Gisteren voor het eerst gereden met nieuw gevulde diffs (na 1 jaar), gekozen voor 8000, 10000 , 5000 en aangepaste vertanding 46/17. Wow wat een verschil zeg. Stuk sneller, ik zie nu ook echt de banden balloonen en hij drift flink door de bochten over het gras.
Er staan nu ook wat sporen in het gras ;-)
Alleen toen ik thuiskwam zag ik dat er rond het middendiff wat olie residu zat. Ik heb destijds wel het diff goed dicht gedraaid en zelfs een nieuwe pakking ertussen gelegd.. Kan het zijn dat dat enkel wat overtollige olie is, die eruit wordt gedrukt en dat het dus zo over is, of gewoon beetje de vettigheid van het diff, door mijn smeerhanden, tijdens het sleutelen?
Of zit er echt ergens een lek in het diff, kan mij dat haast niet voorstellen, aangezien het zo potdicht zit.
Andere oplossing, is dat ik wellicht te pietjeprecies ben en het vanzelf overgaat ;-s.
als je je diff dichtschroef zit er meestal een laagje olie nog aan de buitenkant wat nu steeds verder eruit geslingerd wordt. Dat duurt nog wel een rit of 4-5 voordat het weg is.
Hoe waren je diffs eigenlijk?? Stonden ze droog, of zat er gewoon nog olie in na een jaar