Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Als je de Kira 480 een beetje leuk kunt verkopen, kon het bedrag wat je bij moet betalen nog wel eens reuze meevallen.
Gekoppeld aan een GX200 regelaar van +-40 Euro kun je dan heel lang toe.
Gerben
En bedoelde je deze regelaar? 4 tientjes is niet veel
3S gaat niet werken op die regelaar.
Een 4S 3300mAh accu koop je voor +-40Euro, dat mag het probleem niet zijn.
Als die 4tientjes het probleem zijn, kun je beter bij de huidige setup blijven.
Gerben
@Frank: de Opto kan inderdaad op 3S. Dat heeft wel 2 nadelen: je kunt geen Unilog met Optocoupler aansluiten, en als je power wilt worden de stromen enorm hoog.
Wat jitze schrijft.
Ik neem aan dat je met 2.4Ghz vliegt? Als je met 35Mhz vliegt kun je zeker beter een losse OPTO kopen en die tussen de BEC regelaar en ontvanger stoppen om storing te voorkomen.
Wat betreft geld, je hoeft maar 1 accu te kopen en je kunt hem met 5C herladen terwijl de motor afkoelt. Als je de motor niet laat afkoelen dan heb je die binnen de kortste keren kapot.
Kun je die drie 3S accu's niet voor wat anders gebruiken? Om welke packs gaat het precies?
Ik heb met succes de Turnigy 3000mah 30C, 35C en 40C packs gebruikt. Die cellen kunnen het vermogen prima aan. Weet niet precies wat in de Hawk past maar ik denk dat het volgende wel zou moeten kunnen.
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 4000mAh 4S 40C Lipo Pack
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 3000mAh 4S 40C Lipo Pack
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 3000mAh 4S 35C Lipo Pack
Valt toch best mee.![]()
Daarbij komt nog dat jou oude motor 5500KV heeft met ik denk zelfs een 4.4:1 vertraging. Met 3S is dat een best aantal toeren op de prop. De Kira heeft maar 3800KV en een 6.7:1 vertraging dus ga je in het aantal toeren behoorlijk onderuit. Je zult dus een grotere prop nodig hebben om het zelfde vermogen te halen.
Een andere prop heb je zowiezo nodig als je meer vermogen wilt want die aeronaut prop kan niet zo gek veel hebben. Je hebt een echte carbon prop nodig. Welke afmetingen heeft die prop trouwens? Dat ik een gok kan doen welk vermogen je nu hebt.
Even kort door de bocht, ik denk dat als je met 3S gaat vliegen je beter je huidige aandrijving kunt houden. Lekker goedkoop en simpel.
Maak die jongen nou niet gek..
Dat jouw motor warm wordt komt omdat hij te lang aan staat, of je timing staat verkeerd.
Timing moet ergens rond de 5 graden staan.
In F5B zet je hem maximaal 3 seconden aan, ik denk dat jij hem langer dan 6 seconden aan hebt staan en ook de pauze tussen de stijgvluchten zal kort zijn.
Typisch F5B is 2 a 3 seconden motor en dan 18 seconden de motor uit.
Maximaal 10 keer aan.
GJ