cx500 of hk500

  • Topicstarter Topicstarter <<hobbyist>>
  • Startdatum Startdatum
Ik denk dat ervaringen zeker uitgewisseld kunnen worden en dat het met name de kwaliteits controle van de klonen is die verbeterd kan worden.

Denk dat je misschien een beetje geluk moet hebben met de klonen en dit bij align niet of bijna niet nodig heb. Alleen niet iedereen kan en wil betalen voor die zekerheid. Ik hou wel van een gokje en kan daardoor een 250 en 450pro vliegen en hou nog ruim geld over voor de nodige crash parts ,als dat ik bijv een align 250 laat staan een 450pro had moeten kopen. 1 voordeel als je met zon kloon goed kan vliegen lukt het zeker met align zeker andersom dus schijnbaar niet.

Lekker dus iedereen in zijn waarde laten met wat hij koopt dan vliegen er tenminste niet alleen maar A klasse helis rond. Als iemand mij wil sponseren koop ik misschien wel align of raptor of mikado oid. Voorlopig eerst maar is een tijd in de lucht blijven
 
Ik geef je helemaal gelijk. Het is zeker budget afhankelijk allemaal. Maar om eerlijk te zijn vlieg ik liever 1 450 pro van Align, dan 2 klonen. Het geeft een lekker gevoel ook om een betrouwbare nette machine te hebben. En ik wil geen moelijk vliegende heli:D Als ik dat zou willen zou ik naar de zwarte markt gaan hier in Beverwijk, en er daar 1 oppikken :D
 
Zoals gezegd, zoveel mensen.......zoveel meningen.


ben benieuwd wat een kloon met een Align GP780 doet (zijn ook zoveel goeie en slechte berichten over, maar wil niet zeggen dat het een slechte Gyro is, de 1 heeft geluk de ander niet):p

Zolang mensen maar lol hebben in het vliegen en dan maakt het niet uit waarmee..........van mijn part met een "rc frisbee of boomerang"
 
Ja inderdaad, lang leve de lol en de discussies :) Dat houdt het levendig :)

Over die gyro kan ik je niet veel zeggen, geen ervaring mee. Maar waarom niet meteen een Beastx FBL gyro, en die voor nu als staartgyro gebruiken? Dan heb je sowieso een knappe gyro, en straks hoef je alleen maar een FBL kop te kopen om FBL te kunnen vliegen.
 
lol........ wat zeggen ze ook alweer... een foto zegt meer dan....

Ja, leuk, maar die kennen we al. :cool:

Waar blijven je eigen foto's... want als het zo'n groot probleem is, dan is het toch mogelijk om nog véél meer bij voorkeur eigen foto's te tonen? :rolleyes:

Ik kan hier ook foto's tonen van o.a. CopterX rotor koppen die er nagenoeg perfect uit zien, maar dat lijkt me een beetje zinloos gezien het feit hoe de neuzen hier staan. :p
 
Ik kan foto´s tonen van een prima in mekaar gebouwden HK500-GT (frame voor nu) maar zie het punt niet (meer) ..
had ook een bouwverslag waar ik absoluut geen input meer in ga geven,

nog bedankt ;)
 
Zoals gezegd, zoveel mensen.......zoveel meningen.


ben benieuwd wat een kloon met een Align GP780 doet (zijn ook zoveel goeie en slechte berichten over, maar wil niet zeggen dat het een slechte Gyro is, de 1 heeft geluk de ander niet):p

Zolang mensen maar lol hebben in het vliegen en dan maakt het niet uit waarmee..........van mijn part met een "rc frisbee of boomerang"

Ja, alleen heeft dat niets met geluk te maken, ook met Align spul moet je nog steeds weten hoe je iets goed afsteld.

Mensen die 'per ongeluk' hun helicopters goed vliegend krijgen bestaan niet. ;)
 
Ik ben nu verder aan het knutselen aan de CX 500 van een mattie van mij. Ik ben de rotorkop helemaal uitelkaar aan het halen en nalopen. Er klopt werkelijk niets van.
Te beginnen bovenaan bij de Feathershaft en de spacers die erop zaten. Die zijn veel te dik waardoor je de lagers onder druk zet en het geheel heel beroerd beweegt. Ik zet er nu dunnere spacers in die net dik genoeg zijn om alles strak en spelingsvrij inelkaar te zetten, maar niet te dik zodat de lagers net vrij kunnen lopen zonder dat je ze voelt.

Daaronder zit de seesaw, die zit ook niet goed inelkaar..... Er zit speling op ten opzichte van de main rotorhousing. Ds uitelkaar gehaald en gekeken hoe dat zit. Dit was een lager met een messing busje erin en daarin weer een schroef. Dit was simpel op te lossen door het busje vast te zetten in het lager met wat anearobic retainer.
Dan zit er op de seesaw aan elke kant een hevel-armpje. Die armpjes liepen heel zwaar en hadden speling. Dit was helemaal bar en boos. Niet alleen zaten er kapot gedraaide lagers in ( nooit gevlogen deze heli) Maar ook zit er een te grote diameter ring tussen de 2 lagers in zodat het hele effect van deze spacer wegvalt. Lagertje vervangen en een goed passende spacer erin gezet. Nu is het spelingsvrij en loopt het heel soepel.

*Verder knutselt....
 
Ja, alleen heeft dat niets met geluk te maken, ook met Align spul moet je nog steeds weten hoe je iets goed afsteld.

Mensen die 'per ongeluk' hun helicopters goed vliegend krijgen bestaan niet. ;)


LOL er werd hier alleen bedoeld de wilde verhalen die je overal tegenkomt en de meningen die men er over heeft. En noem het dan geen geluk..............dan noemen we het dat sommige mensen wat meer pech hebben dan andere.

En voor wat betreft het kunnen afstellen kan ik me ook in vinden. Ik kan me ook vinden dat er in alle verhalen wel iets van waarheid schuilt. (en dan doel ik niet alleen op HK en Copterx maar ook Align spul).

Maar kort voorbeeld(misschien iets off topic) mijn collega en ik beiden een D3 Volvo voor de zaak, exact dezelfde 1letter kenteken verschil, zelfde acces, etc. Ik geen problemen en hij is de eerste maand 4 keer terug geweest voor diverse mankementen elektro, navigatie, motor-management dat noem ik pas pech hebben.
 
Maar als jij een volvo rijd en je collega een fiat panda dan is de basis al heel anders ;)

Zijn allebei auto's maar niet te vergelijken qua kwaliteit.
 
Maar als jij een volvo rijd en je collega een fiat panda dan is de basis al heel anders ;)

Zijn allebei auto's maar niet te vergelijken qua kwaliteit.

en prijs..:p ehh net zoiets als hk/copterx en align, dus zei hij ik koop ook gelijk een dure goede auto want een panda is italiaanse bagger...............;)


- maar ik denk ook hier weer genoeg over, zoals al gezegd zoveel mensen zoveel meningen en net zoveel probleempjes
- een goeie heli maakt je niet een goede piloot (helpt misschien wel om eerder een goede piloot te worden..;)) net als dat een goede auto je geen goeie bestuurder maakt.
- zoveel soorten, zoveel smaken

quote : kwaliteit zit niet in het produkt, kwaliteit is dat leveren, wat een klant wil hebben en voor betaald..........

en dat bekende dubbeltje op de eerste rij, dat gaat goed totdat men teleur gesteld is.........pfffff
(nou ga ik in mijn bed vliegen:sleeping:)
 
Prijs hebben we het niet over. Het gaat er puur om of er kwaliteits verschil zit in de klonen of de originele merken.

En het feit is en blijft dat er zeker verschil inzit. Je kan het al aan 1 ding zien. Geen enkele, maar dan ook geen enkele pro heli-piloot vliegt met een kloon.

Alle andere argumenten en bewijzen zijn al geleverd.
Het gaat niet om meningen maar om feiten.

De meeste stappen in het heli-vliegen met een goedkope heli. Meestal binnen een jar zijn ze of afgehaakt, of ze hebben de heli's ge-upgrade met originele onderdelen, of ze vliegen inmiddels al een originele heli. De rest volgt meestal het jaar erop;)
 
Prijs hebben we het niet over. Het gaat er puur om of er kwaliteits verschil zit in de klonen of de originele merken.

En het feit is en blijft dat er zeker verschil inzit. Je kan het al aan 1 ding zien. Geen enkele, maar dan ook geen enkele pro heli-piloot vliegt met een kloon.

Alle andere argumenten en bewijzen zijn al geleverd.
Het gaat niet om meningen maar om feiten.

De meeste stappen in het heli-vliegen met een goedkope heli. Meestal binnen een jar zijn ze of afgehaakt, of ze hebben de heli's ge-upgrade met originele onderdelen, of ze vliegen inmiddels al een originele heli. De rest volgt meestal het jaar erop;)

denk dat het niet eerlijk is om de prijs weg te laten.......(als fiat net zoveel research doet en investeerd als volvo worden ze net zo duur en goed)

En denk ook niet dat iemand gesuggereerd heeft dat er geen kwaliteits verschil inzit.

En van het pro-piloot verhaal ........denk (weet zeker )hierbij wel dat er duidelijk onderscheid gemaakt moet worden in 2 totaal verschillende marktsegmenten. aangezien de omzetten welke gedaan worden in de toy (speelgoed, coax, fp, simpele kloon) en pro (de A-merken) markten nog geeneens zoveel uit elkaar liggen(afgezet tegen prijs zijn de aantallen in de toy markt groter).

Pas wanneer een hobbyist een pro-piloot wil worden of de ambititie hiervoor heeft, geld wat jij zegt, maar dit is een overgangsgebied (ik heb ook nog nooit een F1 coureur in een daihatsu of fiat zien rijden, of een motor coureur op een benelli oid, etc dus dan verwacht ik ook niet dat een pro-piloot met een kloon vliegt ,ook al zijn ze er wel......hahahahaha:D).

Moet wel zeggen met een kloon leer je sneller de technieken, omdat de kans dat er meer problemen zijn aan de helis aanwezig is.

Maar ja de topic was geloof ik de keuze tussen een kloon of een kloon en dan is het kwaliteitsverschil ineens een stuk kleiner ...............
 
Dat je met een kloon sneller leert is wel waar qua bouwen van een heli denk ik. ( je blijft sleutelen om het allemaal goed te krijgen ;) )

Maar leren vliegen maakt geen reet uit. Dat gaat met een kloon hetzelfde als met een goede heli. Alhoewel je bij een goede heli wel meer vlieguren kan maken omdat je niet zoveel hoeft te sleutelen.
 
De meeste stappen in het heli-vliegen met een goedkope heli. Meestal binnen een jar zijn ze of afgehaakt, of ze hebben de heli's ge-upgrade met originele onderdelen, of ze vliegen inmiddels al een originele heli. De rest volgt meestal het jaar erop;)
Tja met die sponsor deal die sommige hier hebben, waarbij je op het modelbouwforum wat reclame in je sig zet, betaal je de originele prijs toch niet meer, wel? Een beginner heeft dat niet, wil wat goedkoper uit zijn en koopt dan misschien een kloon. :)
Wanneer die vervolgens wat kan vliegen zal die op een gegeven moment wellicht toch goede spullen willen hebben. Dat is weer handel voor bedrijven die dat leveren.

Ik vind het wat kloons betreft jammer dat ze niet gewoon de kits iets duurder maken om ze dan wel goed controleren en wat meer kwaliteit leveren. Het is toch jammer dat je vaak (zo niet altijd bij sommige kits) meteen onderdelen moet vervangen zoals een kromme maingear, assen of zwak landingsgestel bij de 600.
 
Ik ben sinds kort ook op dit forum aan het lezen en uitzoeken wat ik als volgende zal aanschaffen.
Dat zal niet lang meer duren vrees ik.:p
Je wordt snel beïnvloed door kennissen en mag dan hopen dat het de juiste keus is.
Ik ben begonnen met NE BravoIII aan te schaffen en daarna 2 Blade's MCX, deze laatste zijn mij goed bevallen.
De NE zit degelijk in elkaar maar is vooral in de kamer minder prettig te vliegen als je geen ervaring hebt zoals ik.
Ook heb ik nog de CX2 aangeschaft om eventueel met windstil weer buiten te kunnen vliegen.

Nu ben ik voornemens om of de Blade 450 aan te schaffen of een T-Rex 450.
Het prijsverschil is echter behoorlijk te noemen (ca. 160-170 euro) vandaar dat ik toch neig naar de Blade.
Als beginner en geen mensen met ervaring kennende is dit een moeilijke beslissing.
Nu ga ik wel bij een vliegclub in Deventer kijken of dit wat is.
Een forumlid uit Deventer heb ik aangeschreven via PB en hij heeft gelukkig al veel geantwoord.
Probleem is dat ik erg ongeduldig ben en al gauw enthousiast en dat resulteerd meestal in duur lesgeld.:(
Als iemand mij in mijn keuze kan adviseren dan hoor ik het graag.
Tonnie
 
@ChrisDv
Om een voorbeeld te geven...
Ik heb mijn Trex700N in 3 jaar tijd twee keer te hard geland zeg maar :)
De kosten per keer waren niet hoger dan 60 euro.
Verder heb ik (op de brandstof en normaal onderhoud na) er niet echt super veel kosten aan hoeven maken.
Heb er wedstrijden mee gevlogen, en er is geen week voorbijgegaan dat ik er niet mee heb gevlogen.
Als je hem niet iedere week prakt valt het allemaal reuze mee.
En ook ik heb wat sponsoring, maar maak er nauwelijks gebruik van.
Want dat houd in NL ook niet zoveel in, de winkeliers hebben het namelijk zwaar zat om te concurreren met buitenlandse sites.
Wat jij in HK besteld, bestel ik tegen een nog hogere gesponsorde prijs in NL ;)
ALs iedereen de NL winkels wat meer gaan bezoeken kunnen ze meer voorraad aanleggen en kunnen de prijzen ook wat omlaag.
Maar goed, dat is een andere discussie die geheel off-topic is.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben sinds kort ook op dit forum aan het lezen en uitzoeken wat ik als volgende zal aanschaffen.
Dat zal niet lang meer duren vrees ik.:p
Je wordt snel beïnvloed door kennissen en mag dan hopen dat het de juiste keus is.
Ik ben begonnen met NE BravoIII aan te schaffen en daarna 2 Blade's MCX, deze laatste zijn mij goed bevallen.
De NE zit degelijk in elkaar maar is vooral in de kamer minder prettig te vliegen als je geen ervaring hebt zoals ik.
Ook heb ik nog de CX2 aangeschaft om eventueel met windstil weer buiten te kunnen vliegen.

Nu ben ik voornemens om of de Blade 450 aan te schaffen of een T-Rex 450.
Het prijsverschil is echter behoorlijk te noemen (ca. 160-170 euro) vandaar dat ik toch neig naar de Blade.
Als beginner en geen mensen met ervaring kennende is dit een moeilijke beslissing.
Nu ga ik wel bij een vliegclub in Deventer kijken of dit wat is.
Een forumlid uit Deventer heb ik aangeschreven via PB en hij heeft gelukkig al veel geantwoord.
Probleem is dat ik erg ongeduldig ben en al gauw enthousiast en dat resulteerd meestal in duur lesgeld.:(
Als iemand mij in mijn keuze kan adviseren dan hoor ik het graag.
Tonnie

Gewoon geduld hebben, wat doorsparen en een Align heli, halen. Denk gewoon simpel, en vraag je af waar vliegen de meeste ervaren piloten mee? Deze mensen zijn ook niet begonnen met duurdere heli's maar eindigen wel allemaal met de betere merken. Ook zie je weer op verschillende forums dat de blade wordt geupgrade door gebruikers met Align onderdelen. Dat zegt eigenlijk al genoeg toch?

Geloof me als je meteen de juiste keus maakt scheelt het je juist een hoop geld.
 
Back
Top