Traxxas Rally VXL topic

Ik heb even op de site gekeken maar idd het betere driftwerk is naar aan de rally besteed.. word dan toch meer de short indoor banen bezoeken... volgens mij heeft PK racing wel een mooie baan...

Weten jullie of er ook wedstijden zijn voor de Traxxas E revo 1/16..
 
Driften gaat met de Rally op zich wel, maar echt ongecontrolleerd vaak. Daarnaast vind ik dat de auto (zonder sidebars) wel snel op zijn kant ligt, maar dat kan ook door de enorme kracht van de brushless motor/lipo komen.

Iemand al wel eens een 3s gebruikt in een Rally? Ik heb dit een paar keer gedaan, maar in tegenstelling tot een Merv is dit echt niet te doen, maar wel leuk voor een paar keer ;)
 
Even een plaatje van mijn traxxas rally van hoe hij straks mee op vakantie naar kroatië gaat!

full


Ik ben nog bezig met het afwerken en de laatste paar stickers plakken en dan is hij klaar!

Hij is echt goed gelukt! Mooi projekt voor de winter misschien.

Heb je wat detailfoto's van de chassisverlenging?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo observer,

bedankt voor je leuke reactie! Ik heb de meeste foto's in mijn fotoablum staan, ook heb ik een bouwverslag bijgehouden, met wat meer uitleg.

Het is echt een aanrader om te doen, de auto rijd er echt veel beter door (en het grootste pluspunt vind ik dat nu 'normale' 1/10 body's erop passen)

De ombouw heeft mij 30 euro in totaal gekost, dus voor de kosten hoef je het ook niet te doen ;)

als je vragen hebt of ergens specifiek foto's van wil hebben hoor ik het graag!

mvg,
Jacco
 
Vandaag mijn Ken Block VXL afgesteld. Om de controleerbaarheid te verbeteren heb ik de vering een 5 slagen strakker gezet zodat het volledig loopvlak van de slicks nu gebruikt wordt, dit scheelt een slok op een borrel.
Daarnaast heb ik de arm op de stuurservo verlengd (1.5x) waardoor de stuuruitslag is toegenomen tot maximaal zonder de bumper te raken.
Nu is de Ken Block VXL een stuk beter te controleren.

Volgende stap is andere bandjes, ben op zoek naar iets meer grip. Wat is jullie ervaring?
 
Laatst bewerkt:
Hallo madcow,

Goed dat je lekker aan het experimenteren bent met de auto! Het is alleen wel beter om de vering weer terug te zetten, en het camber aan te passen met met de inbussleutel in de bovenste inbusschroef in de C-hub. Je kan ook even in de manual kijken hoe je dit moet doen. Door de vering 5 slagen stakker te zetten heb je de auto in princiepe dus stugger gemaakt, waardoor hij dus minder grip krijgt.

Zelf rij ik met de onroad bandjes van Hong nor die ik toevallig nog had liggen, ik ben daar igg heel tevreden over!
 
Thanks Jacco :-) Ik ga morgenavond even buiten spelen :-) als ik de vering te strak vind staan zal ik zeker het camber aanpassen...
Welke bandjes van Hong Nor heb je?
 
na een kleine 5 minuten glijden op een met klein grind bestrooid asfalt plein blijkt de aandrijf as tussen motor en achterbrug nagenoeg geheel door gesleten te zijn door het kleine grind dat in het cardanhuis kon komen. Heeft iemand dezelfde ervaring?
Voor de ERBE heb ik alle aandrijfassen door stalen vervangen. Ik dacht hetzelfde te doen voor de Rally maar kan nog niet goed slagen.

Weet iemand of er een stalen oplossing te krijgen is?
 
Foam bandjes werken ook erg goed! Slijten wel harder, maar geeft wel erg veel fun. Heb ook gereden met sorex 28 bandjes. Deze gaven ook veel grip, zelfs zo veel dat ik regelmatig een griprol had, niet echt leuk voor het dak van de body.
 
cnter drive shafts

hier kan je center drive shafts vinden in ALU
Golden Horizon - High quality CNC machined aluminum RC car option, hop up parts and accessories.


deze zijn solide staal (erg zwaar)
RC Parts Radio Remote Controlled Vehicles thetoyz.com=

Ik heb beide in 2 verschillende merv's, en ik zou voor de eerste set gaan.
Met de tweede heb ik ook nog geen problemen gehad, ik heb er echter ook de driveshafts van, en daar heb ik er wel al een van gebroken.

Blijkbaar zijn ze op deze site's wel "out of stock". Wellicht zijn ze ergens anders wel te krijgen
 
Gisteren heb ik mijn Rally eens uit elkaar gehaald om 'm schoon te maken.
Nu bleek er flink verschil te zitten tussen het voor- en achterdiff. Beide uit elkaar gehaald, en er blijkt geen diff fluid meer in de achterste te zitten bij de kleine tandwieltjes.

Heeft iemand enig idee welke diff fluid er hier standaard in zit?
Aangezien ik hem goed vond rijden op de baan, wil ik de diff fluid waarde niet veranderen.
 
Iemand al wel eens een 3s gebruikt in een Rally?

Ja ik kreeg er 2 bij toen ik hem aanschafte @rctwente. Dit gaat echt als een :rolleyes:! Heb sinds kort wel swaybars ingebouwd. Hierdoor wanneer er driftbanden onderzitten gaat het driften echt top geen omvallen meer tijdens de powerslide. Maar wanneer ik er de zeer zachte asfalt banden er onder doe dan word je helemaal gek in de bochten vanwegen het omvallen, maar op het rechte stuk gaat het bloedje,bloedje snel :vamp:

Dus ben nu aan het spelen met verschillende compounds voor en achter om dit op te vangen...
 
Hallo allemaal!

Ik was best wel benieuwd hoe hard een traxxas 1/16 vxl nou op een 3s lipo loopt, zodoende heb ik vandaag wat speedruns gedaan!

De spullen die ik hiervoor heb gebruikt:
- 2x 3s kypom 1500 30C
- schumacher sorex 28R onroand bandjes
- speed pinion

full


Om de snelheid te meten, heb ik de speedometer app gedownload omdat deze toch wel het nauwkeurigst bleek en bovendien gratis is. Ik heb mijn iphone dus met tape op m'n chassis getaped en ben dus gaan rijden....

full


Whoeiiii 78 voor een eerste keer, kon nog wel wat harder...

full


(zijn trouwens gewoon screenshots)

Uiteindelijk hierna nog wat speedruns gedaan, maar na een paar flinke crashes won het verstand toch uiteindelijk.

Ik heb nog een wel een filmpje gemaakt, maar weet niet hoe ik dit moet posten :confused::o

mvg,
Jacco


ps het kan nog wel wat harder, maar het waaide behoorlijk hard en de weg was niet lang genoeg...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo westcoast,

Bij het gebruikt van 1 lipo vond ik het max ampère veel de weinig. 1500 x 30 c is 45A, wat ik (zeker als het gaat om de levensduur van de lipo's) te weinig vond. Als je er 2 parallel gebruikt, ga je dus van 1500 naar 3000, en dan kom je uit op 90A, dus vond ik dit een betere marge. Ik gebruik mijn accus altijd zoveel mogelijk parallel, omdat dan (voor mijn gevoel) de punch wat hoger is.

Misschien wel een idee om bij de volgende speedrun eentje te proberen, weer wat gewicht, maar ik denk toch dat niet zoveel uitmaakt.


Het filmpje is ong. 1 min 20 sec, en je ziet het autotje maar 2x voorbij komen (hij zat vast onder een band van een oplegger :mad:). Het is niet echt de moeite waard, maar ik zou kijken of ik hem nog kan uploaden.

Wat ik trouwens wel ondervind, is dat hij bij gas los naar rechts trekt. Volgas gaat hij gewoon strak recht vooruit, maar bij gas los moet ik sterk tegensturen. Ondervinden jullie dit probleem ook?


ps. Hij kan ook wheelies xD, ik zou morgen een beter filmpje proberen te maken.

edit: hier is het filmpje!

pfVF2hblqmM[/media] rally 1/16 3s lipo - YouTube

verwacht er niet teveel van, je ziet hem alleen op 0.20 en op 1.20, de rest is waardeloos :p trouwens, na de run op 1.20 zie je hem naar rechts trekken, ik liet alleen gas los en stuurde niet....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
M'n 1/10 rally (zo noem ik hem toch maar het liefst ;)) ligt op dit moment nog helemaal uit elkaar! Hij heeft het in kroatie ontzettend goed gedaan, alleen het stof daar is ongelofelijk, het zit echt overal. Met alleen de compressor kreeg ik het er niet uit. Al het plastic heeft een rondje meegedraaid in de wasmachine, het metaal is allemaal schoongemaakt met thinner. De VXL set uit de 1/10 rally zit nu in de 1/16 rally, dus die is weer compleet.

In de 1/10 rally komt nu een ezrun 5,5t op 2s lipo. Ik wou toch wat meer koppel hebben, heb dus de 380 motor ingewisseld voor een 540 motor. Snelheid weet ik nog niet, moet hem nog gaan opbouwen!

hahaha heerlijk die zomervakantie, kan ik morgen lekker verder.
 
Back
Top