Pt 17 stearman

  • Topicstarter Topicstarter Dickie
  • Startdatum Startdatum
ok slijmballen :p

Hé Dick, kep nog nooooooooit zoooooooooo'n mooie kist gezien, werkelijk subliem, prachtig :wink: :yes:
Nu nog effe die 'grote' T33 van jou flügfertig maken :wink: :mrgreen:

Ik hoop dat je die ASP mooi aan het draaien krijgt, een maatje van me heeft er ook zo 1 en niet dan ellende ermee, hij had me al voorgesteld om er een beetje mee te experimenteren meer heb er nu effe geen tijd voor, helaas want ik denk dat de ASP wel goed draaiend is te krijgen.

See you Groet Ger.
 
Hé Dick, kep nog nooooooooit zoooooooooo'n mooie kist gezien, werkelijk subliem, prachtig :wink: :yes:
Nu nog effe die 'grote' T33 van jou flügfertig maken :wink: :mrgreen:

Ik hoop dat je die ASP mooi aan het draaien krijgt, een maatje van me heeft er ook zo 1 en niet dan ellende ermee, hij had me al voorgesteld om er een beetje mee te experimenteren meer heb er nu effe geen tijd voor, helaas want ik denk dat de ASP wel goed draaiend is te krijgen.

See you Groet Ger.


heeeeel aaaaaalllllllleeeeee kruuuuuukaaaaaasssseeeeen :banana:
 
Hé Dick, kep nog nooooooooit zoooooooooo'n mooie kist gezien, werkelijk subliem, prachtig :wink: :yes:
Nu nog effe die 'grote' T33 van jou flügfertig maken :wink: :mrgreen:

Ik hoop dat je die ASP mooi aan het draaien krijgt, een maatje van me heeft er ook zo 1 en niet dan ellende ermee, hij had me al voorgesteld om er een beetje mee te experimenteren meer heb er nu effe geen tijd voor, helaas want ik denk dat de ASP wel goed draaiend is te krijgen.

See you Groet Ger.

Hee die Ger, die T33 is van Leon (ik ben de hoofdsponsor):morning::cool:
ik denk en weet wel zeker dat de asp goed gaat draaien,anders ben ik de naam motormuis niet waard, dan ga ik postzegels verzamelen.
Dickie
 
Ander carburateur doet al wonderen bij die asp. Waar je verder even goed op moet letten is dat de schijf die de klepstoters van de kleppen aanstuurt vaak niet op alle 3 de punten gelijk is. Maw. als je kleppen stelt even de motor / prop volledig 3 keer helemaal rond laten draaien. En dan zul je naar alle waarschijnlijkheid bij de zelfde cilinder 3 verschillende metingen doen voor klepspeling. En daar moet je dan tussenin gaan zitten.
 
Ander carburateur doet al wonderen bij die asp. Waar je verder even goed op moet letten is dat de schijf die de klepstoters van de kleppen aanstuurt vaak niet op alle 3 de punten gelijk is. Maw. als je kleppen stelt even de motor / prop volledig 3 keer helemaal rond laten draaien. En dan zul je naar alle waarschijnlijkheid bij de zelfde cilinder 3 verschillende metingen doen voor klepspeling. En daar moet je dan tussenin gaan zitten.

De motor heeft al gelopen hierbij ontdekte ik dat de carburatie niet geheel klopte, afstelling moeilijk.
Vervangen voor O.S. na deze proef is er nog een microsens gloeimodulatie toegepast,en de motor geheel gedemonteerd waarbij aandacht aan de nokkenas schijven is uitgevoerd te weten tyming graden verdeling
enz,krukaspennen gecontroleerd, kleppen dichtheid vacuum getrokken enz.
Verder heb ik aangegeven, dat deze motor straks behoorlijk op zijn donder krijgt, ik wil gewoon weten wat er waar is van alle verhalen.
Verslag volgt nog.
Dank je voor de tips.
Dickie
 
De motor heeft al gelopen hierbij ontdekte ik dat de carburatie niet geheel klopte, afstelling moeilijk.
Vervangen voor O.S. na deze proef is er nog een microsens gloeimodulatie toegepast,en de motor geheel gedemonteerd waarbij aandacht aan de nokkenas schijven is uitgevoerd te weten tyming graden verdeling
enz,krukaspennen gecontroleerd, kleppen dichtheid vacuum getrokken enz.
Verder heb ik aangegeven, dat deze motor straks behoorlijk op zijn donder krijgt, ik wil gewoon weten wat er waar is van alle verhalen.
Verslag volgt nog.
Dank je voor de tips.
Dickie

Hoi Dick.

Zo te lezen heb je al veel, zo niet alles, aan voorbereidend werk uitgevoerd aan de z.g.n.d. 'onbetrouwbare' ASP, dat worden probleemloze pruttel vluchtjes :wink:

Door die vertraagde nokkenschijven snelheid kun je absoluut geen speling veroorloven hierin, scheelt zomaar een paar graden kleptiming, maar dat weet jij veel beter dan ik :wink:

Groet Ger.
 
He Ger
Klopt helemaal dat is de reden dat zowel O.S als Saito er met nadruk opwijzen om de klepspeling nauwkeurig af te stellen.
Klopt ook dat de doc. van asp te wensen overlaat i.v.m afstellingen enz bij deze motor zat er helemaal niets in de kist,geen afstelplaatjes en eenvoudig gereedschap om af te stellen, dit kom je bij O.S niet tegen.
maar dat geld voor alle 4T motoren als ik zie dat in de 1:1 motoren de klepspeling met micrometers word nagemeten en afgesteld,dan hebben we het niet over hydro systemen(zelfstellend).
Groeten
Dick.
 
Wachten op de Maiden.
Ik heb plaats nodig voor een groot project, echt schaal. 1:3
De FW 190 gaat in de opslag,tot het voorjaar.
De Curtiss-jenny naar de opslag,(of verkoop?)
Wilga word onderhanden genomen door een clubmaat.
Naast de V8 word er ook een start gemaakt met een 6 cil lijn motor. 1:3 voorbereiding is al ver gevorderd.


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
[mod]Overbodige quote verwijderd[/mod]

Echt een prachtige kist Dick.

Misschien zaterdag Maiden??;)

Groeten Gijs
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Dick.

Ik heb volgende week nog wel een plekkie vrij in m'n agenda hoor :wink:

Groetjes Ger.
 
Back
Top