Het brommer topic.

ik doe niet stoer :p.
ruimte is geen punt, passen wel 6 brommers naast elkaar in de shuur en dan kun je er nog goed bij voor het sleutelen.

de next R is voor de revival.
ja, verkopen met 70cc is ook niet alles.
meeste mensen houden tog graag 50cc, kan dat er best weer op prutsen....

je wilt tog graag een snelle brommer maar je wilt ook weer niet gepakt worden ,he.
 
Sorry hoor maar het is het brommer topic??
Hier mag dus ( volgens mij ) volop gel*lt worden over brommers en scooters:)
 
@sarco,

het non modelbouwcafe- het brommer topic.

@wilbert, je doet niet stoer je bent stoer haha nee grapje man. Ik ben meer van het ontgrensen leuke carb erop, aandrijving aanpassen maar nooit snel voor een andere cilinder.

Zo vanavond even malossi koppelings huis bestellen, oude is helemaal krom getrokken.
Nieuwe voorkap, oude is gescheurd. Eventueel h4 lamp erin.
Zwarte panty over de koplamp heen:) Dan vind ik het voorlopig wel weer mooi geweest.

tim
 
blijkbaar zat mijn cillinder nog niet helemaal goed (membraam verkeerd of iets?) maar de brommer trekt erg hard en snel naar zn top.
technigas ga ik er morgen onder zetten en dat zou in theorie ook nog wat winst moeten geven.
gaat dan helemaal lekker hard.....
 
blijkbaar zat mijn cillinder nog niet helemaal goed (membraam verkeerd of iets?) maar de brommer trekt erg hard en snel naar zn top.
technigas ga ik er morgen onder zetten en dat zou in theorie ook nog wat winst moeten geven.
gaat dan helemaal lekker hard.....

membraan gaat maar op 1 manier in je cilinder, anders krijg je het spruitstuk er niet op,:)

maar welk atw heb je erop?
 
de standaart tandwielen tenminste ik denk dat je dat met atw bedoeld.
ik doe altijd vloeibare pakking voor het lekken tussen met membraam er zat waarschijnlijk iets op het kleppje zoals ik zag toen ik hem weer los maakte
 
Je weet waar vuil beland nadat het door je membraam is geweest? Bovendien mag er geen doorlating in het membraam zijn als de membraamkleppen gesloten dienen te zijn, let daar voortaan ook op;)
 
maar het zit nu goed dus dat is het probleem niet meer.
kwam er gister wel weer achter dat de voorem nog lekt, netjes op druk alle lucht eruit en nu lekt helaas tog.
ik denk lekkend keringetje bij de pomp o.i.d anders een nieuw settje kopen op internet van een sloop brommer ofzo.
ook speling op het balhoofd dat is minder want nog redelijk wat werk omdat te gaan verhelpen met geluk alleen stellen maar anders nieuwe lagers erin.
 
zo voor de fun ook maar eens wat nostalgie plaatsen in dit topic .
voor mij wel lang geleden maar was een leuke tijd toen.

mijn honda NSR met waterkoeling MBX blok met 125cc eurocillinder en 32mm mikuni.

2eluuxw.jpg


mijn 125 cc kawasaki crossertje.

2pr8z0h.jpg



en mijn KTM 250cc crosser met 54 pk !

30tp8hz.jpg


2cgj8zl.jpg




cheers !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wat zit er op ? een immitatie snelle 50 ??

ik zie 5 koelribben dus geen originele 50 .

ik heb zelf 8 verschillende mb tjes gehad maar helaas geen foto`s van ( baal ik echt van ).
op de meeste van deze mb`s heb ik een 70 cc eurocillinder met een 20mm mikuni gedraaid .
proma erop en knallen met dat ding .
ik maakte toen ook uitlaten zelf , ik had een proma bocht genomen en er een stuk 28 mm pijp aan gelast en daarna een eindpotje van een tomos ( zo`n goudkleurige met het eindpijpje naar beneden gebogen ) , deze uitlaat werkte echt waanzinnig , ik had een power met dat ding alleen heb ik later de 4 bak eruit gehaald en een 6bak erin gezet van een MB8 , dit zorgde ervoor dat ik in een hogere versnelling kon rijden met minder herrie .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Immitatie 50cc snel ja.

Helaas geen geld voor een merkcilinder.
Deze houdt het nu al 750km oud.

Originele 50cc komt niet van zijn plek he, HM166 :P
Heb wel met een HM167 gereden, maar die is helaas icm een Prox zuiger vastgenaaid omdat er een stukje metaal tussen kwam

Maar scherp oog (y)
 
haha ik ben dan wel bijna 32 maar ik sliep vroeger bijna naast mijn brommers in de schuur :D

veel dingen van vroeger weet ik soms niet meer maar dat soort dingen blijven toch hangen .

ik heb heel wat blokken gereviseerd en heel veel mb`s en mbx`en gerepareerd en verbouwd .
ik had op een gegeven moment een mb met een 125 cc eronder , en hier heb ik dubbele schijven voor en een schijfrem achter op gebouwd , dit werkte echt perfect .
je kan wel de boel opfokken en zorgen dat het steeds harder kan , maar je moet ook rekening houden dat je het ook kwa remmen aan kan .

ik vond het een leuke tijd , toen ik zo jong was had je aanzienlijk minder last van de politie .
ik ging naar school op een MB 125 en dat deed ik al vanaf mijn 15è :D
daarna heb ik zelfs nog met een yamaha RD 350cc met een brommerplaatje erop rondgereden.
dit was een 350cc tweetact met 2 cillinders, het leek net een forse brommer en ik reed er gewoon met een geel plaatje erop mee door de stad.
deze was het ( niet de mijne maar een plaatje van google afbeeldingen )
11allw0.jpg


jammer dat het vandaag de dag echt een politie staat aan het worden is waar je niks meer kan of mag .
overal staan die rollerbankjes en die blauwe petten om maar zoveel mogelijk jonge knapen te bekeuren .
de echte misdaad viert hoogtij omdat de agenten bezig zijn met bonnen schrijven .

mkaar goed ik klink waarschijnlijk nu als een ouwe lul dus ik kap er mee .

mvg eric ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
daarna heb ik zelfs nog met een yamaha RD 350cc met een brommerplaatje erop rondgereden.
dit was een 350cc tweetact met 2 cillinders, het leek net een forse brommer en ik reed er gewoon met een geel plaatje erop mee door de stad.
deze was het ( niet de mijne maar een plaatje van google afbeeldingen )
.
;)
JAJA "LOL" rijks blinden politie zeker ? ;)

gelijk heb je :thumbsup:.

druk maken om een brommer die 20 kilometer te hard loopt terwijl de criminelen zich uitleven ;).
Probeer NU eens de werkelijkheid ;)
 
Back
Top