Bouwverslag Happy Hunter Robbe

Volgens mij kijk jij niet goed Adam
Die potloodstreep dat word de rand denk ik
mvg
Frederik

:D:D:D

Frederik, volgens mij tijd voor een nieuwe bril :):):)..... het luikje gaat in het gat passen.... de sluitingen hiervoor zitten tussen het gat en de potlood streep.
Wel blijft het dat er twee plaatsen zijn waar water door naar binnen zou kunnen komen
 
Frederik, volgens mij tijd voor een nieuwe bril :):):)..... het luikje gaat in het gat passen.... de sluitingen hiervoor zitten tussen het gat en de potlood streep.
Wel blijft het dat er twee plaatsen zijn waar water door naar binnen zou kunnen komen

Dan is het dus niet waterdicht !!!!!!!!
Zo als adam op merk toch
Heeft niets met bril te maken is gewoon logies denken

mvg
Frederik:D :D
 
Goedemiddag allemaal.
Ga toch maar een kleine aanpassing doen bij het achterluik om toch een oplegging te maken. Zal een kleine strook terugbrengen maar wel zodanig dat ik nog wel de inbusbouten kan aandraaien. Fer bedankt voor de tip over de vaseline.

Vanmorgen de gaten gemaakt voor de boegschroef, alles past. Na het verlijmen de romp bij de tunnel verder vlakschuren.

Voor wat betreft de vaarregelaar. Ik blijf voorlopig bij 1, maar bedrading zal zodanig zijn dat een 2e vaarregelaar zo geplaatst en aangesloten kan worden. Uiteraard krijgt de boegschroef een eigen regelaar.
 
...Het achterdek ondertussen in elkaar gezet. Het achterste luik aangepast zodat ik de inbussen van de roerhevels met dek erop kan vastzetten. Zo kan ik de schroeven en de roeren monteren na het schilderen van de romp.
full

Stefan, dit is vragen om problemen. Als je achteruit vaart met de HH krijg je gegarandeerd water op je dek, en wel meteen over dit luik heen. Door die uitsparingen vliegt dat water onmiddellijk naar binnen, meteen bij je roerservo. Die gaat dat niet leuk vinden, nog los van andere elektronica die laag in het model ligt.

Advies: maak dit luik groter en zorg overal voor een fatsoenlijke overlap van het luik. Daar kan je dan vet, rubber, vaseline of teer van mijn part tussen smeren zodat het goed afdicht. Van deze oplossing ga je vroeg of laat spijt krijgen.
Denk nou niet dat het wel mee zal vallen; als jij op volle kracht vaart, ligt je achterdek bijna lager dan de waterspiegel. Als je dan "full stop" geeft, komt er een litertje of 4 over je achterdek heenzetten... Tot bij de openingen van de sleeptros! Geloof me, ik heb het meerdere keren meegemaakt met mijn HH.
75907088.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Roel.
Neem je advies ter harte. Ga eens kijken of ik het luik achter kan vergroten zodat ik de hevels goed kan bereiken. Dek was toch al niet verlijmd aan de romp, wilde eerst alles in de romp goed hebben.
 
De bedrading van de motoren iets aangepast. Het is nu mogelijk om zonder te veel handelingen een extra vaarregelaar aan te sluiten. De 2 rode en 2 zwarte draden in de kroonsteen zullen nu worden gekoppeld aan elkaar en aangesloten op 1 vaarregelaar. Bij een 2e vaarregelaar gaan ze elk naar een apparte vaarregelaar.
full

Hieronder de boegschroef zoals nu in de romp voorbewerkt. Nog niet verlijmd want moet de tunnels nog inkorten.
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ik had dit anders gedaan, Zou gewoon stekkers gepakt hebben en een Y kabel gemaakt, kroonsteentje's kunnen een bron van ellende zijn (oxidatie,slecht contact,enz,enz) ik gebruik ze alleen om te testen en daarna als alles functioneert naar wens soldeer ik de boel netjes en krimpkous erover.,

Grtz Vincent,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag Vincent.
Jou oplossing ook prima en misschien beter, maar ben het niet helemaal met je eens. Heb de uiteinden vertind en gebruik contactspray. Op mijn grote boot komen ook veel verbindingen voor en ook veel die vaak vochtig (condens) worden. Ik heb ook kroonstenen aan boord (geen eigen bouw, maar werf gebouwd). Elke winter alle contacten even nalopen en nooit problemen gehad. En nu niet aankomen met dat ik een slechte kwaliteit boot heb want de Etap's zijn naast duur ook van zeer hoge kwaliteit.;)
 
De bedrading van de motoren iets aangepast. Het is nu mogelijk om zonder te veel handelingen een extra vaarregelaar aan te sluiten. De 2 rode en 2 zwarte draden in de kroonsteen zullen nu worden gekoppeld aan elkaar en aangesloten op 1 vaarregelaar. Bij een 2e vaarregelaar gaan ze elk naar een apparte vaarregelaar.
full

wat ik ook zie op je foto is dat de regelaar te laag ligt.
als er eventueel water in de romp komt, zal de regelaar kapot gaan.
ik leg alle elektronische zooi het liefst in de accommodatie.
mvg Loek
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Over de "grotere boten" heb ik absoluut geen ervaring mee,dus mag en kan ik niet over oordelen,

Als je er regelmatig onderhoud aan pleegt dan zal de storing wel uitblijven,
Maar mocht er ooit storing komen zou ik eerst bij de steentjes beginnen,,

Verder de opmerking van Loek ben ik het eens, die 120up zijn niet de goedkoopste regelaars :cool:

Grtz Vincent,
 
Misschien had je niets van je dekafsluiting af hoeven halen.....

Als je deze imbussleutels gebruikt kan je er gewoon bij:




Door de afgeronde zijde kan je ze gewoon onder een hoek gebruiken. :D
 
@Edwin: grrrr:mad: die kende ik dus helaas niet. Ga het luik toch al groter maken dus kan dan met de normale inbussen uit de voeten.

@Vincent en Loek: de plaats waar ik nu de regelaar heb geplaatst is conform de omschrijving, waar hebben jullie hem geplaatst?. Mijn doel is water buiten de romp te houden. Als er al zoveel water in de romp staat dat de vaarregelaar met zijn voeten in het water komt dan heb ik iets goed fout gedaan. Daarom pas ik het achterluik aan zoals Roel aangeeft.
 
Nou Stefan Ik heb geen HH, maar met de Banken waarmee ik regelmatig toer, overkomt het me wel eens.
zeker met varen in ruig weer, en dan ben ik blij dat de regelaar en ontvanger hoog en droog liggen.
al vaar je niet op de woeste baren, als je sleept kan het ook voorkomen dat je achterschip ondergetrokken wordt.
ik heb in ieder geval wel eens gehad door een losgeschoten slang dat ik net de kant kon halen en de motor al half onder water stond.
groet Loek
 
In mijn Hunter heb ik de regelaars vlak onder het dek tegen het motorspant geplaatst.
Ik heb het originele motorspant vervangen, aangezien mijn romp zwaar getordeerd uit de doos kwam.

In jou geval kan dit dus niet, omdat het motorspant niet zo hoog is. Ik zou de regelaar in dit geval op de accubak plaatsen,
zo dicht mogelijk bij de motoren... Dan zit je redelijk hoog een droog.
De plek waar de regelaar nu zit is trouwens ook zo'n beetje het diepste punt in de romp van de Hunter, dus als er water in komt hoopt het zich op dat punt op.
 
Hoi Bart en Loek. Ga de regelaar verplaatsen tot naast de accu. Had al besloten de soundmodule niet aan te brengen dus heb hier nog wel wat ruimte over. Maak ruimte voor 2 regelaars voor de motoren en de regelaar van de boegschroef die daar ook wel in de buurt zal moeten komen. De ontvanger en multswitch aan de ene kant van de accu en de regelaars aan de andere kant.
 
Etapje,

Ik heb de regelaars boven de laatste spant geplaatst. Dat wil zeggen dat ik een stellage gemaakt heb boven op het schuine stuk boven de schroefassen.
Daar heb ik een plaat gemaakt waar ze mooi alle drie naast elkaar passen en hoog en droog in het schip zitten en je kunt er ook nog makkelijk bij.

Groet,

Fer
 
Back
Top