(Electro)-Supra-(XL)

Haha, ja gewoon die RDS-bus ovaal knijpen kan natuurlijk ook!

In het ADAMAS draadje vanaf post 425 wordt het ook als een mogelijk probleem beschreven.
Teflon tape wordt daar genoemd. Dat was ik aanvankelijk ook van plan, maar dat rolletje kon ik natuurlijk niet meer vinden.
Ik denk dat dit wel goed gaat. Ik moest nu flink duwen om het busje er op te krijgen.
Voorlopig zit het goed en ik begrijp nu waar het probleem zit...

Afgelopen zomer heb ik heerlijk gevlogen met de supra!
Met name met de electroneus. Maar van de zomer in Frankrijk, waar een heerlijk groot veld was, heb ik ook met de zweefversie gevlogen.

Bouwen in de zomer is niet mijn ding. Zodra het beter weer wordt verdwijnt de behoeft om in mijn hok te zitten en valt het bouwen stil.
Maar inmiddels heb ik het weer te pakken en ben ik aan het allerlaatste stukje van het supraproject begonnen: de XL-tips.
Deze heb ik na het baggen op de plank gelegd en er niet meer naar omgekeken.
Inmiddels zijn de ailerons losgesneden, het scharnier soepel gemaakt en zijn de benodigde gaten voor de RDS uitgesneden. Zojuist heb ik de RDSpockets in de de ailerons gelijmd
Alvast een paar foto's:
full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
De supra XL heeft eindelijk gevlogen!
Hij leek iets zenuwachtiger te vliegen dan met de standaard tips. Maar er stond een wat vlagerige wind en die 4,15 meter vleugel heeft daar misschien wat meer last van.
Verder was er eigenlijk nauwelijks verschil merkbaar. Het voelde ook niet als een maiden, maar blij ben ik wel:yes:

Back