaar moet toch beter kunnen denk ik. Niet alleen qua crashbestendigheid, maar de accu's wil je denk ik het liefst centraal in de auto en niet zo ver aan de buitenkant. Maar denk leuk om te proberen, ben vooral erg benieuwd hoe ie rijdt, qua handling, rondetijden, en hoe lang tot de accuwissel. Keep me posted !! :yes:
 
Ziet er goed uit martin. Met standaard accupakketten zal het waarschijnlijk niet mogelijk zijn om ze centraal te plaatsen, dit vanwege de snaren en de pullies etc. Je zult accupakketen op maat moeten laten maken of er twee wiel aandrijving van maken.

Wat ik weet is dat SLS lipo's in duitsland bijvoorbeeld lipo accu's op maat maakt zodat je ze waarschijnlijk kwa formaat wel in het midden kunt krijgen met behoud van de 4wd. Als het populair wordt is dat wellicht een idee voor gezamelijk inkoop. Zal de prijs wellicht ook wat drukken.
 
En als je de versnellingsbak-as en de voorste tussenas langer maakt? En dan de lipo's overdwars erin? Zou dat kunnen passen? Eventueel kun je de steun, waar normaalgesproken de rollbar (die heb je toch niet meer nodig) aan vast zit kunnen aanpassen om nog iets meer ruimte te creëren? Ik roep ook maar wat, maar denk dat het qua layout fraaier zou zijn, ook qua handling van de auto, om het zware gewicht van de accu’s wat verder naar binnen te brengen. Ben erg benieuwd naar je rij ervaringen met dit hok. ;):yes:
 
Doe eerst de foto's verkleinen of zet even je camera op een lagere resolutie voordat je ze upt.

Ik denk dat je er verstandig aan dot om boven de pakketten langs ook een klein beugeltje te maken, al is het maar een ijzerdraadje. Het brengt veel meer stevigheid in je lipo-houders.
 
ben vooral erg benieuwd hoe ie rijdt, qua handling, rondetijden, en hoe lang tot de accuwissel. Keep me posted !! :yes:
Ik ook!
Accuwissel zal nooit zo snel kunnen zijn als een tank vullen, maar dat hoeft toch helemaal niet. Nu al bestaat er in de 1:1 race wereld een verplichte pitstoplengte, dus stel je moet wisselen, dan moet je pitstop bijvoorbeeld 1 minuut duren ofzo, (heb je meteen het gezeur van tankpistolen niet meer) De rondetijd na je pitstop moet dan 1 minuut plus de snelst gereden ronde uit de kwalificaties zijn (ik geef maar een voorbeeld).

En als je de versnellingsbak-as en de voorste tussenas langer maakt? En dan de lipo's overdwars erin?

Die oplossing heb ik al uitgetekend in CAD gezien, en kan een oplossing zijn. Het wiebelen van de langer geworden aandrijfassen is op te vangen door op het eind nog een plaat langs de snaar te doen, met lagers erin, die de assen ondersteund.
Ook bestaan er al Lipo's die eigenlijk op de plek van de tank passen, alleen ben ik dan voor 6S wel $260,- kwijt...
Deze makkelijkere oplossing geeft me vooral een goed idee van de benodigde capaciteit.
Ook is op deze manier de chassisrol het minst, want lipo's op elkaar in het midden geeft een hoog gewicht en veel verplaatsing daarvan dus.

Doe eerst de foto's verkleinen of zet even je camera op een lagere resolutie voordat je ze upt.

Ik heb een 25mbits verbinding, hier is de pagina zo geladen.... ;)

Ik denk dat je er verstandig aan dot om boven de pakketten langs ook een klein beugeltje te maken, al is het maar een ijzerdraadje. Het brengt veel meer stevigheid in je lipo-houders.
Heb ik ook al bedacht, gaan we nog eens doen.
 
Die accu`s moeten in de toekomst gewoon in langsrichting in het midden met ertussen een spleet van 1cm. Daarna moeten ze de tweebak as omhoog brengen, precies verticaal boven de motor, dan kan de snaar naar voren gewoon in de spleet.

Als ze een beetje schuiven met de tandwielen en pulleys is dit erg makkelijk.
Dus gewoon de setup van een normale electro auto, alleen dan de as boven de motor en zo`n stuursysteem met twee armen. De motor en accu`s kunnen wat naar achter en eer is ruimte voorin voor de regelaar en stuur servo.
carbon doosje als chassis en klaar is bassie.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top