cx500 of hk500

• Topicstarter Topicstarter <<hobbyist>>
  • Startdatum Startdatum
Verschrikkelijk zo'n gast!

Als je terug leest zie je wat er allemaal mis mee was. Geen wonder dat de staart uit zijn voegen schiet als gaten gewoon niet in het midden gebioord zijn en scheef geboord zijn. Dat heeft niets met bouwen te maken, dat is gewoon slecht gefabriceerd.

Dat is niet wat ik bedoelde. Als je goed opgelet zou hebben tijdens de bouw, dan zou geen helder denkend persoon met een dergelijk probleem gaan vliegen. :rolleyes:

Wat is het probleem precies met mijn opmerking? Ja, ik begrijp wel dat jullie niet graag horen dat iets ook gedeeltelijk eigen schuld betreft, maar zo is het in deze wel.

Net zo goed behoor je een staart niet zelf nog eens in te korten. Die staart heeft echt wel de juiste lengte.

Dat is niet wat ik bedoelde. Als je goed opgelet zou hebben tijdens de bouw, dan zou geen helder denkend persoon met een dergelijk probleem gaan vliegen. :rolleyes:

Wat is het probleem precies met mijn opmerking? Ja, ik begrijp wel dat jullie niet graag horen dat iets ook gedeeltelijk eigen schuld betreft, maar zo is het in deze wel.

Net zo goed behoor je een staart niet zelf nog eens in te korten. Die staart heeft echt wel de juiste lengte.

Ik ga hier niet meer op in. Lees even wat de admin net neergezet heb.

Fijne avond verder!!!!

Ik weet niet wat voor ervaring jij hebt met heli's en wat je er vanaf weet, maar zoals het bij mij en bij een clublid en bij veel verschillende eigenaren op helifreak zat, is de boom te lang. Mischien was hij bij jou goed, en heb je geluk gehad.

Ik had geen geluk, ik was slechts wat volhardender in het feit dat de staart wat moeizaam in elkaar te zetten bleek. Er staat wat spanning op en sommigen zien dat kennelijk/vermoedelijk als een teken van een te lange staart.

Eigenwijs als dat mag klinken, betekent dat echter nog niet dat iets te lang is.

Ja HK is echt goeie kwaliteit
5570.jpg

0935.jpg

0929.jpg

Als ik die dingen zie... dat is wel schandalig natuurlijk. Zou graag een HK500 of iets gelijkaardigs in elkaar steken voor men 3D manoeuvres in te oefenen maar dat houdt me toch net wel tegen.

0,1 mm afwijking kan al zorgen voor problemen in een samengesteld technisch product, wat een RC heli gewoon is uiteraard.
Dit voorbeeld is schandalig, maar juist de kleine afwijkingen zijn ook precies de zaken die voor een leek niet te traceren zijn, en voor enorm veel problemen kunnen zorgen in je setup.
Het gaat niet om de maatvoering van 1 onderdeel, maar om alle maatvoeringen van alle onderdelen.
Het moet wel blijven passen om lekker te werken, van de eerste heli die van de band rolt tot de allerlaatste.
Om als fabrikant die passingen en toleranties te beheren (QC oftewel kwaliteitscontrolle) moet je dus een systeem hanteren (complex als je op diverse plaatsen produceert) en veel manuren investeren.
Dat kost geld, weet je ook gelijk waar je voor betaald als RC helipiloot als je een wat duurdere heli koopt.
Het prijsverschil zit hem dus niet zozeer in wat je kan zien (kan er supermooi uitzien), maar juist meestal wat je niet 123 ziet maar wel merkt als je er mee gaat vliegen.
Dat is dan ook waar het werkelijke "Kwaliteit" verschil schuilt.

Laatst bewerkt:
Als ik die dingen zie... dat is wel schandalig natuurlijk. Zou graag een HK500 of iets gelijkaardigs in elkaar steken voor men 3D manoeuvres in te oefenen maar dat houdt me toch net wel tegen.

Ik zou ook een CopterX 500 v2 belt versie bestellen bij Ehirobo en geen HK500. Niets mis met die CopterX 500 v2 en zeker niet dergelijke heftige qualiteits controle problemen als die je soms bij HK terug ziet.

Overigens zijn dit voor alle duidelijkheid foto's geplukt van het Hobbyking forum en het zijn geen foto's van Danny zelf. :rolleyes:

Zie hier het betreffende topic;

HobbyKing Forums - HK500CMT crap gallery - Page 2

Als je die kit in elkaar zet en de onderdelen nagaat, dan haal je dit soort dingen er zo uit.

Het zou niet zo moeten zijn en de qualiteits controle is af en toe zeer bedroevend bij Hobbyking, maar het is ook weer niet zo dat je bij elke kit gegarandeerd tegen dit probleem aan zult lopen.

Beetje extreem die voorbeelden.

Tja, het is een gallery met slechte stukken, zou me verbazen mocht daar een goed stuk tussen staan......

Ik zeg het nog een keer, het is steeds de groep die niet tevreden is die luidste schreeuwt, al de rest doet in stilte verder, zo zie ik het....

Stevo

Tja, het is een gallery met slechte stukken, zou me verbazen mocht daar een goed stuk tussen staan......

Ik zeg het nog een keer, het is steeds de groep die niet tevreden is die luidste schreeuwt, al de rest doet in stilte verder, zo zie ik het....

Stevo
Tja, zal align ook wel hebben...
ik zou niet weten waarom ik NIET tevreden ben ?!

Ik zeg ook absoluut niet dat er bij andere merken niks misgaat, integendeel ben ik weleens een topic begonnen over het soms bedroevende niveau van de hele (hobby) industrie.
Maar als dergelijk freeswerk bij een consument beland is er toch iets mis (gegaan).
Die plaatjes zijn gewoon om aan te geven wat voor dingen er mis zijn gegaan. Omdat er hier werd gediscussieerd over de lengte van de tailboom en of dit aan de consument zou liggen. Mij zal het echter niet verbazen als er enkele milimeters variatie zit in de tail booms die geleverd worden. En dat kan het verschil zijn tussen te lang en te kort.

Die plaatjes zijn gewoon om aan te geven wat voor dingen er mis zijn gegaan. Omdat er hier werd gediscussieerd over de lengte van de tailboom en of dit aan de consument zou liggen. Mij zal het echter niet verbazen als er enkele milimeters variatie zit in de tail booms die geleverd worden. En dat kan het verschil zijn tussen te lang en te kort.

Correct Danny,

Kwaliteitscontroles en Chinezen gaan niet altijd samen:D

Deze stukken hadden nooit kunnen bij de consument belanden bij een degelijke controle.

En zoals je reeds aanhaalde is veel van de industrie in het zelfde bedje ziek ( en niet alleen op hobbygebied hoor, mijn rescente wagen is reeds 3 keer binnen geweest voor een productiefout hier en daar en dat is geen chinees of aziaat for that mather:-?)

Stevo

ohhhh. ..........

daarom heb ik sinds gister voor het eerst schade aan mijn copterx. het zijn die Chinezen die dit gedaanhebben ik dacht al.:D:rolleyes:

Over kortzichtige mensen gesproken. Als je een beetje verdiept heb in de heli;s dan zie je op allerlei fora berichten van slechte kwaliteits controlle, en belachelijk slecht gemaakte onderdelen. Zelf ben ik begonnen met een E-sky belt cp in der tijd, en dat was weggegooid geld. Ook voor een beginner!!!!!! Servo's na 2 dagen kapot, zonder een meter gevlogen te hebben, gyro was bagger. PLus dat overal speling inzit, en alles kapot breekt in de rotorkop als je crasht. Zender is bagger etc. etc.

Daarna een copterx 450 gekocht, dat was al een stuk beter, maar eer die echt goed vloog zaten er al wat align onderdelen op. Evengoed daarna nog 2 jaar mee gevlogen.

Wat dingen die ik ondervonden heb en die overal te vinden zijn op fora:

1: aluminium is zachter en buigt sneller.
2: bij de CX 250 zit er enorm veel speling in de kop en dan met name in de flybarcage waar glijbussen inzitten en geen lagers zoals bij align. ( en dit is maar 1 voorbeeldje van verschillen)
3: ik herinner me nog het gekloot met de staartassen op de CX 450, daar zaten de pulleys niet op maar moest je over zetten van de oude naar de nieuwe as. De ruimte in de mainas door verkeerde boutjes die erbij zitten. ( geen collarscrews)
4: ik heb een HK 250 gebouwd: die perfect vloog maar na 5 minuten in de eerste vlucht al uitelkaar klapte door een verkeerd gefabriceerde feathershaft. ( dit was een bekend probleem later) Ook slipte de plastic staartas pulley gewoon door en zo ook op de tails gear assembly. schroefjes strippen snel/ draaien snel dol. En zo kan ik wel doorgaan.
Het meest verbaasd me nog dat mensen zonder twijfelen een HK 600 kopen en er alle vetrouwen in hebben. Belachelijk! en levensgevaarlijk.

Ik kan zo nog wel even doorgaan....

Ja een kloon is goed te krijgen, zelfs heel goed. En ja, veel kloons vliegen goed out of the box. Maar het gaat mij erom dat er een behoorlijk kwaliteits verschil inzit en vooral in de kwaliteitscontrolle.

Wees eerlijk en zeg zelf ( ik spreek in het algemeen hier) Hoe los je al deze problemen op? Juist ja, door er Align onderdelen op te zetten. ;)

Op de club hebben we ook iemand met een copterx 500 die geeft er geen donder om hoe goed zijn heli in elkaar zit. Alles schud en rammelt en doet, en hij vliegt er lage toeren mee en wat rondjes. Ok als deze man dat wil is dat goed. Maar ik weet wel dat als het ook maar iets meer gaat worden dan rondjes vliegen op lage toeren deze man aangesproken gaat worden, en hij ervoor moet zorgen dat het kwalitatief goed in elkaar steekt allemaal. Dit is namelijk echt geen speelgoed!
Zo was er ook iemand met een turnigy zender. Die vloog met een brandstof vliegtuig. Die mocht kiezen, zender weg en een goede aanschaffen of opzouten. Terecht in mijn ogen, wat als er wat fout gaat door de slechtere kwaliteit van de spullen, en iemand raakt zwaar gewond?

naja, zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan. :D

Je spullen moeten gewoon goed zijn als je met een heli vliegt, zelfs bij een 450 heli. Dat spul is levensgevaarlijk.

Laatst bewerkt:
Ben dit draadje nu al een tijdje aan het volgen.

En ja, IK ben dan één van die kortzichtige mensen.

Maar deze kortzichtige figuur heeft zich toch wel terdege op alle fora in de gevaren van het heli vliegen verdiept voor hij aan deze hobby begon.

Ook weet hij via deze fora dat er kwaliteits verschil bestaat tussen de diverse merken heli's en onderdelen.

Vlieg zelf met een CopterX CX450AE V2 en heb er heel veel plezier mee.
En ja ik gebruik een FlySky TH9XB 2.4G zender combinatie.
En ja er is niks mis mee. Alles out of the box.
MAAR, indien je er niet goed mee omgaat, is die net zo gevaarlijk als een 800 euro Align waar niet goed mee omgegaan wordt.

Daarnaast is het zo dat niet de barebone alleen de zaken bepaald.
Er hoort ook nog een beste bult elektronica bij die bijna altijd het gedrag van het airframe bepalen.

Het is voor mij ook een klein kunstje om de zaken af te kraken, dat krijg ik zelf bij een Align wel voor elkaar.
Dat is in alle prijsklasse namelijk ook niet altijd even goed spul.

Wat iedereen eigenlijk vergeet, is één heel belangrijke regel die opgaat bij alles wat je doet en gebruikt.
Of dat nu een heli of ander soort artikel is, het gevaar schuilt hem altijd in degene die het bedient of er mee omgaat.

Hoezo is dat spul levens gevaarlijk.
Als het echt, zuiver en alleen, aan de onderdelen ligt dan was dat "spul" toch allang verboden.

Laten we dus nu eindelijk maar ophouden met het alleen maar aanprijzen van onnodig dure onderdelen en heli's.
Dit zijn nou van die discussies die echt tot niets lijden en waar niemand zijn voordeel mee kan doen.

Leer elkaar liever goed en veilig met spullen om te gaan.
Dat kan n.l. ook, heb ik uit eigen ervaring, met de goedkope merken en spullen.

Zo moest ik even kwijt.

Nu ga ik weer lekker stoeien en veel plezier beleven aan mijn CopterX, HK, Tarot e.d. heli's

Ben dit draadje nu al een tijdje aan het volgen.

En ja, IK ben dan één van die kortzichtige mensen.

Ik zeg niet dat mensen die een kloon gebruiken kortzichtig zijn. Ik had het over die opmerking voor mijn post.

Maar deze kortzichtige figuur heeft zich toch wel terdege op alle fora in de gevaren van het heli vliegen verdiept voor hij aan deze hobby begon.

Ook weet hij via deze fora dat er kwaliteits verschil bestaat tussen de diverse merken heli's en onderdelen.

Vlieg zelf met een CopterX CX450AE V2 en heb er heel veel plezier mee.
En ja ik gebruik een FlySky TH9XB 2.4G zender combinatie.
En ja er is niks mis mee. Alles out of the box.
MAAR, indien je er niet goed mee omgaat, is die net zo gevaarlijk als een 800 euro Align waar niet goed mee omgegaan wordt.

Helemaal mee eens hoor, de piloot/ bouwer bepaald het meeste. Ook ben ik het met je eens dat een copterx 450 goed te vliegen is, zelfs met een goedkopere zender. ( al heb ik uit ervaring wel gemerkt dat de goedkopere hobbycity zenders en ontvangers niet te vergelijken zijn met het echte spul. Het bereik is gewoon veel beter.) Maar een align 450 vliegt gewoon stukken beter is mijn mening. :)

Daarnaast is het zo dat niet de barebone alleen de zaken bepaald.
Er hoort ook nog een beste bult elektronica bij die bijna altijd het gedrag van het airframe bepalen.

Zeker mee eens

Het is voor mij ook een klein kunstje om de zaken af te kraken, dat krijg ik zelf bij een Align wel voor elkaar.
Dat is in alle prijsklasse namelijk ook niet altijd even goed spul.

Afkraken doe ik het niet, ik leg de feiten op tafel. Het is en blijft van mindere kwaliteit, hoe erg ik je er mischien ook mee zal krenken ;)
Align heb ook wel foutjes dat klopt. Maar over het algemeen is het gewoon veel beter qua materiaal gebruik, ontwerp, en maatvoering.

Wat iedereen eigenlijk vergeet, is één heel belangrijke regel die opgaat bij alles wat je doet en gebruikt.
Of dat nu een heli of ander soort artikel is, het gevaar schuilt hem altijd in degene die het bedient of er mee omgaat.

Dat zeg je goed en ook weer niet goed. Het ligt hem niet ALTIJD aan degene die ermee omgaat. Wel vind ik dat de VERANTWOORDELIJKHEID ALTIJD bij de eigenaar ligt.

Hoezo is dat spul levens gevaarlijk.
Als het echt, zuiver en alleen, aan de onderdelen ligt dan was dat "spul" toch allang verboden.

Dat ligt wat ingewikkelder dan dat denk ik ;) Je moet ze de kost geven die op you tube staan door exploderende heli's van slechte kwaliteit.

Laten we dus nu eindelijk maar ophouden met het alleen maar aanprijzen van onnodig dure onderdelen en heli's.
Dit zijn nou van die discussies die echt tot niets lijden en waar niemand zijn voordeel mee kan doen.

Onnodig duur is het zeker niet! Zoals je zelf al eerder aangaf zit er wel degelijk verschil in de goedkopere en duurdere merken ;)

Hiermee refereer ik naar deze zin van jou:

Dus wat is het nou? Zit er verschil in of niet ?

Leer elkaar liever goed en veilig met spullen om te gaan.
Dat kan n.l. ook, heb ik uit eigen ervaring, met de goedkope merken en spullen.

Ik doe niets anders dan andere mensen helpen op de club en dergelijke.

Zo moest ik even kwijt.

Nu ga ik weer lekker stoeien en veel plezier beleven aan mijn CopterX, HK, Tarot e.d. heli's

Zie hierboven

Laatst bewerkt:
Back