Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
l) Any device other than an approved unit, which is carried in or on the model and which enables total or partial independant control over the model's electric drive motor operation, is prohibited.
Dat lijkt me duidelijk. Een hoogtemeter en motor run timer, maar geen hoogte limiter.
niet gezien...Maar ik zie niet waar staat dat het niet zou mogen uitschakelen op 200m ( tenzij het hierdoor niet "geapproved is) natuurlijk...Any device other than an approved unit,
Nog niet voor zover ik weet, zit er wel aan te komen...Ondersteund de unilog deze functie dan die de motor uitschakeld na 30 sec? welke f5j functie heeft unilog dan toegevoegd op zijn device? zal vanavond even e-mailen. heb wel interesse.
Hello Peter,
Updated rules are being submitted to CIAM in April. These contain a full specification of the Altimeter/Timer, but not a list of "approved" devices.
We are still very much at the "case law" stage where orgamisers specify and/or supply a device, or competitors bring their own.
If you are thinking of entering one of the many events scheduled for this year it might be best to contact the organiser to see what he recommends. Many have a supply of devices for loan to competitors.
Apart from the letter of the law, there are many devices which can be used. Simple altimeters such as the Unilog are sometimes permitted with the requirement to fly level for ten seconds after the motor is cut. In the USA a simple preset switch is allowed, again with the fly flat requirement. But this depends on the organiser.
Several devices are being made specifically for the event, or rather with specific software for the event as the hardware requirements are fairly general.
I hesitate to give addresses and recommendations for commercial reasons.
Hope this helps, George
Hahaha...Bart Doets zal er blij mee zijn.
En hoe maak jij dan het verschil met een "device wat de motorloop regelt" na 30 seconden en eentje dat hetzelfde(of beide) doet na 200m??????????? Dat is namelijk wat ik niet kan volgen in jouw hele argumentatie (zal me overigens voor de rest worst wezen...). Als je dat toestaat (en ik blijf er bij dat dat volgens de FAI regels NIET is toegestaan; het is immers een device wat de motorloop regelt, zonder ingrijpen van de piloot en dat is uitdrukkelijk niet de bedoeling)
En een switch die na 30 seconden de motor uitschakelt is dat niet????Sorry, maar ik begrijp je redenering niet...(staat volledig los van het feit of dat toegestaan is of niet...)Nu is een switch die op 200m de motor uitschakelt volgens mij een "instrument wat de motorloop geheel of gedeeltelijk regelt".