Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Alternating; Blinks Red then Green
: If
the motor has no power, the VXL-3m
has entered Over Voltage Protection.
If a battery with too high voltage is
used, the VXL-3m will go into a failsafe
mode.
Warning: If input voltage exceeds
approximately 20 volts, the ESC may be
damaged. Maximum peak input voltage
limits are 12.6V in LiPo Mode (
see page

18
) and 18V in NiMH Mode

Waarschijnlijk staat je ESC in de Lipo protection en als je er dan een serie NiMh pakket in doet ziet hij dit als een te hoog voltage.
Ik heb dit zelf ook al eens gehad. Oplossing is om er even een enkel NiMh in te stoppen en de lipo protection eraf te zetten.

To activate Low-Voltage Detection (LiPo setting):​
1. Make sure the LED on the ESC is on and red.
2. Press and hold the EZ-Set button for ten seconds. The LED will
turn off and then light green. Also, a “rising” musical tone will be
emitted from the motor.
3. Low-Voltage Detection is now ACTIVATED.​
To disable Low-Voltage Detection (NiMH setting):​
1. Make sure the LED on the ESC is on and green.
2. Press and hold the EZ-Set button for ten seconds. The LED will
turn off and then light red. Also, a “falling” musical tone will be
emitted from the motor.
3. Low-Voltage Detection is now DISABLED.​
Never use LiPo batteries while Low-Voltage Detection is disabled.

Veel succes.

Ford-Raptor-MERV-BSRC.jpg

Moet ik nou de 2217 of de 2218 erbij kopen voor de merv? Zie deze link of die receiver hiermee zal werken:

Traxxas 1/16 E-revo 2.4ghz LINK Radio TX 2ch E-maxx | eBay

Tevens vandaag me LiPo's binnen. Dit zijn wel de goede toch, voor diegene die de turnigy ook hebben?? Vind hem wel beetje moeizaam in en uitgaan:
2mgl4eg.jpg

En deze, het lijkt goed te passen, weet alleen nog niet of die dicht zal gaan:
2qmn51l.jpg

Hebben jullie de battery door gedremeld? :P

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Dennis,

ja het deurtje kan dicht alleen om dicht te kunnen moet je hem aanpassen. Gewoon met een ijzerzaagje een stukje van de achterkant van het deurtje afzagen.

ik heb hetzelfde bij m'n 1:10 e-revo.

Thnx for the info.
Volgens mij jullie jongens weten er echt veel van af!

Nu maar is die tandwiel vervangen en even kijken hoe je die lipo's moet laden.
Ik ga er ook een nieuwe 2.4 ghz in zetten :D Dan issie helemaal af :P

Dag allen.
Ik had wat eerder een post geplaatst met de opmerking dat mijn auto niet meer reageerde ( brushless revo 1:16 ), Of ik de zender nu eerst of op het laatst aanzet, het probleem blijft, de ontvanger knippert continu rood/groen en niets reageerd. Het probleem trad plots op :confused:

Nogmaals de vraag aan een van jullie of jullie dit ooit meegemaakt hebben of een evt richting weten waar te zoeken :(

Alvast dank :D COR

Is het de regelaar die rood/groen knippert of de ontvanger?

Hey,

FF een vraagje. Ik heb sinds een maand de E-revo 1:16. Echt een geweldige RC-auto waar ik bijna dagelijks mee rijd. Een paar dagen terug heb ik de voorophanging van de wielen kapot gereden (kan gebeuren natuurlijk met zo'n snelheid). Gelijk nieuwe RPM front A-arms besteld en eergisteren gemonteerd. Bij de (de)montage viel mij op dat eigenlijk alle inbusschroeven gewoon in plastic gedraaid moeten worden. Het knutselen aan de auto hoort natuurlijk ook bij de hobby, en je moet de auto goed onderhouden. Dit betekend dat je in principe vaak de schroeven in en uit dit kunststof draait. Ik kan me voorstellen dat je op een bepaald moment deze verbindingen dol gaat draaien?? Heeft iemand hier ervaring mee, of maak ik me druk om niets?

Hey,

FF een vraagje. Ik heb sinds een maand de E-revo 1:16. Echt een geweldige RC-auto waar ik bijna dagelijks mee rijd. Een paar dagen terug heb ik de voorophanging van de wielen kapot gereden (kan gebeuren natuurlijk met zo'n snelheid). Gelijk nieuwe RPM front A-arms besteld en eergisteren gemonteerd. Bij de (de)montage viel mij op dat eigenlijk alle inbusschroeven gewoon in plastic gedraaid moeten worden. Het knutselen aan de auto hoort natuurlijk ook bij de hobby, en je moet de auto goed onderhouden. Dit betekend dat je in principe vaak de schroeven in en uit dit kunststof draait. Ik kan me voorstellen dat je op een bepaald moment deze verbindingen dol gaat draaien?? Heeft iemand hier ervaring mee, of maak ik me druk om niets?

Hmzz, ik had het met de receiverbox, daar draaide ik de schroef ook door. Ik zou ze gewoon niet al te hard erin schroeven.

Hey,

tip: als je het kunstof doldraait, kan je dit oplossen op de schroef een drupje secondenlijm doen, snel het schroefje in je kunstof draaien. Dan ongeveer 10 seconde laten zitten en je schroef eruit draaien. Dan een goed half tot een uur laten drogen en je heb weer nieuw schroefdraad :)

@mikey

Heb je ook nog een tip voor mij?
Ga namelijk me speedpinionn morgen erop zetten:P

@mikey

Heb je ook nog een tip voor mij?
Ga namelijk me speedpinionn morgen erop zetten:P

gewoon een borgmiddel pakken(bijvoorbeeld wat ruud zei) een drupje op de schroef even de schroef rond draaien tussen je vingers zodat al het borgmiddel goed in de groeven zit en dan speed pinion plaatsen (laat het wel een uurtje of 2-4 goed drogen).

gewoon een borgmiddel pakken(bijvoorbeeld wat ruud zei) een drupje op de schroef even de schroef rond draaien tussen je vingers zodat al het borgmiddel goed in de groeven zit en dan speed pinion plaatsen (laat het wel een uurtje of 2-4 goed drogen).

Heb het al gevonden:P
[media=youtube]IcSXh1LANfI[/media]
Dat papiertje ziet er dus zo uit, aan het einde kun je dat zien:P

Alleen dat slipperclutch, daar begrijp ik nog steeds niets van.

Ojaa, aan welke kant zal ik de lipo doen? Bij de receiver box of bij de esc? Moet me deurtje trimmen:P

Laatst bewerkt door een moderator:
De slipper moet je het moertje handvast en dan een kwartslag los draaien.
Dan moet hij goed staan.
De deurtjes zou ik alle twee doen.
Als je dan nog in parralel kan je dan gewoon doen.

Ruud

Maar die slipper moet ik dan ook goed afstellen als ik die tandwiel ga vervangen?
Moet het dan precies hetzelfde? Had gelezen als je hem te hard doet dat die kapot gaat...

Back