Brushless 1/8 HPI Savage

Hmm, ik heb een MMM ESC in combinatie met de Tork motor en het irriteert me dat als ik vanuit stilstand rustig optrek ineens een soort 'hikje' krijg in de acceleratie. Iemand enig idee hoe dit komt en wat daar aan te doen valt?

Mocht het niet duidelijk zijn dan kan ik wel ff een filmpje maken hiervan...
 
Dat heet "cogging". Heel normaal voor sensorless systemen als de Flux heeft. Het kan een beetje irritant zijn, maar kwaad kan het niet. Als je wat minder cogging wilt, kan je de timing van de ESC verlagen. Je offert een klein beetje snelheid en kracht op, maar hij heeft minder last van cogging en als bonus krijg je minder hitte en langere rijtijden!
 
Dat heet "cogging". Heel normaal voor sensorless systemen als de Flux heeft. Het kan een beetje irritant zijn, maar kwaad kan het niet. Als je wat minder cogging wilt, kan je de timing van de ESC verlagen. Je offert een klein beetje snelheid en kracht op, maar hij heeft minder last van cogging en als bonus krijg je minder hitte en langere rijtijden!

Ah, ik dacht dat cogging meer een 'continue' stotteren was bij het wegrijden (ipv een enkel hikje), ik zal eens kijken wat er gebeurd als ik die timing aanpas, dank! :)
 
Jammer dat een ax-10 in de lucht niet net zo langzaam kan als op de grond.. in slow motion jumps maken zou wel erg gaaf zijn. :shock:

Heb in ieder geval als het goed is het nitro spul van de Savage 5t al verkocht. :) de flux delen zijn besteld. dus kan binnekort in ieder geval het chassis aanpassen.
Nu nog maar even zoeken naar een brushless setje voor een leuke prijs. heb er gelukkig geen haast mee. :mrgreen:
 
Hoe hebben jullie je slipper clutch staan? Een halve slag los of helemaal vast zoals die gast op YouTube een paar pagina's terug? Misschien moet ik maar middelen en hem een kwart los draaien ;)
 
Heb zelf dit besteld

Slipper Locker - New, lighter design - Alza-Racing

26-44-large.jpg


Werkt goed
 
Heb de flux aandrijfassen binnen.. Passen alleen niet in de cups. :? (assen zijn dikker) dus ook maar de diff outdrives ("super heavy duty" ) en de assen naar de wielen toe van de flux gekocht. eens kijken als die binnen zijn. dan zou die iig weer 4wd moeten zijn. :)

En idd, ik heb standaard op al m'n auto's de slipper aardig vast zitten. je hoort hem alleen als je vanuit stilstand vol achteruit gas geeft. (omdat de slag naar achteren korter is als naar voren toert de motor nog sneller op.
verder hoor je hem nooit.
Mijn mening is dat een aandrijf trein de kracht van de motor gewoon moet kunnen hebben. en de slipper alleen maar in moet grijpen als het echt mis gaat. (gas geven bij het landen bijv. dan zal de slipper alsnog iets gaan slippen. ) maar bij hard optrekken etc, zou de slipper imo niets moeten doen.
(rijdt op die manier al 2 jaar met m'n ERBE, nog geen slipperclutch versleten. :mrgreen: )
 
Laatst bewerkt:
Ok, grappig iets gevonden aan m'n Savage 5T. Had aandrijfassen van de flux gehaald, omdat de 2 aandrijfassen naar de voorwielen er niet bij zaten. echter pasten deze assen niet in de cups van het diff. dus ik 8 cups besteld (4 voor het diff en 4 voor de wielen.) die binnen, blijken bij de wielen al de grote in te zitten. :rolleyes:
maargoed, nu heb ik het voorste diff er uit gehaald, en het kroonwiel is niet echt florisant meer om maar zo te zeggen.
dus wil gewoon nieuwe diff's halen ervoor.

nu is m'n vraag, gewoon standaard Savage flux diff's halen? of zijn die niet super en kun je beter meteen een upgrade ervoor halen?
 
De standaard HPI harderned diffs zijn goed :)

Wellicht ook meteen al het andere nachecken zodat je 1 grote order kunt plaatsen ipv meerdere kleinere en elke keer moet wachten ;) ?
 
Back
Top