Berrie bedankt!
Hier heb ik zeker wat aan, tenminste het is een bevestiging van de richting waarin ik zat te denken.
De afstand tussen de TE en voorkant kielvlak van deze Maxa is vrijwel gelijk aan die van de supra.
Mijn plan is om het kielvlak van mijn supra iets te vergroten: de koorde 1cm en de hoogte 2 cm. Dit geeft voor de supra én de supra XL waarden binnen de aangegeven grenzen liggen.
Dan kom je op vrijwel dezelfde maten voor het kielvlak als bij de Maxa.
Ik denk dat ik voor het middenpaneel volledig 66 grams carbon/kevlar (CAL66) ga gebruiken. Ik heb daar nog behoorlijk wat van liggen nadat ik per vergissing 4m2 had besteld voor de D-Box van mijn DLG...
De tips worden dan een combinatie van carbon/kevlar D-box met daarachter 50grams glas (of toch 61grams kevlar...?)
Uiteraard met carbon/kevlar doublers voor de flaps en ailerons. Eigenlijk op dezelfde manier als dat ik m'n DLG vleugel gemaakt heb.
Nog een reden om deze combinatie te kiezen is dat ik het er erg mooi uit vind zien. Deze supra wordt niet geverfd, behalve wat felrood op de tips en in blokken op de onderkant.
Uit een draadje over zichtbaarheid van een DLG kwam naar voren dat een donkere kleur op hoogte het beste zichtbaar is.
Waar ik nog over twijfel is of de lengte van de ailerons van de verlengde tippanels een probleem kan opleveren. Deze worden 127,5 cm lang! Ik vraag me af of ik die niet ergens halverwege moet gaan aansturen ipv helemaal aan het begin, zoals bij de originele supra.
Van de andere kant, die van de supra zijn 90 cm lang en zijn berekend op monsterstarts en dat ga ik met die grote tippanels niet doen.
Ik ben nu eerst nog een DLG vleugel aan het maken om nog wat meer ervaring op te doen met deze manier van bouwen dus tijd genoeg om erover te prakkizeren...;-)