Hoi iedereen,
Ik heb de volgende setup in mijn spitfire:
2x 4S-4000mAh
Regelaar: Castle Creations Phoenix Ice HV 80
TURNIGY 8-15A UBEC for Lipoly
Motor: Turnigy 63-64-A 280Kv 65A Brushless Outrunner
Servo's:
4x BMS-621MG High Speed Servo
2x BMS-620MG High Torque Servo
1X HXT 9610 Low Profile Metal Gear RETRACT Servo
Prop: Master Airscrew propeller 18x12 + Alu spinner
Vorige week even getest en alles werkte prima alleen bleek dat de regelaar vermogen terugnam en ging doseren (alsof de lipo's al leeg waren). De lipo's bleken nog ruim 80% capaciteit te hebben met voltages op de cellen van ruim 4 V.
Gisteren met een vriend via Castle Link de instellingen van de esc uitgelezen en toen bleek het cutoff voltage op 3,6 V/cel te staan. Die hebben we verlaagd naar 3,0 V/cel. Verder ook een hard cutoff i.p.v. soft ingesteld. Toen weer getest, ik gaf een klein beetje gas en de motor wilde niet echt draaien maar schokte meer. Toen een klein wolkje rook uit (volgens mij) de regelaar en toen was ie dood. De motor daarna getest op een andere esc en dat werkte prima.
Wat kan er nu zijn gebeurd? Kan dit iets te maken hebben met het verlagen van de cutoff voltage naar 3 ,0 V (kan me dat eigenlijk niet voorstellen)? Ik heb een nieuwe zelfde esc liggen maar wil het eerst weten voordat ik die mogelijk ook opoffer...
Alvast bedankt!
grt
mark
Ik heb de volgende setup in mijn spitfire:
2x 4S-4000mAh
Regelaar: Castle Creations Phoenix Ice HV 80
TURNIGY 8-15A UBEC for Lipoly
Motor: Turnigy 63-64-A 280Kv 65A Brushless Outrunner
Servo's:
4x BMS-621MG High Speed Servo
2x BMS-620MG High Torque Servo
1X HXT 9610 Low Profile Metal Gear RETRACT Servo
Prop: Master Airscrew propeller 18x12 + Alu spinner
Vorige week even getest en alles werkte prima alleen bleek dat de regelaar vermogen terugnam en ging doseren (alsof de lipo's al leeg waren). De lipo's bleken nog ruim 80% capaciteit te hebben met voltages op de cellen van ruim 4 V.
Gisteren met een vriend via Castle Link de instellingen van de esc uitgelezen en toen bleek het cutoff voltage op 3,6 V/cel te staan. Die hebben we verlaagd naar 3,0 V/cel. Verder ook een hard cutoff i.p.v. soft ingesteld. Toen weer getest, ik gaf een klein beetje gas en de motor wilde niet echt draaien maar schokte meer. Toen een klein wolkje rook uit (volgens mij) de regelaar en toen was ie dood. De motor daarna getest op een andere esc en dat werkte prima.
Wat kan er nu zijn gebeurd? Kan dit iets te maken hebben met het verlagen van de cutoff voltage naar 3 ,0 V (kan me dat eigenlijk niet voorstellen)? Ik heb een nieuwe zelfde esc liggen maar wil het eerst weten voordat ik die mogelijk ook opoffer...
Alvast bedankt!
grt
mark