Mening carburateur nitro rs4 evo+

Ik heb gekocht gekocht bij toemen (waar ik al mijn auto's heb gekocht das makkelijk met de garantie;))

de hpi RS4 3 EVO+ :p
En een starterset, en 2 extra gloeiplugjes met 2,5l brandstof met 20%nitro.
Morge inrijden heb er zin in!!!:D


volgens mij kom jij niet uit helmond
 
Humzz waarom dat dan niet?


Heb vast locktite op de wielmoeren gedaan.
Zijn er nog beginners tips voor de rs4 evo3?:)



gr
 
Laatst bewerkt:
verspaget was dichterbij geweest dan haha.

even het topic lezen wat over hoe en wat met nitro gaat.
en de topics hoe je de motor moet inrijden GOED doorlezen

geduld hebben
 
verspaget was dichterbij geweest dan haha.

even het topic lezen wat over hoe en wat met nitro gaat.
en de topics hoe je de motor moet inrijden GOED doorlezen

geduld hebben

Niet gewoon inrijden volgens de handlijding?

Verspaget idd dichter bij maar mijn vriendin die shopt graag in Den bos ;)
En in Den bos beschikken ze over erg veel kennis.
 
De startprocedure voor model auto's met een brandstof motor
Een algemene start procedure voor het starten van een brandstof motor wordt hier beschreven, maar lees altijd eerst de instructies van de leverancier van jouw model motor en/of auto.
(1) Plaats de auto op een verhoging of een blok hout zodat alle wielen los van de grond staan, en de auto toch stevig en stabiel staat.
(2) Schakel eerst de zender aan en daarna de ontvanger en de servo's in de auto. Controleer de werking van de ontvanger en servo's en zorg dat de trimregelaars van de afstandbediening in de neutraal stand staan.
(3) Vul de brandstoftank met geschikte brandstof
(4) Druk op de choke knop totdat de brandstof de carburateur bereikt. Of houdt één vinger op de uitlaat opening terwijl je enkele malen rustig aan de trekstartkabel trekt. Hierdoor zal de druk in de uitlaat via de drukslang brandstof naar de carburateur pompen.
(5) Sluit een gloeiplugsteker of gloeiplugclip met volle accu aan
(6) Trek enkele malen kort en krachtig aan het trekstartkoord, of druk enkele seconden op de startknop van een electrisch startsysteem.
(6a) Mocht de motor niet starten, verstel dan de servotrim van de gashandle enkele kliks zodat de gasschuif enkele millimeters opent, en herhaal de start procedure vanaf punt 5.
(7) Als de motor gestart is, geef dan enkele korte stootjes gas door middel van de gashandle op de afstandbediening om de motor op te warmen. Ga hierbij van stationair tot half gas, en doe dit twee of drie maal.
(8 ) Als het stationair toerental is gestabiliseerd, verwijder dan de gloeiplugsteker en stel eventueel de servotrim op de afstandbediening weer terug in de neuraal stand. De startprocedure voor model auto's met een brandstof motor
Een algemene start procedure voor het starten van een brandstof motor wordt hier beschreven, maar lees altijd eerst de instructies van de leverancier van jouw model motor en/of auto.
(1) Plaats de auto op een verhoging of een blok hout zodat alle wielen los van de grond staan, en de auto toch stevig en stabiel staat.
(2) Schakel eerst de zender aan en daarna de ontvanger en de servo's in de auto. Controleer de werking van de ontvanger en servo's en zorg dat de trimregelaars van de afstandbediening in de neutraal stand staan.
(3) Vul de brandstoftank met geschikte brandstof
(4) Druk op de choke knop totdat de brandstof de carburateur bereikt. Of houdt één vinger op de uitlaat opening terwijl je enkele malen rustig aan de trekstartkabel trekt. Hierdoor zal de druk in de uitlaat via de drukslang brandstof naar de carburateur pompen.
(5) Sluit een gloeiplugsteker of gloeiplugclip met volle accu aan
(6) Trek enkele malen kort en krachtig aan het trekstartkoord, of druk enkele seconden op de startknop van een electrisch startsysteem.
(6a) Mocht de motor niet starten, verstel dan de servotrim van de gashandle enkele kliks zodat de gasschuif enkele millimeters opent, en herhaal de start procedure vanaf punt 5.
(7) Als de motor gestart is, geef dan enkele korte stootjes gas door middel van de gashandle op de afstandbediening om de motor op te warmen. Ga hierbij van stationair tot half gas, en doe dit twee of drie maal.
(8 ) Als het stationair toerental is gestabiliseerd, verwijder dan de gloeiplugsteker en stel eventueel de servotrim op de afstandbediening weer terug in de neuraal stand.

Makkelijk lijsje voor morge!
 
Staat al best veel over geschreven op dit forum (overgens wel vaak heel oude info wil niet zeggen dat die niet goed is).

Bv.
Een nitro motor is conisch en bovenin klemt deze heel erg. Door het inloop proces zetten de zuiger en cilinderbus zich naar elkaar voor een goede passing. Kortom, dit is normaal gewoon netjes het inloopproces voltooien en dan komt het helemaal goed

En
als je de mogelijkheid hebt de motor warm fohnen tot 80 a 90 graden

dan gaat hij beter door de klemming.
en vergeet na het rijden niet afterrun te gebruiken

mvg Hans

in 2010

gr
 
Nu heb ik de hpi RS4 3 EVO+ ff wat beter bekeken.
Alleen nu zie ik dat de brandstof toevoer naar de motor tegen de gearing aan komt humzzz.ff kijken hoe dit te verhelpen.

Zijn verloopig tyrapjes geworden ;)
Ziet eer wel meteen een stuk minder uit:(:confused:helaas.

gr.
 
Is een bekend probleem, ik heb hem wel eens in een hoekje tegen de houder van de versnellingsbak aan gezet dmv. de slang iets over de aansluitnippel te verdraaien. Als je hem met een tywrap vast zet zorg dan wel dat de slang losjes hangt om het afknellen te voorkomen. Een klein ijzerdraadje kan misschien wat netter zijn.

Mooiere oplossingen is bv. een mooi klein plaatje maken met een gat waar de slang doorheen gaat en ergens aan het chassis geschroefd wordt.
 
Daar ga ik me later verder in verdiepen dat komt wel goed.

Heb er nu 4 tankjes stationaire en vet laten lopen.
En dan ga ik zo verder met het inrijden,iemand nog tips??

Sta er trouwens van te kijken hoe vlug zoom motortje verzopen is.
Tis dan ook maar 3cc:D
gr
 
wij volgen het inloop proces van hpi zelf.
Nu ga ik zo voor op straat een tankje rijden (half gas + veel minger)en dan laat ik hem weer afkoelen dit her haal ik zo 3 keer of 4 en dan mag ikm beginnen met afstellen.:)


Weet iemand de inhoud van het tankje?:confused:

Ik moet 14 tankjes rijden voor 1l brandstof op heb.
Denk dat die daarna wel ingereden is? Zo niet hoor ik dit graag natuurlijk!
 
tip zorg dat je motor op temperatuur komt, eventueel alu folie om de kop heen doen.

beetje spuug mag langzaam verdampen.

mvg Hans
 
Tankje is 0.75cc

Je moet het aanvoelen. Draai de plug eruit en draai de motror aan het vliegwiel rond, als je nog maar een lichte klemming voelt met de zuiger op het bovenste punt is het goed. Aan te bevelen is om met iedere koude start even de motor voor te verwarmen, als je dan met een dezelfde test geen merkbare klemming voelt moet het goed zijn.

Uiteraard moet je na de start ook altijd de motor langzaam op prestaties brengen, ga je na de start direct op vol gas zal de levensduur zeker korter zijjn.
 
bij het inrijden mag de kop zo rond de 90c zijn.
als hij ingereden is mag hij 115c zijn.

dit alles gemeten op de plug

mvg Hans
 
brandstofslang

Ik heb de tankmount iets ingedremeld en zo een (slanghouder) gemaakt kost niks en het is zo gedaan en ziet er netjes uit.
IMAG0317.jpg


IMAG0315.jpg
 
ow daar zijn geen standaart regeltjes voor?


Nee, iedere motor heeft zo zijn eigenschap. Met een 100 graden ben je meestal radelijk safe maar motoren worden meestal wel iets heter. Kyosho motoren (als een uiterste voorbeeld) kunnen met gemak 170 graden worden....

Kijkend naar je foto's vraag ik mij af, de motor lijkt een T15 (2.5cc) en ik zie een andere uitlaat. was deze nieuw?

Heb je de T3.0 motor:
http://www.hpieurope.com/manuals/pdf/105944.pdf
pag 17 wordt iets van 110 graden aangegeven als correcte temperatuur.
 
Back
Top