Traxxas 1/16 e-revo Topic!

???? iets meer uitleg graag...

Edit: Ohw je bedoeld in een 1:1 vliegtuig. (denk ik)

Ik heb het inderdaad niet over lipo's in een rc vliegtuig in een Merv topic ;)!!

Ik ga binnenkort op vakantie en wilde met de Merv een een beetje gaan dune buggy'n. Maar aangezien lipo's enigzins brandbaar zijn ;) zat ik te denken misschien doet de douane hier moeilijk over......... als de scanner over mn koffer gaat en ze zien een 6 pack lipo's zitten kan ik met bedenken dat ze iets raars zien (of kijk ik te veel films :-P)!!

Dus dacht ik mischien heeft iemand hier ervaring mee??

Hopelijk genoeg toegelicht alvast dank voor jullie reacties hier op!
 
Mijn originele VXL3m ESc heeft net de geest gegeven, en deze vervangen kost echt wel veel, vooral zo kort na de aankoop van deze wagen.

Zijn er betaalbare alternatieven voor de merv? En zo ja welke?

Ik heb al wat zitten kijken en ben op een paar modellen van SkyRC toro uitgekomen. 1ntje is de micro ESC 25A de andere is de 1/10th Scky toro 60A. Zou 1 van deze kunnen werken?

Alvast bedankt :)
 
mervjes te koop

Met toch wat pijn in het hart verlaat ik de "merv-scene".
Voor de geïnteresseerden: 2 geüpgrade merv's in het te koop gedeelte van het forum.

Ik heb er enorm veel plezier aan gehad, helaas mis ik tijd...

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn originele VXL3m ESc heeft net de geest gegeven, en deze vervangen kost echt wel veel, vooral zo kort na de aankoop van deze wagen.

Zijn er betaalbare alternatieven voor de merv? En zo ja welke?

Ik heb al wat zitten kijken en ben op een paar modellen van SkyRC toro uitgekomen. 1ntje is de micro ESC 25A de andere is de 1/10th Scky toro 60A. Zou 1 van deze kunnen werken?

Alvast bedankt :)

ik zou gaan voor de ezrun 60amp, dat is een goeie en goedkope regelaar.
 
volgens mij wel maar ik zou toch een ezrun nemen denk dat het beter is. EZRUN 60A ESC KV 6000 RC 1/10 Car Brushless Controller | eBay

Lijkt inderdaad min of meer op de mijne, al zijn de specs iets beter.maar aangezien ik geen geduld heb, ben ik dus snel de andere gaan halen, gewoon in de winkel en niet overdreven duur betaald in tegenstelling tot wat die vxl3m moet kosten.
k Heb er onmiddelijk een nieuwe lader bijgekocht en de originele batterijpacks geladen terwijl ik de esc installeerde.

De installatie liep helemaal perfect, de ESC past netjes tussen de twee opstaande randjes waar de originele ESC tussen zit. Ook in de breedte komt die maar een heel klein beetje verder dan hat chassis en stoort niet wanneer de kap erop zit (Ik win natuurlijk wel een mm dank zij de velcro die de kap op plaats houdt). Een laagje dubbelzijdige tape houdt de ESC helemaal waar hij moet zitten. De power switch heb ik voorlopig in het onderliggende batterij compartiment gestopt.

Resultaat overtreft de verwachtingen eerlijk gezegd. Ik denk dat het deels komt door het feit dat de originele packs nu eindelijk een keer deftig zijn geladen en natuurlijk deels ook door de ESC. Ik kan niet wachten om met 2s te gaan rijden (hier in de straat is het vrij smal en niet echt geschikt...).

Misschien moet ik wel nog een programmeerkaartje bijkopen om de rem wat te minderen, nu gaat hij overkop met de minste rem die ik geef.
 
@skiep,

oké mooi om te horen :). Je heb toch de 2,4ghz versie?? Want je kan je rem namelijk lager zetten op je zender, maar alsnog is een programmeer kaartje wel aanbevolen.
 
@skiep,

oké mooi om te horen :). Je heb toch de 2,4ghz versie?? Want je kan je rem namelijk lager zetten op je zender, maar alsnog is een programmeer kaartje wel aanbevolen.

Ja ik heb de 2.4 versie, niet eens aan gedacht dat ik daarmee ook de rem kan bij regeln... straks even proberen.
Maar inderdaad de programmeerkaart zal toch nodig zijn, anders kan ik het type batterij niet instellen, en zou de BEC niet werken (als ik het goed begrepen heb, ik ben nog nieuw in het electro gebeuren.) hetgeen zeker niet aangeraden is met lipos.
 
Denk dat je wat dingen door elkaar haalt, de BEC (battery eliminator circuit) is de functie in de ESC (electronic speed controller) die de spanning verzorgt voor je ontvanger. In sommige ESC's kun je die wel afstellen tussen de 5 en 6 volt.
Maar denk dat je hier de LVC (low voltage cutoff) bedoeld, deze moet je idd aanzetten bij gebruik van Lipo en vaak kun je ook nog de exacte waarde instellen wanneer ie moet afslaan.
 
Denk dat je wat dingen door elkaar haalt, de BEC (battery eliminator circuit) is de functie in de ESC (electronic speed controller) die de spanning verzorgt voor je ontvanger. In sommige ESC's kun je die wel afstellen tussen de 5 en 6 volt.
Maar denk dat je hier de LVC (low voltage cutoff) bedoeld, deze moet je idd aanzetten bij gebruik van Lipo en vaak kun je ook nog de exacte waarde instellen wanneer ie moet afslaan.

Yup ik bedoelde dus LVP, maar ging de mist in met deze nieuwe afkortingen... Maar bedankt me erop te wijzen, als niemand iets zegt blijf ik de twee waarschijnlijk door elkaar gebruiken :D

Tijdens de middag pauze nog wat gereden, en een paar collega's waren onder de indruk van het verschil tegen verleden week. k Heb zelf een paar wheelies kunnen trekken op een enkel Nimh pakje :D

Edit: Vandaag de 23t pinion geplaats en op 2s gaan rijden. Valt me eerlijk gezegd wel wat tegen op gebied van top snelheid... Zou het erg schadelijk zijn om de 2s te combineren met de originele 28t of ben ik beter om bvb een 26t bij te kopen?
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Zoals jullie misschien gelezen hadden was ik in de race om een E-revo VXL 2,4ghz 1:16 te kopen.
Dat is inmiddels gelukt, een 2e hands. Nagenoeg niet gebruikt met 2 standaard NIMH accu's.
Ik heb er inmiddels een paar accu's doorheen gereden en vind het met de nimh wel eventjes best.
Uiteraard vele vragen waaronder :

Welke ervaringen hebben jullie met welk type wheeliebar ?
Dat is toch echt een MUST have.

En misschien is er een FAQ te maken van de E-revo 1:16 met veel voorkomende vragen/aanpassingen en tips ??????
 
dan kan je alle wagens een FAQ maken, en de MERV is zeker niet de populairste auto, dus dan zou je het eerder maken van een savage of een rustler.
(hier schrijven we toch al alle vragen en tips??)

volgens mij hebben veel de originele wheeliebar van traxxas.
 
De mensen die een Wheely bar gebruiken gebruiken die van Traxxas met 2 wieltjes.

Deze dus:

E-Revo 1/16 wheelie bar -

Ik weet niet of u off- of on-road rijdt.
Maar met off-road kan je beter geen wheely bar gebruiken.
Waarom niet, Simpel!
Omdat, als je op de achterkant land met een wheely bar deze nog wel eens wil breken.


Groeten,

Ruud
 
Ik weet nog niet of ik ook offroad wil gaan rijden. Uiteraard snap ik dat dat een wheeliebar niet voor offroad te gebruiken is.

De reden dat ik deze vraag stel omdat ik een ander model wheelybar gezien heb.

Ten 2e, gelijk een vraag tussendoor. Ik rij met de standaard nimh batt.
Nu is het normaal dat je batt. laad met 10% van hun capaciteit. Uiteraard duurt me dit te lang. Hoe snel mag je zoiets eigenlijk laden, zonder grote schade's aan de batt. te maken ?



De mensen die een Wheely bar gebruiken gebruiken die van Traxxas met 2 wieltjes.

Deze dus:

E-Revo 1/16 wheelie bar -

Ik weet niet of u off- of on-road rijdt.
Maar met off-road kan je beter geen wheely bar gebruiken.
Waarom niet, Simpel!
Omdat, als je op de achterkant land met een wheely bar deze nog wel eens wil breken.


Groeten,

Ruud
 
Welke Wheely bar dan?
De accu's lade ik altijd op 1C ( dus 1200 Mah Ofzoiets )
Alleen goed opletten dat ze niet te warm worden anders moet je wat langzamer rijden.
 
Back
Top