Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Nu kijk ik opeens ff naar buiten en nu ist opeens zogoed als windstil :shock:

Daarjuist was het hier nog windkracht 5

Kijk er maar mee uit: Ik dacht ook effe snel van de relatieve rust te profiteren en een andere gyro te testen. 20 seconden hoover zonder problemen, en van het ene moment op het andere kon ik hem maar net bij de heg en de schutting vandaan houden....:shock:

Maar snel weer gestopt....

Nou ja, toch nog 20 sec sticktime.... :D

Groet, Bert
 
Lol, de wind is terug weg en de wolken ook :shock:
Blauwe lucht met in de verte donkere wolken :cool:

24ql3x5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het waait hier in het noorden al een tijd vrij hard. Vliegen zit er dus niet in maar ik las ergens dat CP heli's helemaal geen last hebben van wind.

Is dat zo? Die hebben stukken minder last van wind maar hebben er toch wel een beetje last van?
Ten opzichte van een FP heli heeft een CP heli veel minder last van wind maar het formaat en type CP maakt ook verschil.

Donderdag met de atom fbl nog zonder estab bij 3 tot vlagerig 5bft gevlogen en dat ging op een gegeven moment wel bijna mis waardoor ik iets had van 'oke, dan toch maar een estab er op'. Met minder wind ging het prima maar met dat soort omstandigheden wil ik ook gewoon kunnen vliegen; niet voor niets wat groters dan een 450 gekocht, al is stretched (515 bladen ipv 430) iets windgevoeliger dan standaard, er staat hier nou eenmaal regelmatig 3+bft..
Misschien nog wel weer eens proberen met de 450 en een 3 of meer bladen rotorkop en daar een leuk schaalmodel van maken :cool:

De meeste instellingen op die beastx zijn eigenlijk nog standaard en de heli voelt daarmee 'losser' dan de mcp x die naar mijn mening echt dat heading hold gevoel, wat je op de staart hebt, ook op de rotor heeft (zal ook een kwestie van instellingen zijn die je met zo'n beastx wel kan veranderen). Ik las wel eens over omval-neigingen bij fbl/estab maar daar had ik gelukkig geen last van ondanks: dat ik gewend ben iets rechts te sturen bij het opstijgen, de oneffen betrating en eens een skid tegen de grond tikte.
Met die harde wind had ik er in de tuin wel m'n handen vol aan bij het hoveren. Voor morgen lijkt het rustiger weer te worden dus dan misschien maar weer eens vliegen :p
 
Nou, de 250 is bijna klaar.. Zit alleen nog te klooien met de swashmix.. Zelfde als met de 450 en dat had ik toen opgelost maar kwartje wil nu even niet vallen.. Throttle en elev zijn omgedraaid.. Aile werkt wel goed. Ben vergeten hoe ik dat had aangepast in de zender :( Pieker, pieker, pieker...
 
Ik kan aile, elev en pitch doen.. Heb volgens mij alle mogelijke combinaties geprobeerd. Ik ben hier ook met de 450 tijd mee bezig geweest.. Ik rommel dus wel even door
 
Misschien een stomme vraag;
Ik heb (weer) een nieuwe ESC voor mijn 500.
Mag ik de motorwires ook gewoon direct op elkaar solderen ipv. weer met bullet connectortjes te prutsen ?
(De vorige is in rook opgegaan door sluiting met losgekomen plugje in de motordraden...)
 
Misschien een stomme vraag;
Ik heb (weer) een nieuwe ESC voor mijn 500.
Mag ik de motorwires ook gewoon direct op elkaar solderen ipv. weer met bullet connectortjes te prutsen ?
(De vorige is in rook opgegaan door sluiting met losgekomen plugje in de motordraden...)

Tuurlijk mag dat.... het is alleen verschrikkelijk onhandig als je wat groter sleutel werk aan je heli moet doen, en je kunt niet meer een of twee draden afkoppelen als je iets in je afstellingen wilt testen zonder dat de rotor gaat draaien....

Groet, Bert
 
gravity

Kan allemaal best zoals bert zei maar een gewoon krimpkousje erover verhinderd ook kortsluiting.....en het blijft handiger als je moet beginnen prutsen. Dan liever een grotere krimpkous over het manneke en het vrouwtje en terhoogte van de plaats waar ze gedemonteerd kunnen worden eens met een x acto-mes een inkeping geven. Altijd een mooie fitting en demonteerbaar zonder kortsluiting.

Stevo​
 
Brutus en SteveO bedankt !
Ik heb nu een externe BEC dus om zaken te testen hoeft de motor niet meer los.
Als ik ze direct soldeer (met een stukje krimpkous eromheen natuurlijk) kan ik het voor mijn gevoel wat 'opgeruimder' afwerken en loop ik minder kans op breuk bij de stekkers voor mijn gevoel.
We laten het even zo ! Dank allen !
 
Flink wat toeren er op, zoiets hoef ik binnen niet meer te proberen :mrgreen:
maar het lijkt verder wel goed, niet? binnenkort de maiden?

Er zitten geen blades op dus maak me niet al teveel zorgen.. Hij loopt netjes..

@Jorrick

Nee, remt niet af hoor. Misschien dat het op het filmpje zo lijkt maar hij draait als naaimachientje ;)
Kop staat sneller stil omdat er geen blades opzitten denk ik.. En tís maar klein ding..
Maiden is afhankelijk van het weer. Morgen is ie helemaal klaar denk ik..
 
Laatst bewerkt:
Back
Top