Castle Creations Mamba Monster topic

Mhhh, 6 pole zou betekenen dat ze meer koppel hebben en iets efficiënter zijn (als ik de schema's goed voor m'n ogen zie uit de cursus elektronica) Ik denk niet dat ze persee meer amperes gaan verbruiken. De stuwkracht om die polen te verzetten zou zelfs iets kleiner moeten zijn.

Nu dit is wat ik denk, je kunt beter nog wat meer bronnen raadplegen :D
 
Zo zat ik ook een beetje te denken , meer polen dus minder stroom opname , meer torque. Dan zou je afvragen ; waarom niet alle motoren zo zijn.........

maar misschien dat er nog mensen zijn die het beter kunnen uitleggen of ervaringen er mee hebben?
 
Laatst bewerkt:
Een 6 pole motor heeft meer torque, maar minder rpms. Gisteren nog ff gegoogled :p
Maar over het stroomtrekken heb ik niks gevonden, al denk ik dat het ongeveer hetzelfde zal zijn als een 4pole motor. Misschien zelfs iets minder.
 
Hmm, ik weet niet of je direkt een 4 pole en een 6 pole kan vergelijken qwa stroomtrekken, meer bedoelt gelijke aantal Kv's en 4-6 pole.

Denk een keer testje doen .

Mbt de mmm en mmp ; ik weet dat de eerste serie van de mmp max. 100A aankon, en schijnt dat de tweede serie richting de 120A op gaat , ook dit heb ik niet zo kunnen vinden op www.Misschien dat iemand dit weet . De bedoeling wordt de mmp met de 6 pole 2650 Kv motor, alleen zit beetje met de maximale amperage, de 6pole kan max. 120A vragen , dit met een hogere vertiming , kan ,denk ik, de mmp niet handelen .?
 
Laatst bewerkt:
THEJang heeft op zijn kanaal een paar reviews van tenshock motoren met 6 polen, die draaid hij uit mijn hoofd vanaf zijn MMP maar dat zegd hij vast wel even... misschien daar even kijken?
 
Ik heb volgens mij wel eens gelezen dat je de schakelaar van de regelaar af kan solderen zonder dat je garantie vervalt, klopt dit??
 
Ik heb volgens mij wel eens gelezen dat je de schakelaar van de regelaar af kan solderen zonder dat je garantie vervalt, klopt dit??

Eerlijk gezegd na 1,5 jaar heb ik nog geen problemen gehad met de schakelaar van zowel de mmm en de mmp , beide zitten ze in een (water)ballon ;)
 
ja ik heb de mijne er vooral afgehaald zodat ik niet perongeluk vergeet om de LIPO los te koppelen het is voor mij nu nog de enige manier om mijn MMP uit te zetten...
 
nog een vraagje, ik heb nu de draden gewoon recht op elkaar gesoldeerd en daardoor is de schakelaar vervallen. Maar ik ging vandaag weer rondrijden en na een jump viel ineens mijn hele auto uit geen lampjes op de regelaar de motor fan deed het niet sturen deed het niet. Dus al het stroom was van mijn esc af. Na de batterij los heb gemaakt van mijn esc en er weer en weer opnieuw aan heb gedaan deed de esc het weer. Iemand enig idee wat het kan zijn :confused:?
 
nog een vraagje, ik heb nu de draden gewoon recht op elkaar gesoldeerd en daardoor is de schakelaar vervallen. Maar ik ging vandaag weer rondrijden en na een jump viel ineens mijn hele auto uit geen lampjes op de regelaar de motor fan deed het niet sturen deed het niet. Dus al het stroom was van mijn esc af. Na de batterij los heb gemaakt van mijn esc en er weer en weer opnieuw aan heb gedaan deed de esc het weer. Iemand enig idee wat het kan zijn :confused:?

GEHEHE, heb je niet goed gesoldeerd :vamp::p;)
 
Back
Top