Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Ik wil je verder niet tegn spreken hoor Bert maar voor 3D en het leren ervan moet je gewoon 0 bij midstick hebben.
Dat een heli minder precies hoovert met 0 graden bij midstick is duidelijk maar als je aan het stickbangen bent (of probeerd te leren) hoover je niet zoveel....
Wat F3C betreft zei ik ook misschien want heb ik geen kaas van gegeten.
Als je richting 3d wilt kun je beter gelijk een goede afstelling aanleren dan een afstelling afleren.
Heb je die ambitie niet is het inderdaad zinloos.
Mijn 450 met romp heb ik afgesteld met -4 tot +9 en hoover bij midstick. Vliegt een stuk rustiger. Maar na 4 of 5 vluchtjes ermee en dan gelijk erna met een 3d machine is toch elke weer weer ff wennen ;)
 
Oh, maar ik bedoel ook niet een welles-nietus spelletje hoor:D
Ik bestrijd absoluut niet het nut van "nul graden op midstick", integendeel.

het enige wat ik probeer uit de wereld te helpen, is dat je met een -2 tot +9 (of zoiets) curve, óók nul graden op midstick zou moeten hebben. Dat kan wel (alles kan, behalve Wim Kan) maar het heeft gewoon geen zin. Sterker nog, lijkt mij zelfs gevaarlijk, omdat je alles boven midstick doet bij "gewoon vliegen" en dus niet merkt dat je onder midstick nauwelijks negatief hebt (nog in de verkeerde mode staat) TOTDAT je inverted bent en te weinig negatief blijkt te hebben. Het is dus naar mijn mening OF/OF... Of hooveren op midstick met asymetrische curve, Of nul graden op midstick maar met symetrische curve.

Wat betreft iedere keer wennen na overschakelen.... dat zal persoonlijk zijn denk ik. Ik heb jaren met een "-2 tot+9" curve op Idle-1, en een "-10 tot +10" curve op Idle-2 gevlogen, en daar eigenlijk nooit last van gehad.
Tegenwoordig niet meer, omdat alles buiten gewoon rondvliegen aan mij niet besteed blijkt te zijn. Op de sim prima, in het echt kreeg ik de knop niet omgezet tussen de oren.
Ik denk persoonlijk, dat als jij in je 3D machientje beide curves zet, en je vliegt er een maandje of zo mee, dat ook jij moeiteloos overschakelt van de ene naar de andere curve. Ben je gelijk ook af van dat vervelende wennen als je een andere heli pakt.... Ik denk dat je het beter kunt beschouwen als: niet de ene afstelling AFleren, maar eerder, een andere afstelling ERBIJ leren....

Het verschil is dusdanig groot dat je gewoon met "twee verschillende heli's" vliegt, en ik heb nooit het gevoel gehad, met de ene setting per ongeluk iets te doen wat eigenlijk met de andere had gemoeten.

Bij mijn weten schakelen de meeste F3C piloten ook over tussen de hooverfiguren en de snelle figuren. En de genen die dat niet doen, zullen daar hun persoonlijke redenen voor hebben.

Groet, Bert
 
Laatst bewerkt:
Tsjeezus.... je hebt het wel écht te pakken he? dat heli-virus....

Ze zouden er ook zo'n wit vak met in dikke zwarte letters een dreigende text neer moeten zetten....

"Stoppen met helivliegen vermindert de kans op echtelijke ruzies"

"Pas op, helivliegen is zéér verslavend. Raadpleeg uw LHS voor hulp bij stoppen"

"helivliegen vermindert uw rationele denkvermogen"

"Helivliegen is slecht voor uw bankrekening"

Of zo nog een paar....

Groet, Bert

Helivliegen maakt meer kapot dan drank goed kan maken....:proost:
 
Helivliegen maakt meer kapot dan drank goed kan maken....:proost:

Huh? dat was toch vrouwen in plaats van heli's?

Wat serieuzer: ik denk dat het precies andersom is.... en erger: met drank op kun je heel wat heli's kapot maken:p

Groet, Bert
 
Is er een tutorial over die pitch curves e.d. ?
Komt namelijk goed van pas als ik mijn Belt CPX eens wil afstellen.
Nuttcaze Schijnt voor de CPX een mooie dvd te hebben gemaakt waar alles aan de hand van filmpjes uitgelegd wordt. Maar met al mijn uitgaven van de afgelopen tijd moet het financieel maar even afgelopen zijn. December is al duur genoeg.

http://www.myrcguides.com/BeltCPX_DVD.html
Die bedoel ik.

Heeft iemand die dvd, kun je me dan een berichtje sturen?
 
Laatst bewerkt:
Is er een tutorial over die pitch curves e.d. ?
Komt namelijk goed van pas als ik mijn Belt CPX eens wil afstellen.
Nuttcaze Schijnt voor de CPX een mooie dvd te hebben gemaakt waar alles aan de hand van filmpjes uitgelegd wordt. Maar met al mijn uitgaven van de afgelopen tijd moet het financieel maar even afgelopen zijn. December is al duur genoeg.

Belt CPX Beginner Guide DVD
Die bedoel ik.

Heeft iemand die dvd, kun je me dan een berichtje sturen?

Nee, die DVD heb ik niet, maar met de uitleg van Marc ("Nuttcaze") op de site kun je de Belt goed afstellen hoor !
Zelfs ik heb het voor elkaar gekregen ;)
Ook een aanrader is het 'e-book' aanschaffen voor de Belt: Leren vliegen, onderhouden en afstellen van radiografisch bestuurbare helikopters
staat heel veel nuttige info in.


Groet,
Robbie
 
Laatst bewerkt:
Jahaaa..... want die was de reden om te gaan zuipen in the first place.... :p

Groet, Bert
 
Ja.... erg he?.... soms vraag ik mij wel eens af, wat grotere sociale (lees: levensontwrichtende) problemen met zich mee brengt:
-verliefd worden
-beginnen met roken
-beginnen met drinken
-beginnen met heli vliegen....

keuzes, keuzes.....:confused:

Groet, bert
 
Verliefd doe je samen. Roken meestal ook. Drinken ook het liefst. Sleutelen aan heli's doe je alleen..
 
Verliefd doe je samen. Roken meestal ook. Drinken ook het liefst. Sleutelen aan heli's doe je alleen..

Laat ik hier maar niet over beginnen, want dan ben ik volgende week nog mijn frustraties aan het spuien....:D

Laat ik het zo zeggen: zo zou het wel moeten zijn, ja....

Groet, Bert
 
Cool,.. :D Je hebt wel guts om dat zo binnen te laten vliegen, een tikje en je houdt een hoop rommel over,.. :shock:

Die lichtjes aan een kant knipperen, hoort dat zo? En is dat om de oriëntatie te weten?
 
Back
Top