Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

Tsja en verder Walkera en Nine Eagles in de gaten houden natuurlijk. Ik ben nog niet op het niveau dat de mcpx mij beperkt gelukkig. Tegen de tijd dat het wel zo is dan zijn er vast wel alternatieven. En volgens mij heeft Walkera al een modelletje in de V100 serie die beter performed. Dingen zijn alleen schreeuwend duur, minder robuust en in Nederland niet te krijgen.. De V100D08 meen ik..
WALKERA--CHINA
 
Wow, dat ziet er fragiel uit, lijkt mij niet dat tegen veel crashes kan. Ik denk dat onze vriend uit Hong Kong, Anthony Hand wel iets in die richting gaat maken. Er staat nl wel een cp icoontje bij micro helikopters, er staat alleen nog geen model in.

Helicopters & Parts>Micro Helicopters
 
Laatst bewerkt:
Ik heb begrepen van een draadje elders dat de V100D08 een betere performer is maar net zo breekbaar als zijn V100 voorgangers. Dan heb je nog de Genius CP. Die is net uit. Die is wel robuust en in 6 assen gyro mode zo stabiel als een coax. In 3 assen mode pittig maar niet zo vlot als een mcpx. Blijft voorlopig dus doen met wat we hebben.

Disclaimer: Ik heb deze info dus uit topics elders..
 
Heb geen foto's kunnen nemen Tijn maar zondag vliegen we weer dus doe dan eens men best om men toestel mee te nemen. (Men vader had men toestel blijkbaar mee, die was naar een airshow gaan kijken)

Was echt gezellig in de zaal, 3-tal mCPXjes, Trex250's, 450's en zelfs een 500 (al heb je daar buiten hoveren niet erg veel aan)

Was top! :)
 
Mocht je trouwens besluiten om een MIA micro-flight.com setje te kopen voor je mCPx houd er dan rekening mee dat dit weken kan duren ( voordat het verzonden word ). Blijkt veel vraag naar te zijn, ben benieuwd wanneer ie binnen komt.
 
Zou je enkel met nieuwe Xtreme blade grips te steken ook kunnen vliegen ? Dus met de stock(plastic )main rotor hub?
 
Wil ook evt wel wat upgrades doen voor de blade. Extended tailboom sowieso.

Wil wel het gewicht even laag houden, zoniet verlagen. Iemand bv exacte specs over het gewicht van de mia kit enz?
 
Voor blowouts door wind kun je ook de staartvin er af halen
Dat is nl een windvaantje, en de motor kan dat net ff niet compenseren
 
Is gekocht voor in de zaal dus maakt niet echt uit.

Heb wel een vraagje..

Heb een pak meer negatieve pitch dan positieve en wanneer de stick in het midden staat heb ik een stukje negatieve pitch. Moet dus redelijk wat elevator geven om hem in hover te krijgen. Vreemd genoeg kan ik me niet herinneren dat ik dit in het begin had? Gear zit goed op de shaft. Lijkt alsof de swash beetje gezakt is.

Klinkt dit iemand bekend in de oren?
 
Is gekocht voor in de zaal dus maakt niet echt uit.

Heb wel een vraagje..

Heb een pak meer negatieve pitch dan positieve en wanneer de stick in het midden staat heb ik een stukje negatieve pitch. Moet dus redelijk wat elevator geven om hem in hover te krijgen. Vreemd genoeg kan ik me niet herinneren dat ik dit in het begin had? Gear zit goed op de shaft. Lijkt alsof de swash beetje gezakt is.

Klinkt dit iemand bekend in de oren?

Opnieuw binden,.. heeft voor mij geholpen. :D
 
Valt wel mee hoor Chow ;)

Dit is van daarnet. Geen zon maar ook geen regen :)
mcpxtuin1.JPG


mcpxtuin2.JPG
 
Ik vind hem best prijzig, zo snel breekt het niet van de plastic swash.
Dat is niet helemaal waar althans ik denk dat mij eerste swash (plastic) al een klein breukje had ,
was namelijk na een val (geen vliegende crash) al stuk,

Ja deze lomperd liet zelf zijn zeer zware Blade mCPX meteen al op de grond vallen ,
ja gewoon uit de hand.. was een klein tikkeltje te blij met mijn nieuwe aanwinst :???:

al was het maar een van de bal links op het swash die was afgebroken ,
dus kon(kan) u'm nog in principe gebruiken maar uiteraard heb ik u'm meteen vervangen, wederom naar plastic...

Maar om een lang vehaal kort te maken, pffffffffff LOL,
ik denk dat dat ook de gevoeligste delen zijn (dohtje) van de swash,
dus als je een aardige crash heb en ik heb ze echt al aardig gehad , breekt dat denk ik weer als eerste af...

NA wat een verhaal zo als eerste post weer :banana:
 
De swash is wel de enige upgrade waar ik goede dingen over gehoord heb, de andere metalen upgrades. Maar 30 euro neertellen voor een swash, voor een 450 size heb ik ze goedkoper gezien.

Waar wel mijn interesse naar uit gaat is een tail van de sr 120. Die heeft die dude ook in dat mCPx hard 3d filmpje. Hij is 3mm, en de mCPX is 2mm.
 
Ja ga ook een zooi onderdelen bestellen en die 120SR motor komt er ook wel als men huidige tail het gaat begeven. Hij blijft mooi recht maar de staart schudt toch wel beetje heen en weer en zo snel vind ik hem niet op zen rudder eigenlijk.

En Tijn, bij Fastlad.co.uk kan je die cnc metal swash vinden voor 22 eur... Is prijzig maar uiteindelijk spaar je dat wel uit. mCPX gaat sowieso nog crashen en dan ga je zeker weer die bolletjes breken vd swash. Is slechts net iets meer dan dubbel zo duur dan de originele swash. Die is ook al 9 euro en das plastic... Denk wel dat het zijn geld waard is :)
 
Laatst bewerkt:
Back
Top