Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:8 draadje.

Motor + regelaar kost hetzelfde of minder dan één 3.5cc motor.
2 Accu's kosten evenveel als 5 liter Runnertime.
Geen drijfstangen vervangen,
Geen dure lagers vervangen,
Geen brandstof kosten,
Geen slijtende koppelings onderdelen....

Ik denk dat het minder kost Pieter.....

+ dure laders
+ dure lipo's
+ gedonder met regelaars instellen (en dat is nog complexer dan een nitro motor)
+ laptop
+ Meer slijtage op pulley's en tandwielen, krachten kunnen nl veel hoger dan een 3,5cc....

Niet denken dat iedereen in China besteld Martin. Iedereen roept dat 1:8 zo erg duur is, ga eens een jaartje EC rijden op hetzelfde niveau.
 
+ dure laders
+ dure lipo's
+ gedonder met regelaars instellen (en dat is nog complexer dan een nitro motor)
+ laptop
+ Meer slijtage op pulley's en tandwielen, krachten kunnen nl veel hoger dan een 3,5cc....

Niet denken dat iedereen in China besteld Martin. Iedereen roept dat 1:8 zo erg duur is, ga eens een jaartje EC rijden op hetzelfde niveau.

heb zelf electro gereden kanje zeggen dat het best prijzig is
regelaar lrp €280+85 motor
lipo tussen de 80/135 euro
ben er wel achter dat electro duurder in aanschaf is dan brandstof
maar brandstof is duurder om terijden
 
Laatst bewerkt:
Dat bewijfel ik, kosten worden dan veeeels te hoog, slijtage aandrijflijn, banden etc. :cool: Ik zie de aanpassing op het reglement al voor me:

17,5T 0-graden vertiming stock-klasse...

Trouwens, Elektro en Nitro mixt niet (gezien het geneuzel van vele rijders)

+ dure laders
+ dure lipo's
+ gedonder met regelaars instellen (en dat is nog complexer dan een nitro motor)
+ laptop
+ Meer slijtage op pulley's en tandwielen, krachten kunnen nl veel hoger dan een 3,5cc....

Niet denken dat iedereen in China besteld Martin. Iedereen roept dat 1:8 zo erg duur is, ga eens een jaartje EC rijden op hetzelfde niveau.

De eerste aanschaf zal behoorlijk zijn maar de kosten voor een compleet seizoen zullen erg meevallen denk ik.

Hoeveel motoren verbruikt een fanatieke 1/8 rijder per seizoen, 3-4?.

De nog te ontwikkelen 1/8 electro's zullen bestand zijn tegen de krachten, denk aan 10mm achtersnaren en 8-9mm voor/zijsnaren icm kevlar pulleys.

Ik ben in ieder geval benieuwd wat we gaan zien in 2012 aan 1/8 electro's. :D
 
Ik ben in ieder geval benieuwd wat we gaan zien in 2012 aan 1/8 electro's. :D

Ik voel weer een Capri PR momentje aankomen :rolling:

De komende jaren verwacht ik hier nog niet veel van om het simpele feit dat de initiële aanschaf te hoog is wat voor velen een te hoge drempel is, hoe goedkoop het daarna ook is. Mensen geven liever 10 x 100 euro uit dan 500 euro ineens.
Zolang de marktacceptatie minimaal is (vraag bv even aan Motonica) zal dat nog heel lang duren. Ow ja... bekijk dit even wereldwijd ipv Nederland alleen.
 
Goed, veel rijders rijden al electro in de winter, dus die laders hebben ze al.
Een Lehner motor en Atos regelaar heb je voor bij elkaar rond de 550,- 4 accu's kosten je 200,- ongeveer.
Tekin motor en regelaar iets van 350,-
Hobbywing motor en regelaar en programmeerkastje => 229,- gewoon in Nederland te koop!
Laptop?, Alleen met Tekin, als je alles eruit wilt halen.


Even ter vergelijking:
(hier, dit is de performance van mijn hobbywing setje)

en dit is een goed omgebouwde Serpent met Atos/Lehner erin:
En dat gaat af!



De 1/8 electro is al een (demo) klasse in Australie.

Dat men liever 10x 100 uitgeeft i.p.v. 1x 500, klopt, maar toch worden er nieuwe motoren gekocht, meestal elk jaar minimaal 1, van tussen de 350,- en 650,-, dus ik zie het verschil niet zo.

Wacht maar tot de 1/8 beter om electro gebouwd is, alle fabrikanten kijken mee aan de zijlijn. En ik weet zeker dat er al wat concept ontwerpjes gemaakt zijn zo hier en daar.
Ik had begrepen dat er een revolutie op accugebied aan schijnt te komen, nou dan is het niet meer tegen te houden natuurlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat onder de 1:8 onroad rijders toch wel de brandstof fanatiekelingen zitten en er onder deze groep dus weinig animo is om naar elektro over te gaan.

Het verbaasd mij ook dat juist in de buggywereld electro steeds populairder wordt maar ik denk deels ook dat het komt dat het offroad rijden meer toegankelijker is en juist veel straatrijders die met electro zijn opgegroeid daar in stromen.
 
Ik denk dat onder de 1:8 onroad rijders toch wel de brandstof fanatiekelingen zitten

En daar moeten we blij mee zijn, want ik denk dat daarom ook juist de 1/8 redelijk gezond blijft t.o.v. andere klasses.

Hoe dan ook, als de electro 1/8 geboren is, kun je ook meer instroom verwachten vanuit de electro wereld.

De tijd zal het leren.
 
Ik denk dat onder de 1:8 onroad rijders toch wel de brandstof fanatiekelingen zitten en er onder deze groep dus weinig animo is om naar elektro over te gaan.

Het verbaasd mij ook dat juist in de buggywereld electro steeds populairder wordt maar ik denk deels ook dat het komt dat het offroad rijden meer toegankelijker is en juist veel straatrijders die met electro zijn opgegroeid daar in stromen.

Inderdaad :)
ik denk dan 0ok dat nitro altijd populair zal blijven . ik weet nog dat men vroeger zij bij de electro ,,,
als we straks 3 amp!!! in een cel krijgen is het voorbij met de nitro!!

nu !!! we hebben al meer dan 6 amp in een pack dus ik denk dat het wel zal me vallen met de leeg loop.
nitro motoren blijft nou eenmaal aantrekkelijk.
het is natuurlijk wel zo dat electro veel toegankelijker is geworden als vroeger. en betaalbaarder door het lipo verhaal en de Chinese regelaars en laders,,die het op moment heeeeel !! goed doen.

ik geloof wel in een restrictie van nitro motoren qua prijs en zeker in deze moeilijke financiële tijd.
de pret met een motor van 175 € of een van 650€ is echt niet meer of minder. het scheelt alleen een paar tienden per ronde die duur betaald zijn .

ik denk er dan ook over om lid te worden in Apeldoorn alleen al om hun leuk stockklasse.(nitro) en superbaan natuurlijk :)
 
mijn input

hmmm
zelfs met mijn 5 amp pakket kom ik niet verder dan 7 min . Dus voor een finale van een half uur heb je 4 accu wissels nodig o ja en nog zo`n 5 keer de pits in om stikstof op de regelaar te spuiten om hem af te koelen .
Motoren branden ook uit in de electro 1:8 regelaars over hitten vrij snel .
Tis leuk om bij te doen maar als je langere tijd echt wil racen is er nog steeds geen vervanging voor nitro (gelukkig)

En ja in de vere toekomst als we 30amp pakketten en super gekoelde regelaars dan kunnen we het als vervanging gaan zien .

En om idereen een illusie armer te maken electro is even snel als brandstof met gelijk waardige regels .

Maar het blijft wel leuk om sàvonds mee te spelen .
 
ik geloof wel in een restrictie van nitro motoren qua prijs en zeker in deze moeilijke financiële tijd.
de pret met een motor van 175 € of een van 650€ is echt niet meer of minder. het scheelt alleen een paar tienden per ronde die duur betaald zijn .

Dat soort tijden zijn meestal tijdelijk Richard :) buiten dat moet je dit vragen aan het veld van 30 man Nomac rijders. Dat heet volgens mij democratie...
 
electro 1/8...nee toch

In 2009/2010 heb ik in de winter met een eenvoudige electro 1/12 gereden ,gewoon cellen ,borstel motor en eenvoudige haast niets af te stellen LPR regelaar ,ging wel lekker .
Daarna over gestapt op een moderne outfit :lipo/brushless/comp.regelaar . Was gelijk gedaan met de eenvoudige pret ,instellingen ,comp programmaas, roll out ,hete motoren .....nee geef mij maar lekker een eenvoudige brandstof motor. En aan nog meer versplintering hebben we geen behoefte ,dacht ik zo ..
 
vraag je kanje zo inschrijven voor een enkele nomac wedstrijd

We houden het een besloten groep, vanwege de limiten moet iedereen tijdig een licentie aanvragen. Eenmaal de licentie binnen ben je vrij om 1 wedstrijd mee te rijden maar je betaalt direct vor alle 6
 
Back
Top