Traxxas Stampede 4x4 topic!

Hmm die hebben. Niet zo veel upgrade dingen voor stampede
Maar tog bedankt
 
Als je op het forum van traxxas zoekt zie je dat daar wel genoeg upgrade's te krijgen zijn.
Die zal je ook best kunnen bestellen en naar Ned. laten vervoeren.
Zit zelf al wel te kijken naar andere aandrijfassen maar moet het financieel even rustig aan doen, als dat weer op orde is wil ik ze gaan bestellen
 
hey,

ik heb de stampede 4x4 vxl ook gekocht, leuke auto hebben jullie nog tips?

mijn collectie bestaat nu uit een slash 2wd vxl de stampede 4x4 vxl hpi bullet mt flux en een tamiya tt01

gr ernst
 
Hey,
Ik heb een poosje geleden een bericht geplaatst met het probleem dat mijn Stampede soms niet voor of achteruit wil. Sturen werkt wel. Het calibreren is niet de oplossing, want dat heb ik al tientallen keren gedaan.

Op het moment dat ik begin te rijden is er eerst niks aan de hand. Na een 5 minuten gereden te hebben breng ik de auto geheel tot stilstand. Als ik dan weer wil optrekken, dan komt er een soort krakend geluidje uit de motor. Weer zeker dat het de motor is, want wanneer ik mijn vinger erop hou voel je hem bewegen.

Na een paar keer gasgeven 5 a 10 keer kan ie zo ineens weer vooruit spuiten en rijden totdat ik hem zelf weer tot stilstand breng. Het probleem dient zich dan weer aan.

Iemand enig idee. Ik rij met een Lipo 11,1 V 2100mah 3s batterij
 
ik had dus bijna hetzelfde met mijn 1/8 buggy. Ik had lipo's erin gedaan die 120A continu kunnen geven en mijn regelaar vraagt 80A, maar omdat mijn LVC op zijn hoogst stond sloeg de auto af. Ik kon het dus naar beneden zetten. Bij jou regelaar gaat dit niet dus je enige oplossing is wat voor mij al gezegd is: betere lipo's die hogere C en MAH waarde hebben ;).
 
Excuus, maar niet alle termen die nu worden gebruikt zijn mij helemaal duidelijk.
De te kleine accu wat aangegeven wordt. Zit dat hem in de mah?

Heb een accu van RC plus
Hier staat bij de C waardes 25C discharge 50C burst

Wat duidt dit precies aan dan?
 
simpel

C rate= Discharge rate
MAH= milli ampère

Je Vxl regelaar heeft minimaal 100Amp continu nodig.

je accu is 2100Mah en geeft 25C
2100Mah= 2,1 Ampere

2,1 x 25 = 52,2Ampere continu

je regelaar vraagt 100A continu en je accu kan maar 52,2A geven.
Dit is dus veel te laag waardoor de voltage van je lipo heel erg veel indaalt bij gas geven en hierdoor komt je lipo voltage cut-off in actie. Dan kan je voor een paar seconde niks
doen (alleen sturen) dan komen je lipo's weer "bij" (hebben even rust) waardoor de voltage weer omhoog gaat en de lipo cut-off uit wordt geschakelt.

Waarschijnlijk heb je ook deze symptomen:
-warme accu
-snel leeg
-geen gas wel sturen

Kortom koop een accu die rond de 110-120 ampere kan geven ;).
 
Laatst bewerkt:
Oke,
Bedankt voor deze info. Hier kan ik ook mee naar de dealer, want die heeft mij die accu verkocht en geen verdere info hierover gegeven.

Maar een zwaardere accu. Is het dan beter om 1 zwaardere accu te kopen, of eenzelfde erbij die ik al heb en daar een parallel kabeltje tussen?

De dealer gaf al een voorstel van een 4100 mah accu 7.4 Volt 25 C lipo.
Dit is wel minder Volt. Volt geeft toch de kracht aan die de batterij leverd?

Wat is de beste aanrader om zo snel en lang mogelijk te kunnen rijden?

Gr,
Harold
 
als je de snelheid van 3S gewend bent ligt 2S wel meteen een stuk lager. Ik denk zelf dat je gewoon 2s moet nemen voor offroad... En met die accu die je aangaf 4100mah 25C moet het gaan lukken, ik zou niet met parallel gaan klooien als je net zo goed een andere accu ervoor terug kan krijgen :). Welk merk is trouwens de 4100mah accu?
 
Het merk weet ik eigenlijk niet.

Het gaat mij erom dat ik dan van 11,1 Volt naar 7,4 Volt ga.
Daar verlies ik toch ook kracht mee?

Ik kan met de Stampede toch wel parallel rijden?
 
Je verliest er kracht mee, maar offroad is 2s lipo volgens mij voldoende.
Sneller kun je toch niet in de bagger ;-)
Het gaat er meer om dat het onnodig is om 2 accu 's erin te doen als het met 1 makkelijker kan. Maar als je de ruimte ervoor hebt kan het wel.
 
Tuurlijk , als je de lipo's kwijt kan .

Zolang je maar niet op 4s of hoger gaat rijden met de vxl combo , want dat kan de esc en motor niet aan, 3s is de max , let wel op de temperatuur van de motor , als die te hoog op loopt, rond de 85 graden , kan de rotor van de motor gemagnetiseerd worden .

@mikeking : de vxl heeft 100A nodig?, ligt eraan welke motor er aan de vxl hangt , als het de velineon 10T is , zal dat niet meer dan rond de 50A zijn, dus je kan bv met de 2s 3500mAh 20c lipo prima uit de voeten!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb van de dealer dus een 11,1 volt 2100 mah 3s lipo erbij gekregen.
Ik denk dat ik er daar nog eentje van bij ga halen met een parallel kabeltje.

Als ik parallel ga rijden dan blijft het aantal volt toch 11,1 en zal de capaciteit in mah 4200 mah worden?

Wanneer ik in de toekomst langer met een accu zou willen rijden. Moet ik dan alleen op het aantal mah letten? Hoe meer mah des te langer ik ermee kan rijden?
 
Hey,
Heb een aantal nieuwe ontwikkelingen.
Ik had eigenlijk nog nooit goed met mijn standaard batterij gereden en ben dat vanavond toch maar eens gaan doen. Kijken hoe de auto hier op reageerd.

Had de batterij helemaal volgeladen en de ESC in de goede stand gezet.
In het begin is er geen enkel probleem, maar naarmate de batterij leger raakt en dan de auto weer een keer tot stilstand breng komt hetzelfde probleem als met de Lipo boven de tafel. Hij gaat wel snel weer rijden. 1 of 2 keer gas geven en dan rijdt ie gewoon weer.

Het gaat bij deze om de standaard batterij die ik bij de auto gekregen heb.
NimH 8.4V 3000mah
Zou toch niet moeten kunnen of wel?

Een slechte verbinding tussen de accu en de regelaar denk ik eigenlijk niet. Op het moment dat er weer een volle batterij ingaat zijn de problemen weer helemaal weg, totdat de batterij weer leeg begint te raken.

Heb er het meeste last van wanneer de auto in de trainingsstand staat. De sportmode heb ik er bijna geen last van.

Heb een 2e Lipo accu besteld. Exact dezelfde die als ik al heb. Wil daarmee parallel gaan rijden en zit dan totaal op 11.1 V 4200mah 3s 25c burst.
Moet genoeg zijn toch?

Heeft iemand een idee waarom het probleem ook bij de standaard batterij voorkomt. Ik weet zeker dat de Lipo cutt-off uit staat.
 
Nou ik verwacht er echt niet te veel van.
Maar bij de Lipo slaat de Lipo cutt-off eerder in werking, omdat de stroomsterkte dus te weinig is.

Bij de standaard accu functioneerd die lippo cutt-off toch niet?

Mijn zwager heeft een Traxxas e revo mini en daar gaat de auto gewoon steeds langzamer rijden en dan is hij ineens leeg, maar zondere enige haperingen met gasgeven.

Bij mij gaat ie ook steeds langzamer, maar met die haperingen erbij.

Of werkt de ESC van die E revo mini anders?
 
Back
Top