Traxxas Stampede 4x4 topic!

Het deel waar de kruiskoppelingen in zitten, de gaten worden ovaal en de uiteinden torderen waardoor ze breken

Zie ook bijgaand plaatje en dan gaat het om het rood omcirkelde deel:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Het deel waar de kruiskoppelingen in zitten, de gaten worden ovaal en de uiteinden torderen waardoor ze breken

Zie ook bijgaand plaatje en dan gaat het om het rood omcirkelde deel:

full

Dat is bij mijn rustler ook, misschien moet je je slipper wat losser zetten, dan krijgen ze een minder harde schok bij het optrekken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat heb ik ook al gedaan alleen hoor ik hem op gras heel vaak en lang piepen, naar mijn idee te lang

bij normale acceleratie hoort de slipper helemaal niet te piepen. (verbrand/verglaasd de toplaag, en krijgt de slipper nog minder grip en slipt alleen maar meer. )
Veel beter is het de slipper vester te draaien, en gewoon de wijsvinger in bedwang te houden. ofwel, gewoon niet vanuit stilstand immens veel gas geven, en vloeiend proberen om te gaan met het gas.
(en ja, ik weet dat dat makkelijker gezegt is als gedaan. :mrgreen: )

bij normale acceleratie hoort de slipper helemaal niet te piepen. (verbrand/verglaasd de toplaag, en krijgt de slipper nog minder grip en slipt alleen maar meer. )
Veel beter is het de slipper vester te draaien, en gewoon de wijsvinger in bedwang te houden. ofwel, gewoon niet vanuit stilstand immens veel gas geven, en vloeiend proberen om te gaan met het gas.
(en ja, ik weet dat dat makkelijker gezegt is als gedaan. :mrgreen: )
Dat klopt, ik persoonlijk wil een wat strakkere slipper, ik hou van wheelies:rolleyes:

Ik zit eraan te denken om een rollend chassis aan te schaffen, accu zender heb ik zelf al!
Wat is nu een lekkere combi kwa brushless motor afgezien van de standaard vel. setje?
Liever meer koppel dan topsnelheid, voor mij dan ;-)

Gr.

Kijk eens op het traxxas forum, auto is daar al langer te krijgen en er zijn er daar al zat die van alles hebben vernieuwd.
Ben daar ook eens gaan snuffelen voor assen en zit de denken om MIP assen te bestellen.
Hier een linkje naar het traxxas stampede 4X4 forum:
Stampede 4X4

Traxxas Stampede 4x4

Ik heb toen ik op de camping stond bij modelbouw Wouter te Bergeijk een nieuwe Stampede gekocht. Echter ik had constant problemen met de Titan 12T motor. Hij is zelfs na 2 dagen vervangen omdat er een koolstofborstel was afgebroken. Ik raakte het zo zat dat ik hem op de camping heb verkocht. Ik had toen al een 4x4 Stampede gekocht. Wat een power en mooi chassis. Kortom heel veel verbeteringen en dat voor weinig meerprijs op een gewone.

Ik heb echt hard gereden en geragd. Echter toen ik thuis kwam wilde ik even in de straat rijden. Er kwam een auto en ik week uit naar het trottoir, hij maakte een vette jump en kwam gewoon netjes op zijn sloffen neer. Echter ik hoorde een raar geluid. Bleek dat de centrale aandrijfas was gebroken:(.
Dat blauwe staafje met Traxxas erop ;).

Heb gelijk een nieuwe besteld, komt dinsdag binnen.
Maar is zoiets gemakkelijk te vervangen?.

Het lijkt of hij op het einde aan de voorzijde is afgebroken.
Hoor graag van jullie.

Even in de maual kijken zou ik zeggen. Met vier schroefjes heb je de voorkant los. En dan zal je zien dan zien dat je nu het verkeerde onderdeel hebt besteld. Jij hebt #6888x nodig. Veel succes met sleutelen
http://traxxas.com/sites/default/files/6808_explodedviews_front_100414_0.pdf

Bedankt voor je reactie.

Ik heb de tekening even bekeken. Inderdaad tegen dat onderdeel aan zit de breuk op het blauwe staafje. Dat staafje (aandrijfas) heeft echter wel een ander nummer?. Maar ik kan moeilijk zien of het staafje nu afgebroken is. Het zit er echt tegenaan.

Kun je het eens uitleggen??

Je had inderdaad gelijk. Het was niet het staafje (aandrijfas).
Maar artikel #6888x.

Vind het knap dat je dat weet!!
De schroef die in het staafje ging was afgebroken.

Heb de wagen gedemonteerd en onderdelen eruit gehaald.
Zal maandag het artikel toevoegen.
Wil toch maar een nieuw staafje, deze is namelijk licht beschadigd omdat hij losgeschoten is. Dat gaat dan toch oxideren.

Ik heb vandaag een hoop nieuwe onderdelen besteld.
Ook de skidplate aan de onderzijde van de voorramp en schokbrekers.
Tevens een cooling fan en onderdelen om Stampede te verlagen.

Dan ben ik weer even klaar.

Mensen,
Ik ben sinds een paar dagen de trotse bezitter van een Traxxas Stampede VXL 4x4.
Het eerste probleem heeft zich al voorgedaan.

Op het moment dat ik aan het rijden ben gaat het eventjes goed. Op het moment dat ik de auto even stilzet, om vervolgens weer op te trekken wil hij niet voor of achteruit. De ESC brand en knippert op het moment dat ik gas geef. Hij krijgt dus wel een signaal door. Sturen werkt wel, maar voor en achteruit werkt niet. Het probleem komt voor bij zowel NimH als Lipo. Lipo cutt-of is het niet. Zet die elke keer in de goede stand afhankelijk van de batterij. Calibreren heb ik ook al tot in de treure gedaan. De temperatuur van motor of ESC is het ook niet, want zaterdag was het gelijk al raak toen ik begon met rijden.

Moet er wel bij zeggen dat de Nihm accu er meer last van heeft.

Heb al contact met de leverancier. Ik moet hem terug sturen en dan kijken zij hem na, maar als iemand de oplossing weet scheelt me dat weer.

Anybody???
Gr,
Harold

Mensen,

Op het moment dat ik de auto even stilzet, om vervolgens weer op te trekken wil hij niet voor of achteruit. De ESC brand en knippert op het moment dat ik gas geef......
Lipo cutt-of is het niet.

Anybody???
Gr,
Harold

http://traxxas.com/sites/default/files/6708_manual_101025_0.pdf > pagina 17 of pagina 29

*welke kleur brand en knippert de esc?
rood of groen?

*throttle trim staat niet goed in `t midden?

*zijn de accu`s / batterijen van de zender wel vol?

Dit probleem had ik bij mijn oude Stampede met brushed motor.
Die stond constant stil, de wielen stuurde wel gewoon. Maar hij ging niet meer voor- en of achteruit.
De reden was vuil tussen de borstels in de motor. Maar in jouw geval kan dat niet.:confused:

Heb zelf dit probleem nog niet ondervonden gelukkig.
Verder wel tevreden met je 4x4 uitvoering??

De ESC knippert tegelijk met het gebruik van de handzender. Geeft ik gas, dan gaat ie uit. Laat ik het gas los, gaat ie weer branden. Hij knippert dus niet in de vorm van een storing, maar gewoon identiek met het gebruik van de handzender. Dit is voor mij een teken dat er wel verbinding is tussen de ESC en de handzender.

Wanneer ik geen actie onderneem brandt het lampje groen. (lipo cutt-of on) Ik rij dan natuurlijk ook met een Lipo. Wanneer ik dus gas geef gaat ie uit en wanneer ik het gas los laat gaat ie weer aan en blijft normaal constant branden.

De accu is helemaal vol en de batterijen ook.
Het rare is ook dat ik met de NimH accu dit probleem gelijk al heb bij de eerste meters rijden en bij de Lipo kan ik eerst een 5 minuten rijden en komt dan het probleem op het moment dat ik de auto stilzet en dan weer weg wil. Paar keer gas geven en dat ineens schiet ie weer vooruit.

Dat verhaal van de trottle trim is mij niet helemaal duidelijk. In de handleiding staat dat die stelknop standaard staat ingesteld op stuurgevoeligheid. Als ik de stuurgevoeligheid heb ingesteld zoals ik dat fijn vind hoef ik toch niet elke keer weer die knop naar het midden te draaien?
Die stelknop heeft meerdere opties, maar hoe maak ik daar dan gebruik van?

Voor de rest wel tevreden, maar heb de auto nog maar een paar dagen in bezit gehad. Rijd super door gras en ruig terrein. Lekker raggen!!!

Ben benieuwd of jullie al andere kappen op je Stampede hebt?.
Die afdichting van Jconcepts vind ik erg mooi en handig. Heb je gelijk geen vuil meer in je chassisbak:D.

Ik ben benieuwd naar de cooling fan, lijkt me wel een goede aanvulling.
Ook mooi origineel.

Verder vind ik het gewoon een fijn idee dat alle onderdelen weer nieuw zijn, na mijn schadegeval.

Back