Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

De verwarmde zendertent is al voorbij gekomen in een ander topic (en voldoet bij mij echt werkelijk uitstekend) en voor de rest van het lijf: zoek de motorbladen af, of marktplaats, naar een tweedehands winterpak voor de motor.
Die pakken zijn bedoeld om tot minstens vriespunt en 120 km/u in de open lucht te overleven terwijl je stil zit (geen of weinig lichaamsbeweging) en ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat zo'n pak lacht om het mistige koude weer van gisteren hier in Friesland....

Groet, Bert

Nou Bert,

Ik hoef niet een half uur naast een leerling te staan koukleumen, als ik aan het vliegen ben heb ik zoveel spanning dat ik de kou niet voel, dat komt pas als de skids weer gras raken,.. :mrgreen:

Tijn

Nu niet beginnen de strandjannet uithangen hé al moet het gezegd dat mijn lipos met die barkoude er ook niet veel zin in hadden, geen puf.

Bij mij is het seizoen afgelopen als ik zonder toestellen kom te zitten;)

Stevo

Je hebt gelijk, zolang er bruikbare heli's zijn wordt er gevlogen, dan maar een kortere vliegtijd,.. :cool:
 
Whaha dat gaat ze in ieder geval beter af dan op een strand in Libie landen om iemand op te pikken :D

Wat ik er van begrepen heb, ging dat landen vlekkeloos hoor...

De rest ging wat minder....;)

Groet, Bert
 
Als ik ooit toch eens geld over heb... :)

Vind ik dit toch het betere werk.... *kwijl*

Vooral je volume even goed zetten!

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb even geen geld over de komende maand(en)

1x trex 550 v2 supercombo

Hyperion eos 07201 supur duo3 charger
RC LOGGER Digitale pitch meter
50 metal c washers silver
10 metal servo plates silver
set of trex 550 metal servo arm silver
Torque tube holder set
Align Metal rudder servo mount
Align metal anti rotation bracket

FUSUNO Carbon Fiber Tail Boom Support Brace 550,600,700 size
FUSUNO Neon Yellow Fiberglass Tail Boom Support Rod(2mm)
FUSUNO Painted Neon Yellow Fiberglass Horizontal/Vertical Fins (2x)
FUSUNO Extreme Stiff XS Engineering Plastic Yellow Neon Tail Blade (2x)
Pitch Zero Tool Trex 550E Mika Green
Flybar locking tool trex 550 E Mika (Neon Green )

2x 550watt server voeding 12 volt
Silver alu Swash plate leveler
inbus set
Ball link pliers
linkage measurement tool
Metal canopy nut

Ec5 connectors
 
Oke dan! Had ze ook op mn 600N.. maar of je dat nu echt merkt met vliegen....? Het ziet er in ieder geval wel gelikt uit, net als de andere alu upgrades.. Toevallig ook een andere canopy er bij? Vond de originele align canopy niet eens zo heel goed zichtbaar in de lucht, vooral van verder af. Viel mij wat tegen.

Had em vervangen voor deze fusuno:



Perfect zichtbaar!
 
Laatst bewerkt:
Nee eerst niet...
Budget was op...

Zender en zo heb ik alemaal wel (mx16 op ASSAN)
De accu word ook aan gewerkt... ;)

Zoek nog eingelijk van die gele flybar paddels...
Die goed passen bij het fusuno geel.

Edit: zeker mooi, en goed zichtbaar!@
 
Laatst bewerkt:
Met succes the motormountplate uit de copterx 250 kunnen dremelen... Hij moest eruit omdat anders de motor onmogelijk te mounten is. Althans voor mij dan.. Morgen heb ik een nieuwe plate binnen en dan kan eindelijk de motor erin. Tevens is er een rx onderweg..
 
Waarom heb je hem los moeten dremelen dan? Waren de boutjes dolgedraaid of zo?

Groet, Bert
 
Klopt. Ik had in mijn enthousiasme de boel al gelocktite wachtende op de electronica. Twee schroefjes zaten muurvast. Ik heb geprobeerd de motor dus gewoon erin te krijgen maar dat is ondoenlijk. Te klein. Tevens moeten de sleufjes in de mount wat gedremeld worden dus hij moest er echt uit. Ik had dus geen andere optie dan de plate eruit te dremelen. Da's gelukt zonder het frame te beschadigen. Nu is er een nieuwe plate en een zakje extra schroefjes onderweg. Totale schade 6 euro :p
 
Oh... tsja, hoe vaak mij niet overkomen is dat ik iets te vroeg vastzette en er dan achter kwam dat het niet meer zonder schade los kon....:D

Gelukkig is bij jou de schade beperkt.... het tijdverlies is eigenlijk het meest vervelende....
 
Komt omdat je bij de 450 de motor gewoon erin kunt stoppen zonder de mount los te halen. Maar bij een 250 is dat vrijwel niet te doen. Zeker ook omdat het een outrunner is. Ik had al geprobeerd met tape de motor even te fixeren zodat ik de gaatjes op 1 lijn kon krijgen met de sleufjes. Maar helaas. Ook de sleufjes waren te smal voor de boutjes..
 
Als ik ooit toch eens geld over heb... :)

Vind ik dit toch het betere werk.... *kwijl*

Vooral je volume even goed zetten!

Wat een verschrikkelijk mooi ding zeg :cool:
en JA dat geluid , Muziek !! :D

Maar dat heb ik ook al met brandstof heli's,
ik denk dat ik er maar een ga aanschaffen ben net jarig geweest mag ik vast voor mijn verjaardag kopen...

/gaat FF naar de verkoop afdeling....


Groet Ray...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik begin een beetje huiverig te worden

hang een schommeltje aan je heli, en laat je boven de mist uit tillen :p;):p;)



beslommeringen van vandaag:
even gevlogen met m'n v450 met nieuwe throttle curve settings, maar gezien het vlieggedrag is er meer mis met de swashplate afstelling dan ik eerst dacht.... dat word opnieuw afstellen...:(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vanmiddag weer eens heerlijk staan rammen met de Atom, heerlijk om die weer eens door de lucht te smijten na heel veel in de hal met non estab en 250 estab controle oefeningen gedaan te hebben.
Hopelijk van het weekend weer!
Vanavond weer in de hal verder oefenen :D
 
Back
Top