Brushless 1/8 HPI Savage

De standaard HPI harderned diffs zijn goed :)

Wellicht ook meteen al het andere nachecken zodat je 1 grote order kunt plaatsen ipv meerdere kleinere en elke keer moet wachten ;) ?

Liever een paar 'kleindere' orders. moet ook niet teveel in een keer bestellen. :P Maar goed, dat wou ik alleen even weten, of de standaard diffs goed zijn.
Dan vervang ik voor en achter gewoon met flux diff's.

Heb alleen een 'probleem' gezien emt deze tvp's. bij de motor zou ik een stuk weg moeten halen (omdat de motor mount niet tussen de 2 tvp's zit.
Maar even kijken hoe ik dat op ga lossen. zal wel een versteviging aan moeten brengen iets hoger (zoals de gewone Flux heeft.)

Gisteren begonnen met het ombouwen van de Flux naar een Flux XL. Die chassis platen van FLM zijn echt van zeer goede kwaliteit!

Verschil in lengte:
fluxxl1.jpg

Verschil in dikte (check ook die prima afwerking):
fluxxl2.jpg

Doe je je originele Flux platen misschien weg? (of zou je zo'n plaat in kunnen scannen? 1:1 ? )

Moet de tvp van de Savage 5t aanpassen waar de motor komt te zitten.
was wel erg benieuwt naar de maten van de originele Flux.
(of die plaat om het er gewoon uit te zaken en er aan de zijkant aan te bouten. :mrgreen: )

Doe je je originele Flux platen misschien weg? (of zou je zo'n plaat in kunnen scannen? 1:1 ? )

(of die plaat om het er gewoon uit te zaken en er aan de zijkant aan te bouten. :mrgreen: )

Ik doe ze nog niet weg. Echter, ik bestel best vaak wat bij zo'n chopshop, zal ik eens kijken of ik voor een paar dollar nog een setje van die TVP's kan scoren? Als dat lukt (en je hebt er haast mee) dan wil ik die van mij wel naar je opsturen. Laat maar ff weten...

pb gestuurd ;)

hier een foto van een stock tvp vs een xl nitro tvp en wat daar aangepast moest worden.daarom heb ik flm tvp's gekocht omdat het erg zwak werd bij de motor.maar heb jij iig een idee wat de afmetingen zijn.
IMG_5565.jpg

@Patric, Super! bedankt. :) Zo'n aanpassing had ik ook in gedachten, en idd was de sterkte ook bij mij het twijfel punt.
die 2 tvp's zijn nog weer totaal anders in constructie als die van de Savage 5T.. dus maar even kijken hoe ik dit nu op ga lossen. (denk idd nog een TVP er bij zitselen, en dan gewoon zelf wat fabriceren zal de beste oplossing zijn.

iig heb ik nu iets wat ik enigsinds als voorbeeld kan gebruiken! :D

als je hier wat aan heb mag je ze hebben hoor,2x stock en 2x xl.liggen hier alleen maar te liggen.zijn wel aangepast allebij ,had een paar gaatjes verkeerd geboord :sleepy:

Vandaag een stukje uit de orig pvp's gezaagd, en de flux motormount/motorplaat ingebouwd.
Zal aan de rachter tvp idd wel een versterking moeten aanbrangen denk ik.

Heb ook besloten welke motor er nu in gaat komen. :) De Neu 1515/3D/F die ik nog had liggen. (iets van 1500kv als ik me niet vergis. ) Of misschien toch een originele 2200kv Tork motor.

Wat voor vertanding heeft de Savage Flux normaal gesproken voor 6S lipo? (een vertanding die gewoon goed all-around werkt, off en on-road, niet voor speedruns oid. )

Laatst bewerkt:
jip 20/44 is stock en rij ik al heel lang mee op 6s en heel af en toe 4s :D
nu rij iik op 21t en een 44 spur en dat gaat ook goed.hadden geen 20t meer op voorraad vandaar ;)

hmmm.. jammer. heb er nu een gehard stalen 52T spur op zitten. (over gezet van de nitro bak.)
Die gaat dus niet bruikbaar zijn dan. :(
Denk dat ik dan op 19/44 ga rijden, omdat er bigscale wielen op zitten. (of idd gewoon 20/44 )
Thx voor de info. :)

hmmm.. jammer. heb er nu een gehard stalen 52T spur op zitten. (over gezet van de nitro bak.)
Die gaat dus niet bruikbaar zijn dan. :(
Denk dat ik dan op 19/44 ga rijden, omdat er bigscale wielen op zitten. (of idd gewoon 20/44 )
Thx voor de info. :)

Als die bigscale wielen veel groter/zwaarder zijn dan de standaard GT2 banden is het misschien wel verstandig om te beginnen met die 52T spur.

Heb ik daarvoor de ruimte dan? (om op 20/52 te gaan rijden bijv? )
Heb nog geen motor in de steun zitten, dus is een beetje lastig te 'meten'

Back