HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Niet bij de hand, maar ik gebruik die uitsparingen in de accutray om de 4mm bullets de ruimte te geven met de doorluskabel haaks op de bullet connectoren. De doorlus loopt bovenlangs over de 2 packs heen. Het past allemaal net. De Nanotechs zijn voor mij eigenlijk bedoelt om in de SCRT10 short course te gaan, daar passen ze prachtig in, maar ik had toch wat kabel over dus probeer ik de saddlepack methode eens voor de Vorza.
 
Ik heb ze zelf haaks gemaakt door het gaatje aan de zijkant van de bullets uit te dremelen. Het hoeft niet haaks, maar het past wel beter en makkelijker haaks. Als je kabel niet te dik is kan het ook met reguliere connectoren.

doorlus.jpg
 
Ziet er erg netjes uit, kun je een foto maken als de packs erin zitten met de kabels ?

Zat zelf te denken om die doorlus tussen de packs te maken, als de packs de gaten voor de connectors naar elkaar toe hebben, dus heeeel kort kabeltje, weet alleen niet goed of je dan genoeg ruimte aan de andere kant overhoudt voor connector naar ESC toe. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
 
Zat zelf te denken om die doorlus tussen de packs te maken, als de packs de gaten voor de connectors naar elkaar toe hebben, dus heeeel kort kabeltje, weet alleen niet goed of je dan genoeg ruimte aan de andere kant overhoudt voor connector naar ESC toe. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Ik snap wat je bedoelt maar dan maak je het jezelf wel erg moeilijk hoor. En je plus en min liggen dan bijna tegen elkaar aan, dan moet je wel heel goed gaan isoleren ander gaat het wat stinken denk ik. Ik heb 2 SLA accus in mijn robot boven op elkaar liggen en was de kabel aan het vast zetten en raakte per ongeluk de pool van de ander accu en terstond was er een hap uit mijn steeksleutel.
 
Yep, dat realiseerde ik me ookal. Was aan het denken om een vaste connector te maken of te zoeken, die de polen al vast heeft met goede isolatie. Twee losse haakse connectors lijkt me idd zeker geen goed plan, tijden insteken, maar ook tijdens rijden (lostrillen ofzo).

Maar denk dat ik jou voorbeeld maar volg.
 
yeah morgen komt waarschijnlijk mijn bestelling diff olie binnen. Vandaag maar alvast mijn Vorza een grote schoonmaak gegeven.

Middendiff had ik enkel 1x eruit gehaald vanwege een kapot spurgear, maar nu dus echt eens helemaal open gemaakt. Wow wat is die standaard middendif olie toch belachelijk dik, het lijkt wel bison kit ofzo. Morgen eerst maar ffe de tandwielen schoonspuiten met remmenreiniger (om oude diffolie resten te verwijderen).

Accutray los gehaald, regelaar los gehaald, bodemplaat schoongemaakt en natuurlijk hier en daar onderdeeltjes gepoetst.

Nu nog ffe uit elkaar, in afwachting van de diff olie ;-)

2011-07-27%25252021.54.20.jpg


Had ook ffe de slijtage bekeken op de outdrives en de aandrijfassen, maar valt eigenlijk wel mee, ondanks dat mijn Vorza bijna 1,5 jaar oud is.

Binnenkort maar eens een nieuwe blanke body kopen, die originele body ben ik beetje zat, althans de grijze kleur :-s
 
Ziet er netjes uit, maar waarom de kabels zo lang gelaten ?

Ik heb de kabels heel kort gemaakt en dan naar de ESC, zo heb je niet de kabels onder de klitteband zitten.

Kan het niet goed zien, maar denk dat je Zippy's hebt gekocht ? (gezien de blauwe kleur) Laat eens weten hoe die bevallen, vond ze zelf een stuk minder dan de Turnigy's in de Vorza (erg snel vrij warm tot heet op 18T/46) , maar gebruik ze nog steeds in de Slash naar alle tevredenheid. Denk zelf dat ze iets mindere spec cellen gebruiken.
Vergelijk hier de 5000mAh 30c Turnigy met de 5000mAh 30c Zippy, de 40c Turnigy vind ik nog fijner, die wordt helemaal niet meer warm in de Vorza.

Ben benieuwd hoe de nieuwe Nanotech series zijn ! Iemand al ervaring met die packs ?

Het zijn Lipo's van Maxxtrax (Nano). Kan je er nog weinig over vertellen hoe ze zijn. Heel even gereden met standaard gearing.

De kabels van de accu's kan ik altijd nog inkorten. Eerst maar eens rustig gaan rijden met de Vorza.

Binnenkort verwacht ik ook de Turnigy Nanotech's.
 
Zo zag het er eerst uit vanaf de zijkant:
Binnenkort maak ik wel weer even een filmpje hopelijk dit weekend als het weer niet te slecht is

2je3b6h.jpg
 
kijk hierzo staat het weer niet :confused: ::HPI RACING:: - Vorza Flux HP
Ik dacht toen jij schreef kit : "huh, sinds wanneer is er een kit van de hpi vorza uitgekomen".

edit:

Nu zie ik het, de site die jij gaf was Europe. Die van mij USA (geloof ik). Dus het betekend geen onderdelen meer in NL te verkrijgen :confused:?
 
Laatst bewerkt:
Jawel onderdelen zullen nog wel een tijdje verkrijgbaar zijn
80 procent is dat een HB eh :)

Er komt trouwens een geupgrade versie van de Vorza ;)
 
Gisteren voor het eerst gereden met nieuw gevulde diffs (na 1 jaar), gekozen voor 8000, 10000 , 5000 en aangepaste vertanding 46/17. Wow wat een verschil zeg. Stuk sneller, ik zie nu ook echt de banden balloonen en hij drift flink door de bochten over het gras.

Er staan nu ook wat sporen in het gras ;-)

Alleen toen ik thuiskwam zag ik dat er rond het middendiff wat olie residu zat. Ik heb destijds wel het diff goed dicht gedraaid en zelfs een nieuwe pakking ertussen gelegd.. Kan het zijn dat dat enkel wat overtollige olie is, die eruit wordt gedrukt en dat het dus zo over is, of gewoon beetje de vettigheid van het diff, door mijn smeerhanden, tijdens het sleutelen?

Of zit er echt ergens een lek in het diff, kan mij dat haast niet voorstellen, aangezien het zo potdicht zit.

Andere oplossing, is dat ik wellicht te pietjeprecies ben en het vanzelf overgaat ;-s.
 
Back
Top