the Wings Nistelrode , verzameltopic

Denk ik ook de wind zal nog iets aantrekken.
Misschien is er iemand die morgen wat stookhout kan meebrengen voor de vuurkorf, dan kunnen we ons toch een beetje opwarmen.
Voor soep en brood wordt gezorgd dus alle leden zijn welkom.
 
is er nog wel iemand die nog wel naar het veld komt ? Voor de gezelligheid, of die toch wel met dit windje durft te vliegen ? Mn Xtra staat namelijk te springen :p
 
de nieuwe zagi van Knarf heeft gevlogen. Een keer heb ik hem afgesteld, de tweede keer heeft Frank hem zelf gevlogen en geland.. Zelfs met die wind vloog ie perfect.
 
de zagi van knarf vloog idd erg goed,
het weer van vandaag ziet er een stuk beter uit als gisteren.
hoop vandaag nog een paar vluchten te kunnen maken.

mvg thom
 
Ja, was lekker om even uit te waaien en iedereen te zien.
Wat ik vanmiddag vergeten was te vragen:
Is er nog nieuws van het indoor front?
 
Thom heeft wat datums en kosten opgevraagd bij de hal in Nistelrode. Zelf ben ik in contact met John Fickers (Oss) over het mogelijk gebruik van een leegstaande fabriekshal in Oss.
Dat zou goedkoper zijn, maar natuurlijk wat eenvoudiger. Ik hoop daar de komende week iets meer van te horen, en daarna kom ik ermee terug in onze evenementen-commissie.
 
Ik lijm ook nog een grote shock in elkaar .

Is eind volgende week wel klaar .
De indoor batwing wacht al op de maiden .
En een Felix 45

Dus kom maar op met de datums .

Mvg Johan
 
Vanmiddag met John Ficker in de hal gaan kijken en vliegen.
Hij gaat informeren of we er terecht kunnen op een zaterdag of zondag.
Verder dus mijn 450 FBL getest:
Ik heb mijn 450 omgebouwd naar FBL.
Hiervoor bij Hobbyking een Tarot-FBL-controller besteld, en een upgradesetje voor een FBL-kop.
Inclusief douane etc kostte het bij elkaar 95 euro. Of het verschil met de beastx de aanschaf rechtvaardigt moet blijken bij het vliegen.

Het installeren ging erg vlot. Met een instructievideo (helifreak) was het helemaal makkelijk.
en een kale rotorkop monteren is vanzelfsprekend nog eenvoudiger.
Vervolgens het inregelen. De menustructuur is wat minder logisch dan bij de beastx, maar er is goed mee te werken. En de begrippen zijn natuurlijk ook een heel eind hetzelfde.
Zaken waar ik van te voren rekening mee hield zijn bijv. tailwag, en het schudden op de collectieve/cyclische functies. Dit omdat ik met analoge servo's op de swash vlieg, terwijl de meeste FBL-controllers beter werken met digitale servo's. En zo is dat dan bij deze Tarot ook.
Toch bleek bij het proefvliegen dat dit schudden erg meeviel. Zeker omdat ik een erg oude heli heb, met nogal wat speling zo hier en daar. Wat minder toeren op de kop, en iets DR op de tail erbij, en meer heb ik er niet aan gedaan.
Dit wel met de aanbevolen instellingen: 40% Expo op aileron/elevator en 20% op de tail.
En die zijn ook echt nodig! het reageert toch nog behoorlijk fel.
Een filmpje staat op heli-addicted.nl. Ik heb geen idee hoe ik hier een filmpje moet plaatsen.



Voorlopige conclusie: Leuk lowbudget FBL-systeempje.
 
Back
Top