RBC electro cat

Bedankt mannen!

De 1000mm, oftewel 'Cold Cannon RS1000', komt op een later tijdstip ook bij RBC in de shop. Eerst de foutjes eruit halen en het concept model testen :)

Het is een nieuwe versie van mijn oude 1m cat. Het nieuwe model is alleen aangepast qua hoogte, lengte en onderwaterschip. Ook de constructie is gemaakt naar de huidige snelheden.
 
Laatst bewerkt:
BAM! De kleine Flat Cat is steeds weer een stapje sneller. Op 4s.. :twisted:

P1548_16-10-11480x640.jpg


Op het Henschotermeer een Prather 215 geprobeerd, liep perfect onder de Flat Cat. Na een paar runs de GPS erin gezet en eens een meting gedaan. Dit resulteerde dus in de 115 km/h (fliploos). Ik miste nog wat toeren bovenin, dus de strut omhoog gezet en iets minder negatief. Pfuuu dat liep hard! Lekker los en het volledige toerenbereik werd benut. Helaas geen GPS meer tot de beschikking, maar ik denk dat daarmee de magische 120 wel eens aangetikt zou kunnen zijn.. Zeker gezien de lipo's de 2e run pas echt weer wakker werden.

Wordt vervolgd..
 
Nog ff en ik ga overstag........

misschien ga ik proberen next year de flatcat te bouwen?:D

geweldig Jurriaan wat een snelheid man, respect!

gr. Arnold
 
Wat heb ik nog nodig om je over de grens te trekken? ;) Als ik de 120 bereik?

Zonder dollen, zou het leuk vinden als je je eraan waagt. Uiteraard is de cat ook prima op te bouwen met een minder snelle setup met wat langere vaartijd :)
 
Ha Ron,

de Flat Cat weegt net geen 2800 gram vaarklaar. Nu lijkt dat misschien zwaar, maar je hebt bij deze snelheden het gewicht echt nodig om op het water te blijven. De romp zelf is overigens net een kilo, de rest is de elektronica. Ook is deze romp 'bullet proof', ook dat is nodig.

Ik vaar met een Lehner 1940/4 Hi Amp op 4s. Let wel op; ik vaar hier eigenlijk alleen SAW wedstrijden mee. Dus zo hard mogelijk, vaartijd is geen vereiste. Wil je langer hard varen, dan zal je een stapje terug moeten doen en op 5-6s gaan varen.

groeten Jurriaan
 
Jurriaan
dat pakket van rbc is laser gesneden. moet je dat dan nog zagen of is dit voorbewerkt dat je het er zo uit drukt...
groeten Ron Bijl
 
Ron,

het pakket is cnc gefreesd en zit op enkele plekken nog met een klein 'bruggetje' vast. Kwestie van doorsnijden, even bijwerken en je kan beginnen met de bouw.

grt Jurriaan
 
Erg leuk Ron! Ga je ook een bouwverslag bijhouden?
Voor tips en tricks kan je mij altijd vragen. Succes met de bouw!
 
Even een vraag, puur uit nieuwsgierigheid:

kampen30.jpg


Bij welke snelheid gebeurde dit? Het lijkt erop dat dit ding het overleefd heeft?

Hugo
 
Erg leuk Ron! Ga je ook een bouwverslag bijhouden?
Voor tips en tricks kan je mij altijd vragen. Succes met de bouw!
Jurriaan
even een vraag ik heb alles netjes los gesneden en een paar vraagjes over de mooie boot.en heb alle spanten met de langsligger in elkaar geschoven en komt tot de ontdekking dat de dubbele spiegel aan de achterkant geen uitsparingen in de langsliggers hebben gefreesd... en heb jij nog een paar foto.s hoe het met de schuine gedeeltes aan de achter kant in elkaar zit...

alvast bedankt Groeten Ron bijl
 
ik zag in de lijst ook iets staan over 2009 in Sneek. waar wordt er in Sneek gevaren met die dingen?
Meestal op de recreatieplas de Potten, aan het Sneekermeer, buiten het seizoen.

Het is een forse lap water, dus zodra er wat wind staat zijn grotere boten in het voordeel.

Persoonlijk heb ik alleen nog maar gezeild (RC) op dat water, vanwege de overheersende windrichting en de bomen rondom geen aanrader.

In 2009 is er een demo dag geweest in de stad, waarbij er gevaren werd in de Looxmagracht.
Hier vaar ik dan weer wél regelmatig met mijn relatief kleine electroboten, omdat je weinig last van wind en golfslag hebt en omdat het bij mij aan het eind van de straat is, lekker dichtbij.
Met de grote brandstof boten was het voor de vaarders 'billenknijpen...'

Groeten, Jan.
 
Back
Top