Absolute beginner bouwt quadcopter

Net nog even een pakje van het postkantoor gehaald, het zijn de prop adapters die ik op de 2830 motors kan schroeven, dit schijnt iets beter/veiliger te zijn dan de bijgeleverde klem prop adapters.

Alleen, nu zit ik even te kijken maar ik heb geen idee hoe ik die dingen moet monteren. Is het de bedoeling dat ik gewoon een stuk van de bestaande shaft af moet halen?


545.jpg
 
Als het goed is zit de as met een inbusje vast in het huis. Als je die los draait kan je het voorzichtich een stukje naar beneden tikken zodat het er aan de onderkant uit komt. Als het goed is heb je op de juiste hoogte op de as ook een inkeping zitten om de E of C ring weer op terug te schuiven. Niet vergeten het inbusje weer aan te draaien :)

Edit: Als ik naar de foto kijk
549.jpg


dan kan je 'm er gewoon aan de bovenkat op schroeven?
 
Als het goed is zit de as met een inbusje vast in het huis. Als je die los draait kan je het voorzichtich een stukje naar beneden tikken zodat het er aan de onderkant uit komt. Als het goed is heb je op de juiste hoogte op de as ook een inkeping zitten om de E of C ring weer op terug te schuiven. Niet vergeten het inbusje weer aan te draaien :)

Edit: Als ik naar de foto kijk
549.jpg


dan kan je 'm er gewoon aan de bovenkat op schroeven?


Ik had de motor al open liggen maar ik zie geen 2e inkeping voor die c-ring. Verder zit de shaft vrij vast, die tik je niet zomaar even naar beneden.

Ik heb trouwens deze motoren met een as die ongeveer 14mm uitsteekt:

120_20100907075105_1.jpg
 
Ha ha, dat laatste kan zowieso. :D Maar als je er nieuwe asjes in wil tikken dan kunnen die bestaande toch ook een oplawaai krijgen?
 
Ha ha, dat laatste kan zowieso. :D Maar als je er nieuwe asjes in wil tikken dan kunnen die bestaande toch ook een oplawaai krijgen?

Ik heb net nog een PM van een expert gekregen en die heeft de asjes ook gewoon met de dremel ingekort. Dat ga ik dus ook maar eens doen dit weekend.
 
Het lijkt wel pakjesavond :cool:; net de postbode op de stoep met een grote doos Baja sand paddle banden (moest hiervoor nog wel even 26 euro aftikken bij de beste man) en (hier zat ik op te wachten) de Top Flite Q5700 prop balancer voor het betere balanceer werk. Ik ben benieuwd wat de kwaliteit van die flyduino props is, verslag volgt...

topq5700.jpg
 
Ik heb net nog een PM van een expert gekregen en die heeft de asjes ook gewoon met de dremel ingekort. Dat ga ik dus ook maar eens doen dit weekend.

Motor in een plastik zakje doen , dicht maken , dan de as door het plastik drukken.

Anders vangen de magneten de metalen deeltjes van het dremelen op. :eek:

Mvg Johan
 
Motor in een plastik zakje doen , dicht maken , dan de as door het plastik drukken.

Anders vangen de magneten de metalen deeltjes van het dremelen op. :eek:

Mvg Johan

Goede tip, ik wilde al een een plastic of alu plaatje met een gaatje met dezelfde diameter als de as in een bankschroef zetten, as er door heen steken en dan de boel wegslijpen maar een extra zakje is inderdaad nog veiliger.
 
Laatst bewerkt:
Net even van de 4 motoren de assen afgeslepen.

12. Eerst de boel ingepakt in een boterhamzakje en daar flink wat tape om heen (strak langs de as):

quad12.jpg



13. Voor en na. Op de voorgrond de prop adapter, de schroefjes worden uiteraard vastgezet met een klein beetje blauwe loctite:

quad13.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dankzij PD5DJ heb ik het KK board van goodluckbuy.com kunnen flashen naar de KK 4.7 X versie met een iets gevoeliger Yaw instelling (Aileron 5 / Pitch 5 and Yaw 4).

Volgende stap is het aansluiten van de motoren in de goede volgorde; de KK 4.7 X software gebruikt de volgende setup:

Code:
; Forward
 
;  M1,CW   M3,CCW
;    *       *
;     \     /
;      \   /
;       \ /
;        +
;       / \
;      /   \
;     /     \
;    *       *
;  M2,CCW  M4,CW
 
De oplossing met die zak is geniaal.
Alleen vraag ik me af of het afslijpen van een as op zich wel een goed idee is als de rest van de motor nog is bevestigd.
Bij het afslijpen wordt die as wel héél erg warm. Krijg je zo geen schade aan je lagers?
 
De oplossing met die zak is geniaal.
Alleen vraag ik me af of het afslijpen van een as op zich wel een goed idee is als de rest van de motor nog is bevestigd.
Bij het afslijpen wordt die as wel héél erg warm. Krijg je zo geen schade aan je lagers?

Geen idee eigenlijk, ik hoop het niet :shock:.

Ik heb (voorzichtig) geprobeerd om die asjes er uit te tikken maar dat ging niet zo makkelijk vandaar dat ik het maar zo heb gedaan.

Het slijpen op zich gaat vrij snel, met een seconde of 15 was het asje er wel af dus ik hoop dat de eventuele schade meevalt.
 
De oplossing met die zak is geniaal.
Alleen vraag ik me af of het afslijpen van een as op zich wel een goed idee is als de rest van de motor nog is bevestigd.
Bij het afslijpen wordt die as wel héél erg warm. Krijg je zo geen schade aan je lagers?

De hitte valt best mee als je een dremel met snijschijfje neemt .

Lagers merken daar niks van .;)

Mvg Johan
 
ai, waarom, waarom raak ik ik nou ook weer enthousiast van dit soort draadjes. Leuk om te volgen, maar zijn er al mensen die zo'n budget -copter al goed vliegend hebben?
 
Hmmm, het grote pielen is begonnen. Heb de ESC's allemaal afzonderlijk gecalibreerd. Daarna op m'n Spektrum DX6i de ail/ele/rudder kanalen gereversed. De kabels goed aangesloten op het KK board maar als ik de boel probeer te 'armen' (rudder/throttle naar rechtsonder) dan gebeurd er weinig.

Heb de eindpunten van het throttle kanaal al op 120% gezet, het throttle kanaal ook al een keer gereversed maar niets, noppes nada...

Iemand een idee?
 
Throttle een beetje 'down' trimmen? Of toch nog iets reversen? (yaw of trhottle?)

Welke mode vlieg je? Ik vlieg mode 1 en ik moet om hem te 'armen' alleen mijn yaw knuppel (linker knuppel) naar rechts doen (dus niet naar beneden) en gas knuppel (rechter knuppel) beneden laten staan. Dus niet 'je linker stick rechts onder in de hoek'.

Of probeer eens van 2 of 3 esc's enkel het signaal kabeltje aan te sluiten. Dit was bij mij ook een probleem. Als ik 1 motor aansloot kon ik wel 'armen' en bij 4 motors lukte dat niet.
 
Throttle een beetje 'down' trimmen? Of toch nog iets reversen? (yaw of trhottle?)

Welke mode vlieg je? Ik vlieg mode 1 en ik moet om hem te 'armen' alleen mijn yaw knuppel (linker knuppel) naar rechts doen (dus niet naar beneden) en gas knuppel (rechter knuppel) beneden laten staan. Dus niet 'je linker stick rechts onder in de hoek'.

Of probeer eens van 2 of 3 esc's enkel het signaal kabeltje aan te sluiten. Dit was bij mij ook een probleem. Als ik 1 motor aansloot kon ik wel 'armen' en bij 4 motors lukte dat niet.

Goede tips, ik ga het zo eens proberen, ik heb hier ook nog het HK KK boardje liggen bedacht ik me net, die ga ik zo ook eens testen. Als dat wel goed gaat dan is misschien het flashen van die 4.7 firmware mislukt.
 
Het is al duidelijk, ik sloot het HK KK board aan (wat nog in de + configuratie staat) en dat werkte direct en zoals verwacht (zonder aanpassing van de eindpunten van het throttle kanaal of het trimmen van kanalen).

Er is dus waarschijnlijk iets niet helemaal goed gegaan met het flashen van het goodluckbuy.com KK board.

Ik ben een beetje huiverig om dit HobbyKing board ook te flashen naar de KK 4.7 versie met die programmer die ik heb (moet middels een chinees programma) dus hiervoor wacht ik wel even de bestelde programmer af (die wel zou moeten werken met de kk flash tool).
 
Laatst bewerkt:
Back
Top