Oh nee, had hem over de "buiten bocht"gemeten , over de middenlijn is die dan 21 cm.
Zojuist ff alles zo precies mogelijk gemeten en de opties bekeken:
* Bocht laten hoe die is , landingsgestel iets naar achter verplaatsen , (2,5 cm) wielen zitten dan nog steeds een 11-12 cm voor het zwaartepunt.
*Bocht inkorten, dit zou 3 cm moeten worden (tussen bocht en demper is dan een 3-4 mm met teflon slang .)
*Bocht langer maken zodat de uitlaat achter het landinsgestel komt (wel een grote uitdaging om hem tussen vleugelbuis en onderkant te wringen :-( ) afstand tussen bocht en demper wordt dan 4 cm.
Het makkelijkste gaat zijn bocht inkorten van 21 naar 18 cm.
Dan het landingsgestel iets naar achter verplaatsen (header lengte blijft 21 cm) , het moeilijkste gaat zijn de header verlengen met 4 cm ivm het plaatsen van de demper tussen de vleugelbuis en onderkant romp. Maar wat is de beste optie ivm motorloop ( rekening houdend dat de demper wellicht voor een 55 cc motor is die wat "omgebouwd" is)
*edit* zojuist gekeken of ik uitkom met optie 3 (langer stuk teflon ca 6 cm) ertussen plaatsen om de uitlaat achter het landingsgestel te plaatsen. Dat zal niet gaan, ik kan de demper niet tussen vleugelbuis en onderkant romp manoeuvreren.
*edit 2* Ook de header inkorten zal niet de beste oplossing zijn voor het inbouwen, omdat de demper zo lang is en de romp een knik heeft , komt de demper met "deze" oplossing tegen de vleugelbuis aan, ook geen ruimte meer dan voor de tunnel.
Het zal optie "1" worden , header laten zoals die is , Het landingsgestel een 2,5 -3 cm naar achter verplaatsen zodat de demper gemakkelijk vanaf de firewall doorgeschoven kan worden met overal nog genoeg vrije ruimte voor de "tunnel"
Zo ... die beslissing was een zware bevalling :-(
Nu eerst sporten en vanavond verder........
Cor