Opbouw HK450gt

Kabels ingekort en gesleeved, ben erg tevreden erover!

img.php


img.php


img.php
Dat is netjes gedaan dat willen er vast meer zoals ik.
Dus een linkje is welkom.;)
 
Ik zal ff eens alle linkjes zoeken, kost echt namelijk niks!

deze connectors gekocht
http://www.benl.ebay.be/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160696809370&ssPageName=ADME:L:OU:BE:1123

3 meter krimpkous, meer dan genoeg, in deze maat:
http://www.benl.ebay.be/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190508790889&ssPageName=ADME:L:OU:BE:1123

sleeving:
5 metres x 3mm Black PC Cable Sleeving braiding | eBay

en dan nog een krimptang, aka crimp tool, die wat ik heb staat er niet meer bij, dit dus ongeveer, je moet die V-stukjes hebben om de connectors samen te duwen.
http://media.digikey.com/photos/Tyco%20Photos/696202-1.JPG
 
Krimptangen moet je wel een beetje in de gaten houden...

Ik heb wel eens een cheap ass in handen gehad en mee gewerkt, de verbindingen kwamen na een maand of wat losgetrilt
Een dure versie knijpt beter vast

Zelf houdt ik het bij solderen, dat heeft me tot nu toe nog niet in de steekt gelaten
 
Die sleeving is bescherming, aan die connectoren wordt normaal gezien niks gesoldeert, maar ja kunt het proberen om een zekere hechting/connectie te krijgen.

Nu zit ik nog met een probleem, vandaag mijn 3 turnigy 2200 3cell batterijen binnengekregen, eentje is nu al 73 minuten aant laden op de balanceer stand, is dat normaal?
 
alles is orde, het balanceren duurde wel even precies.

Op internet had ik gelezen dat je best de lipo's volledig oplaad om vervolgens terug te ontladen naar storage, en dit een paar keer herhalen, iemand die kan zeggen dat dat klopt?
 
Onzin.

Een lipo zijn chemie moet ff een beetje op gang komen, vergelijk het met inlopen.
Maar onnodig laden en ontladen is niet nodig, de baste manier om te ontladen is hem gebruiken
Na een vlucht of 5 kun je volgas vliegen.
Daarvoor een beetje ontzien. Let wel, een beetje ontzien, je hoeft echt niet alleen maar te hooveren.

Storage functie is ook een leuke
Ik heb hem niet op mn laders ( die van mij zijn net voor het werd uitgevonden)
Heb hem ook nooit gemist
Ik laad ze vol, leg ze weg en soms vlieg ik ze drie keer leeg per week, soms liggen ze er een maand...
No problemo
Maar er schijnt een nut te zijn, al heb ik hem nog niet gevonden
Ik heb iig geen zin om ff alle 12 accu's op te laden net voor ik ga vliegen
Meestal zie ik mooi weer, en wil ik gewoon weg.
Dus dan niet eerst 6 uur laden (ik heb 2 laders)
 
Die sleeving is bescherming, aan die connectoren wordt normaal gezien niks gesoldeert, maar ja kunt het proberen om een zekere hechting/connectie te krijgen.

Nu zit ik nog met een probleem, vandaag mijn 3 turnigy 2200 3cell batterijen binnengekregen, eentje is nu al 73 minuten aant laden op de balanceer stand, is dat normaal?

Misschien overbodig, maar de balanceer-stand van de lader is geen laad-stand hè!




----------------------
Sent from iPhone.
Een typevautju is daarom snel gemaakt. Bij voorbaat excuses daarvoor :-)
 
Verdomme!

Laatste bestelling gedaan bij hobbyking zodat ik eindelijk kon vliegen, gaan ze ineens super moeilijk doen. Foto moeten geven van krediet kaart zoals ze vroegen, nette foto geleverd, is het nog niet goed!

Enkel en alleen omdat op de kaart een andere naam staat dan naar waar ze moeten verzenden, ongeloofelijk. Nu willen ze ineens ook nog een uittreksel van de bank, stel gekken daar.
 
Daar moet je wel mee opletten..

Je weet zelf, om iets te bestellen heb je vaak alleen de nummers op de creditcard en een paar gegevens nodig waar iedere boeren### aan kan komen
Als beveiliging vragen ze dan nog wel eens om een foto van de kaart..

Maar dat houd dus in als een kwaadwilend persoon daar of een hacker die gegevens onderschept, zij dus ook op jouw naam dingen kunnen bestellen.
Zeker als je ze ook nog eens voorziet van een foto van de kaart
En al helemaal als je bankafschriften etc....

Voor een hacker is het een koud kunstje om onder een andere naam naar jou te sturen, en misschien is zelfs iemand bij het bedrijf niet best bezig.

Punt blijft, ik geef ze nooit andere gegevens dan ze nodig hebben.
Die foto hadden ze bij mij nooit gekregen, de kans op fraude is gewoon te groot.
Dan maar een andere leverancier.

Tip: neem paypal. Heb je dat gezeur niet.
En hou je rekening in de gaten, met alleen die foto kom je een heel eind als je de goede shops weet.
 
Pakje is dus uiteindelijk verzonden deze week, het vliegen komt nu toch wel erg kortbij.

Heeft iemand nog tips voor de gyro? Heb daar namelijk wel schrik voor, de enkele gyro draad, die moet perse aangesloten worden of kan je die ook weglaten (had zoiets gelezen). Ga ervanuit dat deze draad dan moeten worden aangesloten op de signaalaansluiting van de ontvanger? Dus niet plus en min..

Lokale club is ook gestopt dus daar kan ik ook al niet terecht :(
 
Die moet aangesloten worden.

Zoek alsnog ff iemand op.
Die club is misschien weg, maar alle leden zullen toch niet spontaan verdwenen zijn?
En 1 keer rijden en je weet alsnog het meeste..
 
Omdat het hier toch over een HK450GT gaat.

Ik heb er ook zo een en de feathering shaft geeft wat speling op de lagers van de kop.
Het schijnt te verbeteren als je er een Align shaft in stopt.
Maar met wat kan ik HK450GT nu vergelijken? (de SE, SE V2, Sport, Pro...)

groeten,
Alex
 
Die speling heeft te maken met de vulringetjes op de feathering shaft en de shims onder de druklagers. ( 2 ,3 of geen )
KDS heeft die dingen in een zakje dia 4 mm.
Shims heb ik nooit ergens gezien.
Heb je te veel speling kun je dikkere ringetjes tussen de bladhouders zetten.
Eventueel kun je 1 shim onder de druklagers weghalen.
Als je goed kunt vijlen kun je de as iets afvijlen.

De HK 450 GT is een SEV2 kloon.
Asjes van de Sport en de Pro zijn te lang.

Groet, Harry
 
Vandaag begonnen met het afstellen van de helicopter, alles werkt perfect staat mooi horizontaal gelijk, en midstick heb ik 0 graden pitch, echter bij stick omhoog heb ik 8 graden pitch, en bij stick omlaag heb ik 11 graden pitch, hoe kan ik dit nu het beste oplossen? Zit er ergens een fout in mijn linkages?
 
Vandaag begonnen met het afstellen van de helicopter, alles werkt perfect staat mooi horizontaal gelijk, en midstick heb ik 0 graden pitch, echter bij stick omhoog heb ik 8 graden pitch, en bij stick omlaag heb ik 11 graden pitch, hoe kan ik dit nu het beste oplossen? Zit er ergens een fout in mijn linkages?

De hele boel nog eens nalopen:
Meest waarschijnlijk staat er ergens bij pitch midstick iets niet helemaal haaks waardoor de uitslagen asymetrisch worden, OF er staat iets fout in je curves.

Meest rigoreuze oplossing is je zender terug naar "default" te zetten, maar ik hoop voor jou dat dat niet nodig is.

Groet, Bert
 
Back
Top